مزایا و معایب ظروف چدنی

مزایا و معایب ظروف چدنی

مزایا و معایب ظروف چدنی

گاهی اوقات تمرکز زیادی می کنیم ، روی اینکه چه غذایی را باید بخوریم یا نباید بخوریم و باید بدانید که فقط غذا مهم نیست ، بلکه نحوه تهیه آن نیز مهم است و قابلمه ها و ماهی تابه هایی که با آنها می پزیم به همان اندازه غذایی که در آن ها قرار دارد ، مهم هستند.در پست امروز ، ما مزایای یکی از ظروف پخت و پز ، یعنی چدن را مورد بررسی قرار می دهیم و علاوه بر این به بررسی برخی از مسائل مربوط به انواع دیگر ظروف آشپزی می پردازیم.

ظروف چدنی بیش از یک قرن است که در سراسر جهان استفاده می شوند.برای آشنایی با مزایا و معایب ظروف چدن ، در ادامه با خانه و کاشانه قم همراه باشید.

هدایت عالی

قابلمه های چدنی معمولا ته و دیواره ضخیمی دارند ، به همین دلیل مدت زیادی گرما را حفظ می کنند و خنک نمی شوند.با توجه به ویژگی های آلیاژ ، گرمایش به تدریج و به طور مساوی در کل سطح کف و دیواره ها پخش می شود ، به این معنی که در چنین ظروفی مواد غذایی به طور مساوی گرم می شوند.

دوام

ظروف چدنی تقریباً ابدی هستند.با مراقبت مناسب ، می توانند چندین دهه در خدمت شما باشند و خواص خود را از دست ندهند.خراب کردن آن تقریباً غیرممکن است.تنها چیزی که می تواند ظرف شما را تهدید کند ، سقوط بر روی سطوح سخت از ارتفاع خیلی زیاد است.از این طریق می تواند شکافته شود.

خصوصیات و فواید ظروف چدن

قابلمه های چدنی از بسیاری از ظروف مدرن امروزی ایمن تر هستند

در حالی که سابقه طولانی استفاده از ظروف چدنی ، اثبات می کند که آنها ایمن هستند ، بسیاری از ظروف مدرن در این زمینه شکست خورده اند.به عنوان مثال ، اکنون آلومینیوم به دلیل واکنش فلز با غذا و جذب زیاد مقدار آن ، برای پخت و پز ناامن تلقی می شود.وجود رسوبات آلومینیوم در مغز بیماران آلزایمر باعث احتیاط افراد در استفاده از آنها شده است.در حال حاضر قابلمه های چدنی ، برای پخت و پز در حرارت بالا مناسب هستند و هیچ گونه واکنشی بین فلز و غذا اتفاق نمی افتد و درحالی که این اتفاق هم بیفیتد ، مقداری از محلول فلز داخل غذا هیچ خطری برای سلامتی ندارد.

بطور طبیعی نچسب است

بله ، یک قابلمه چدنی ، به طور طبیعی نچسب است.این یک مزیت بزرگ نسبت به ظروف آشپزی از جنس استنلس استیل و آلومینیوم است ، زیرا می توانید مقدار روغن یا چربی مورد نیاز هنگام پخت و پز را کاهش دهید. بنابراین اگر می خواهید غذاهای سالم خود را شروع کنید ، با خرید ظروف چدنی شروع کنید!

مزایای رژیم غذایی

آیا همه ما به آهن احتیاج نداریم؟هنگام پخت و پز با قابلمه های چدنی ، مقداری از آهن پس از مصرف به مواد غذایی و بدن شما شسته می شود.این می تواند ۱۸ میلی گرم آهن را که روزانه یک بزرگسال به آن نیاز دارد ، به طور مؤثر در بدن تأمین کند.فقط مطمئن شوید که ظروف اصلی چدن است و چیزی نیست که با مواد مصنوعی پوشانده شده باشد.

معایب ظروف چدن

معایب ظروف چدن

علیرغم تمام مزایا ارائه شده ، ظروف چدنی ، اشکالات مختلفی دارند.

وزن – وزن قابلمه های چدنی معمولاً سنگین است و چند کیلوگرم وزن دارند.این می تواند ناخوشایند باشد.

حساسیت به خوردگی – اگر چدن را مرطوب بگذارید ، زنگ می زند.جلوگیری از این کار آسان است ، فقط لازم است ظروف موردنظر را پس از شستن خشک کنید.

محدودیت پخت و پز – با ظروف چدنی نمی توانید از تمام مهارت های آشپزی خود استفاده کنید.اگر می خواهید سس گوجه فرنگی و سایر غذاهای اسیدی بپزید ، مجبور خواهید شد از انواع دیگر ماهی تابه یا قابلمه استفاده کنید ، زیرا آهن در مقابل اسید واکنش نشان می دهد ، رنگ غذا را به چیزی تیره تر تبدیل می کند یا طعم آن را کمی تغییر می دهد.

نظر خود را بنویسید

avatar