موارد استفاده از ضایعات فلزی

موارد استفاده از ضایعات فلزی

بسیاری از فلزاتی که ما از آن استفاده می کنیم از زمین می آید و پس از پایان کار با آن به عنوان بخشی از محل دفن زباله ، مستقیماً به داخل زمین برمی گردد.همانطور که مشخص است برای استخراج آن فلز مقدار زیادی انرژی مصرف می شود ، بنابراین بهتر است در بازیافت فلز سرمایه گذاری کنیم و بجای اینکه فلزات را به محل دفن زباله بریزیم ، از آنها به دفعات استفاده کنیم.

فلز یکی از مواد اصلی قابل بازیافت است.آلومینیوم ، آهن ، فولاد ، مس و برنج می توانند بیش از یک بار برای تولید محصولات جدید ، بازیافت و دوباره مورد استفاده قرار گیرند.

کاربردهای زیادی برای ضایعات فلزات وجود دارد و دلایل بازیافت قراضه فلزات دامنه گسترده ای دارد.بازیافت ضایعات شما می تواند تأثیرات زیادی بر محیط زیست بگذارد.طبق آمار اتحادیه اروپا ، با استفاده از مواد بازیافتی ، از جمله فلزات ، به جای استخراج یا ایجاد مواد جدید ، انتشار CO2 در هر سال ۲۰۰ میلیون تن کاهش می یابد.به این میزان ۸۶ درصد کاهش آلودگی هوا و ۷۶ درصد کاهش آلودگی آب راهم اضافه کنید.قراضه برای ذوب به دمای بسیار کمتری نسبت به فلز سنگ معدن نیاز دارد و این هم هزینه های مالی و هم زیست محیطی را کاهش می دهد.

برای اطلاع از قیمت ضایعات آهن در اهواز اینجا کلیک کنید.

قیمت ضایعات آهن در اهواز

استفاده بیشتر از ضایعات فلزات

نحوه استفاده از قراضه بسته به فلز متفاوت است.برخی از متداول ترین فلزات بازیافتی آلومینیوم و فولاد هستند که می توانند بارها و بارها بدون از دست دادن کیفیت بازیافت شوند.آنها معمولاً برای تهیه بسته بندی مواد غذایی جدید مورد استفاده قرار می گیرند ، اغلب بسته بندی دارای علامتی است که به شما اطلاع می دهد که بازیافت شده است.

فلزات بازیافتی یکی از عناصر اصلی صنعت حمل و نقل هستند.آنها در ساخت جاده ها و مسیرها و همچنین برای وسایل نقلیه استفاده می شوند.ریل قطارها عمدتا از فولاد مورد استفاده مجدد ساخته شده اند.

از آلومینیوم بازیافتی در کنار آهن قراضه ، معمولاً در صنعت ساخت و ساز ، به ویژه در ساخت پل ها و جاده ها استفاده می شود.از دیگر موارد استفاده می توان به ساخت هواپیما ، اتومبیل و حتی وسایل خانه اشاره کرد.

آلومینیوم

یکی از متداول ترین فلزات بازیافتی که می بینیم ، آلومینیوم است ، زیرا از این ماده در قوطی ها و ظروف نوشیدنی بسیار استفاده می شود.آلومینیوم می تواند برای تولید دوچرخه ، قطعات هواپیما ، قوطی های جدید ، سایدینگ ، رینگ وسایل نقلیه و کانال ها بازیافت شود.

ضایعات فلزی

فلز مس

مس یک فلز قوی و همه کاره است ، بنابراین می توان بارها و بارها از آن استفاده و بازیافت کرد.بازیافت مس تا ۹۰ درصد انرژی کمتری نسبت به تولید مس جدید مصرف می کند ، بنابراین بازیافت مس تأثیر بسیار مثبتی بر محیط زیست دارد.مس را می توان برای لوله کشی ، سیم برق ، ورق سقف ، مبدل های حرارتی و سایر مصارف خانگی و ساختمانی بازیافت کرد.

فولاد

از فولاد به طور گسترده ای در ساخت قوطی های فلزی مواد غذایی استفاده می شود.از فولاد بازیافتی می توان برای ساخت قطعات خودرو ، قطعات ساختاری برای ساخت و ساز ، تجهیزات مزرعه و لوازم خانگی استفاده کرد.

من مطمئن هستم که با ادامه رشد صنعت بازیافت فلز ، در آینده حتی بیشتر از این موارد از ضایعات فلزات استفاده می شود.بنابراین ، قبل از اینکه آن قوطی حلبی را درون سطل آشغال بیندازید ، به زندگی آینده ای که می تواند داشته باشد فکر کنید و به جای آن بازیافت را انتخاب کنید!

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با خریدار ضایعات آهن در اهواز ارتباط برقرار کنید.

نظر خود را بنویسید

avatar