چگونه چوب را خشک کنیم

چگونه چوب را خشک کنیم

در اینجا ما مواردی را که باید برای از بین بردن رطوبت از چوب انجام دهید ، همراه با چند نکته مهم برای کمک به روند خشک کردن چوب ، شرح خواهیم داد.لطفا همراه ما باشید.

آیا باید چوب را قبل از استفاده از آن خشک کنید؟

در حالی که ساخت با چوب سبز امکان پذیر است ، اما توصیه نمی شود ، زیرا چوب به سرعت رطوبت را جذب کرده و به آرامی از دست می دهد.برخی از نتایجی که می توانید هنگام ساخت و مونتاژ پروژه های نجاری با چوب مرطوب انتظار داشته باشید ، مواد تاب خورده و اتصالات ترک خورده ناخوشایند است.

اگر خودتان وقت صرف کرده اید و این الوار را به دست آورده اید و یا حتی برای یک پروژه جدید الوار سبز خریداری کرده اید ، بدون شک باید خشک کردن الوار را از موارد اساسی پروژه نجاری خود بدانید.

خواه در حال ساخت یک نیمکت جدید با استفاده از چوب تازه باشید ، یا به سادگی می خواهید تخته های الوار را برای ساخت یک ایوان جدید برش دهید ، قطعاً چوب کاملاً خشک مورد نیاز خواهد بود.

هنگام تصمیم گیری در مورد بهترین روش برای خشک کردن چوب ، بسته به ضخامت چوب ، گزینه های مختلفی وجود دارد.

استفاده از دستگاه خشک کن چوب ، روش مناسبی برای خشک کردن چوب است ، اگر به چوب خشک سریع نیاز دارید.

نحوه خشک کردن چوب برای نجاری

نحوه خشک کردن چوب برای نجاری

روش قدیمی برای خشک کردن چوب این است که آن را در هوای آزاد قرار دهیم تا خشک شود.در حال حاضر ، این ممکن است سریعترین روش در میان تمام روشهای خشک کردن چوب موجود در حال حاضر مانند استفاده از دستگاه خشک کن چوب صنعتی نباشد.اگر این کار را به روش صحیح انجام دهید ، باید چند هفته یا چند ماه طول بکشد تا چوب شما به اندازه کافی خشک شود تا بتواند برای هرگونه پروژه نجاری استفاده شود.

روند گام به گام

اولین کاری که می خواهید در اینجا انجام دهید ، خرید دستگاه اندازه گیری رطوبت چوب برای خودتان است.رطوبت سنج چوب ابزاری کوچک است که برای تعیین میزان رطوبت چوب استفاده می شود.شما می خواهید از این رطوبت سنج برای آزمایش میزان رطوبت در چوب استفاده کنید.

اکنون که می دانید چوب شما باید خشک شود ، تخته هایی را که می خواهید خشک کنید بردارید و شروع به انباشتن آنها روی هم کنید.دقت داشته باشید که هرچه جریان هوا از میان چوب بیشتر باشد ، سریعتر خشک می شود.برای خشک شدن به این جریان هوا نیاز دارید ، در غیر این صورت ممکن است چوب شما هرگز به درستی خشک نشود.

در حین خشک شدن چوب ها حواستان باشد تا از چوب ها در برابر باران محافظت کنید.

اگر این کار را درست انجام داده اید و تمام مراحل را دنبال کرده اید ، چوب شما باید سریع خشک شود.به خاطر داشته باشید که هرچه هوا خشک تر و گرمتر باشد ، این روند سریعتر انجام می شود و به شما کمک می کند تا زمان خشک شدن ، کاهش یابد.

برای خشک کردن هر نوع الوار در هوا ، چه بخواهید تعداد کمی چوب را خشک کنید و چه توده های بزرگتری از چوب ، باید حدی از صبر و حوصله به خرج دهید.اما اگر نکاتی را که در این راهنما برجسته کرده ایم ، دنبال کنید ، انبوهی از الوارهایی که برای پروژه آینده خود به آن نیاز دارید ، در یک بازه زمانی مناسب کاملاً خشک خواهد شد.

نکاتی برای خشک کردن سریع چوب

نکاتی برای خشک کردن سریع چوب

حال بیایید به چند نکته دیگر در مورد چگونگی سرعت بخشیدن به روند خشک کردن چوب برای نجاری اشاره کنیم.این روش ها برای خشک کردن چوب امتحان زمان را پشت سر گذاشته اند ، زیرا روش های خشک کردن سریع چوب ، نه تنها موثر ، بلکه بسیار کارآمد هستند.

اگر چاره ای جز خشک کردن چوب خود در فضای باز ندارید ، می خواهید مکان مناسبی برای انجام آن انتخاب کنید.اکنون ، در مورد خشک کردن چوب ، خورشید یک امتیاز بزرگ است.چوب شما اگر هر روز در معرض نور خورشید باشد ، چندین برابر سریعتر خشک می شود.

از رطوبت گیر و فن استفاده کنید

اگر واقعاً می خواهید این روند را تسریع کنید ، ممکن است بخواهید از یک رطوبت گیر خوب استفاده کنید.البته ، این فقط در صورتی کار می کند که در داخل خانه چوب خود را خشک کنید ، اما اگر این کار را انجام دهید ، دستگاه رطوبت گیر یک راه عالی برای این کار است.

تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که یک رطوبت گیر مناسب در کنار تخته های چوب ایجاد کنید ، اجازه دهید آن کار کند ، تا رطوبت را از چوب بیرون کشد.این می تواند سرعت خشک شدن را از ماهها یا هفته ها به چند روز افزایش دهد.حتی بهتر است ، یک فن هوا را اضافه کنید تا جریان هوای اضافی تولید کند.

کوره های چوب خشک کن

کوره های چوب خشک کن

اگر به طور اتفاقی به کوره دسترسی پیدا کرده اید و تکه های چوبی که می خواهید خشک کنید ، خیلی بزرگ نیستند ، می توانید طی چند ساعت ، از چوب کاملاً مرطوب به چوب خشک برسید.خشک کردن چوب با این روش ، بسیار کارآمدتر از خشک کردن چوب در هوای آزاد است ، زیرا شما می توانید دما و رطوبت را کنترل کنید ، در حالی که حتی سطح بخار را تنظیم می کنید.

نتیجه

در این مقاله برخی از نکات و روشهای خشک کردن سریع چوب را ارائه دادیم.فقط بخاطر داشته باشید ، هر کاری انجام می دهید ، اطمینان حاصل کنید که چوب دارای رطوبت کمتر از ۷٪ باشد.باز هم ، بسیار مهم است که شما با استفاده صحیح از رطوبت سنج ، میزان رطوبت را تعیین کنید.هنگامی که به این سطح رطوبت چوب رسیدید ، چوب شما آماده کار است.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شرکت آهن چوب ، تولیدکننده ماشین آلات صنایع چوب ، ارتباط برقرار کنید.

نظر خود را بنویسید

avatar