تاریخچه لاستیک طبیعی

تاریخچه لاستیک طبیعی

سپید صنعت ، به عنوان شرکت لاستیک سازی ، به شما خواهد گفت که لاستیک چیست و از کجا آمده است؟لاستیک یک محصول طبیعی است که توسط گیاهان تولید می شود و در بسیاری از کالاهای مورد استفاده در زندگی روزمره ما وجود دارد.لاستیک نقش مهمی در تاریخ بشر ، در طول توسعه تمدن های بشری داشته است و هنوز هم نقش مهمی دارد و به همین دلیل است که باید منابع جدید لاستیک را جستجو کنیم. امروزه ۹۹٪ لاستیک طبیعی مورد استفاده ما از درختی به نام Hevea brasiliensis استخراج می شود.

تا سال ۱۶۰۰ پیش از میلاد ، مردم Mesoamerican در مکزیک و آمریکای مرکزی از لاستیک مایع برای داروها ، مراسم و نقاشی استفاده می کردند.تا زمان فتح آمریکا بود که استفاده از لاستیک به دنیای غرب رسید.کریستوفر کلمب مسئول کشف لاستیک در اوایل دهه ۱۴۹۰ بود. بومیان هائیتی با یک توپ ساخته شده از لاستیک فوتبال بازی می کردند.

یک قرن بعد ، در سال ۱۷۳۴ ، چارلز ماری د لا کاندامین برای یک سفر به آمریکای جنوبی رفت.در آنجا ، او دو درخت مختلف حاوی لاتکس پیدا کرد. Hevea brasiliensisو Castilla elastica ، اما فقط اولین مورد به عنوان منبع لاستیک طبیعی مهم شد.

تاریخچه لاستیک

Hevea brasiliensis : این درخت بومی آمازون است.از نظر اقتصادی بسیار مهم است ، زیرا لاتکس جمع شده از این درخت ، منبع اصلی لاستیک طبیعی است.لاستیک طبیعی حاصل از لاتکس درخت Hevea brasiliensis سالیان سال است که برای اهداف مختلف در کل جهان استفاده می شود.دلیل برتری درخت Hevea بر درخت Castilla ، این است که برداشت لاتکس از درخت هیوا راحت تر است.وقتی در درخت هیوا برشی ایجاد می شود ، لاتکس براحتی جاری می شود.به عبارتی دیگر برداشت لاتکس از درخت Castilla مشکل تر است.

در سال ۱۸۳۹ ، چارلز گودیر از فرآیند پخت لاستیک با گوگرد ،  برای سخت شدن لاستیک استفاده کرد.این فرآیند برای حل بسیاری از مشکلات لاستیک انجام شد ، تا ضمن حفظ خاصیت ارتجاعی لاستیک ، آن را سخت کند.این از ذوب شدن لاستیک در تابستان و ترک خوردن آن در زمستان جلوگیری می کند.چند سال پس از این کشف مهم ، در سال ۱۸۸۸ ، دانلوپ ، لاستیکی مملو از هوا را اختراع کرد و لاستیک را به ماده اولیه بسیار مهمی در سراسر جهان تبدیل کرد.لاستیک به ماده اساسی انقلاب صنعتی تبدیل شد.

از سال ۱۸۵۰ تا ۱۹۲۰ ، بازرگانان به کارآفرینان فشار می آوردند تا مقدار لاستیک استخراج شده از درختان آمازون را افزایش دهند.در این دوره ، آمازون برزیل تنها منبع لاستیک بود و آنها با کنترل قیمت ، لاستیک را گران می کردند.

لاستیک چنان ماده مهمی برای برزیلی ها بود که صادرات بذر یا نهال لاستیک را ممنوع می کرد.با این حال ، در سال ۱۸۷۶ ، اچ ویکام موفق شد ۷۰۰۰۰ بذر لاستیک را که در برگ موز پنهان شده بود ، قاچاق کرده و به انگلستان آورد.از آن بذرها فقط ۱۹۰۰ اصله نهال زنده مانده و به مالزی فرستاده شدند تا اولین مزارع لاستیک را در آسیا آغاز کنند.این آغاز ، پایان کار برزیل به عنوان تولید کننده اصلی لاستیک در جهان بود.پس از ۱۲ سال ، تولید لاستیک در مزارع جدید در مالزی به همان اندازه آمازون رقابتی بود و این مزارع به زودی به اصلی ترین تأمین کننده لاستیک طبیعی جهان تبدیل شدند.

تاریخچه صنعت لاستیک

هنری نیکولاس ریدلی دانشمندی بود که در سال ۱۸۸۸ مدیر باغ گیاه شناسی سنگاپور شد.هنگام کار در آنجا ، ۱۱ درخت لاستیکی را پیدا کرد که در مالزی کاشته شده بودند و شروع به تاسیس مزارع درختان لاستیک کرد.مدتی بعد ، او یک روش انقلابی برای برداشت لاتکس از درخت Hevea با ضربه زدن مداوم ایجاد کرد.ضربه زدن فرآیند برداشتن لاتکس از درخت است.این کشف باعث شد تا بازدهی بسیار بیشتری از لاتکس حاصل شود و لاستیک به ماده اساسی در توسعه سنگاپور تبدیل شد.

امروزه حدود ۹۰٪ لاستیک طبیعی در آسیا تولید می شود که تایلند و اندونزی مهمترین تامین کننده لاستیک هستند (بیش از ۶۰٪ لاستیک طبیعی دنیا را تأمین می کنند).

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و اطلاع از قیمت ضربه گیر لاستیکی با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

نظر خود را بنویسید

avatar