اره سیمی چیست

اره سیمی چیست

همانطور که همه شما میدانید ، بریدن مقداری چوب برای آتش سوزی ، ساختن یک پناهگاه یا پاکسازی مسیر ، بخشی جدایی ناپذیر از هر ماجراجویی است.حتما در مورد اره های تاشو و اره های کمان دار موجود در بازار چیزهایی شنیده اید.نوع دیگری از اره وجود دارد که بسیار سبک و کم حجم است و آن اره سیمی است.در این مقاله به شما خواهیم گفت که اره سیمی چیست و برای چه مواردی استفاده می شود.لطفا همراه ما باشید.

اره های سیمی ابزاری بسیار مفید برای انجام کارهای برش زا هستند.اره سیمی ، یک اره جیبی انعطاف پذیر است که از یک تیغه سیم چند رشته ای بافته شده تشکیل شده است و دسته های آن در هر انتها قرار دارد.آنها بسیار سبک ، جمع و جور و به طور کلی ارزان هستند.آنها می توانند شاخه های کوچک ، پلاستیک و فلز نرم را برش دهند.به دلیل این ویژگی ها ، اره های سیمی جزئی جدایی ناپذیر از هر کوله پشتی مسافرت و کوهنوردی هستند.

موارد مثبت عمده اره های سیمی جیبی در زیر ذکر شده است:

موارد مثبت:

  • بسیار سبک و کم حجم هستند ، بنابراین حمل آنها آسان است.
  • کنترل آن آسان است.
  • قیمت اره سیمی ارزان است.

اره سیمی دستی

چگونه بهترین اره سیمی را برای نیازهای خود انتخاب کنم؟

با وجود بسیاری از گزینه های نه چندان خوب موجود در بازار ، شما باید هنگام انتخاب بهترین اره سیمی برای نیازهای خود برخی از نکات را در نظر بگیرید.این عوامل ، در زیر خلاصه می شود:

  • ساخت و طراحی سیم
  • طراحی و ساخت دستگیره
  • اندازه و وزن اره سیمی

نیازی به گفتن نیست که سیم برش اره ، مهمترین قسمت آن است.بنابراین ، کیفیت ساخت و طراحی تیغه سیم ، اولین چیزی است که باید به آن توجه کنید ، زیرا عملکرد و دوام ابزار را کنترل می کند.

بهترین اره های سیمی دارای یک سیم چند رشته ای هستند که برش دو جهته را هم هنگام کشش و هم فشار فراهم می کنند.آنها از فولاد ضد زنگ مقاوم در برابر زنگ زدگی ساخته شده اند و به صورت مارپیچی ساخته می شوند تا یک سطح برش ثابت ایجاد کنند ، گرفتگی را به حداقل برسانند و دوام را بهبود بخشند.

طراحی و ساخت دستگیره

قسمت مهم دیگر اره سیمی دستی ، به جز سیم آن ، دسته است.اطمینان حاصل کنید که اره سیمی دارای یک حلقه فلزی ، دسته نایلونی یا پلاستیکی محکم است که به سیم متصل شده است.دستگیره های حلقه ای فلزی بهترین انتخاب هستند.

بسیاری از مدل های ارزان قیمت دارای دسته های پلاستیکی ضعیف هستند که نمی توانند در برابر فشار و کشش مداوم مقاومت کنند و از این رو باید از آنها اجتناب شود.

اندازه و وزن اره سیمی

فروش اره سیمی

اندازه اره سیمی حرفه ای بر اساس طول تیغه سیم بیان می شود.هرچه سیم طولانی تر باشد ، قدرت برش بیشتری دارد و می تواند چوب با قطر بیشتری را برش دهد.فقط به یاد داشته باشید که سیم بلندتر به معنی اره سیمی سنگین تر است.

با توجه به اینکه برای پردازش چوب با استفاده از اره سیمی به مهارت و استفاده از هر دو دست نیاز دارید ، توصیه می شود هنگام برش چوب یا مواد دیگر از دستکش محافظ مقاوم در برابر برش استفاده کنید تا از آسیب دیدن دست ها جلوگیری کنید.

در این مقاله ، ما بهترین اره های سیمی موجود در بازار را برای کوهنوردی و مسافرت بررسی کردیم.یکی از موارد مهم در مورد این نوع ابزارها ، قابلیت اطمینان و دوام آنها است.امیدواریم که این مقاله به شما کمک کند تا بهترین اره سیمی را برای کیف کوهنوردی خود انتخاب کنید.با ارائه نظرات ارزشمند خود ، نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

نظر خود را بنویسید

avatar