درمان سرفه و گلودرد با عسل

درمان سرفه و گلودرد با عسل

آیا سرماخوردگی ، سرفه و گلودرد را می توان با عسل درمان کرد؟پاسخ بله است.از مدت ها قبل ، عسل یک درمان خانگی برای تسکین گلودرد و آرامش سرفه شناخته شده است.نوشیدن آب گرم و آب لیمو که با عسل مخلوط شده است ، راهی برای تسکین گلو درد است.اما عسل به تنهایی ممکن است یک داروی مهار کننده سرفه نیز باشد.عسل ارزان است و هم چنین به راحتی در دسترس است ، فقط کافی است با فروشگاه عسل قم ارتباط برقرار کنید تا بهترین و باکیفیت ترین نوع عسل را دریافت کنید.

علائم گلودرد را کاهش دهید

نوشیدن چای عسل با لیمو ، یک روش عالی برای بازیابی صدا و تسکین گلو درد است.مطالعات نشان می دهد که عسل یک درمان بسیار مؤثر برای کودکان و همچنین بزرگسالان ایجاد می کند ، بدون هیچ یک از عوارض جانبی که معمولاً با داروهای بدون نسخه یا نسخه پزشک همراه است.

پزشکان می توانند عسل را به عنوان جایگزینی مناسب برای آنتی بیوتیک ها که اغلب برای چنین عفونت هایی تجویز می شوند ، توصیه کنند.فقط اگر می خواهید به کودکی عسل بدهید ، مطمئن شوید که او بیش از ۱۲ ماه سن دارد.به نوزادان کمتر از ۱۲ ماه ، نباید عسل داده شود.

علائم سرفه را کاهش دهید

درمان سرفه با عسل

سرفه یکی از علائم سرماخوردگی است که می تواند خواب را مختل کرده و منجر به گلودرد شود ، اما نشان داده شده است که عسل این مسئله را کاهش می دهد.مطالعات نشان می دهد که عسل ممکن است یک درمان ارزان قیمت برای سرفه در کودکان مبتلا به عفونت دستگاه تنفسی فوقانی (URI) باشد.

نتیجه یک مطالعه نشان داد که دریافت دوز ۲٫۵ میلی لیتر عسل قبل از خواب منجر به خواب بهتر و کاهش سرفه می شود.در حالی که به مطالعه بیشتر نیاز است ، اکثر مطالعات نشان داده است که کودکان و بزرگسالان وقتی تحت درمان با عسل قرار می گیرند ، آرام تر می خوابند و سریعتر بهبود می یابند.

بدون عوارض جانبی

بسیاری از داروهای درمان سرماخوردگی که بارها و بارها به آنها مراجعه می کنیم ، می توانند عوارض جانبی مانند خواب آلودگی داشته باشند.بنابراین ، عسل یک راه حل طبیعی برای علائم سرماخوردگی ارائه می دهد ، در حالی که از عوارض منفی درمان های معمول نیز جلوگیری می کند.

چگونه عسل به درمان سرفه و گلو درد کمک می کند؟

متأسفانه دقیقاً مشخص نیست که عسل چگونه به سرفه و گلودرد کمک می کند ، اما این می تواند مربوط به بافت باشد.عسل ضخیم و نرم است به این معنی که می تواند بر روی گلو تحریک شده ، اثر تسکین دهنده داشته باشد.

تاثیر عسل طبیعی بر گلودرد و سرفه

نوع عسل

احتمالاً سوپرمارکت محلی شما ، شامل طیف وسیعی از انواع مختلف محصولات عسل است ، اما اگر از آن برای درمان علائم سرماخوردگی استفاده می کنید ، کیفیت بسیار اساسی است!من توصیه می کنم برای درمان نهایی سرماخوردگی از عسل طبیعی و ارگانیک که در عسل فروشی قم موجود است ، استفاده کنید.

اگرچه عسل می تواند یک سری مزایا را به همراه داشته باشد ، اما اگر خود یا یکی از اعضای خانواده با سرماخوردگی مواجه شده اید ، باید نکاتی را بخاطر بسپارید.

  • اول از همه و مهمتر از همه ، عسل برای کودکان زیر یک سال توصیه نمی شود ، زیرا گاهی اوقات حاوی باکتری هایی است که می توانند باعث بوتولیسم نوزاد شود.
  • اگر سرفه شما بدتر شد و یا احساس ناراحتی می کنید ، برای مشاوره بیشتر ، به پزشک عمومی خود مراجعه کنید.
  • آنتی بیوتیک ها ممکن است در مواقعی که سرفه بخشی از یک بیماری جدی تر است ، یا هنگامی که فرد دارای سایر بیماری های مزمن است ، لازم باشد.
  • عسل ، سرماخوردگی را درمان نمی کند ، اما می تواند به کاهش علائم کمک کند!

نظر خود را بنویسید

avatar