مضرات بازی های کامپیوتری و ویدیویی برای کودکان

مضرات بازی های کامپیوتری و ویدیویی برای کودکان

آیا بازی های کامپیوتری و ویدیویی برای کودکان ضرر دارند

در این مقاله تصمصم داریم در مورد تاثیرات مثبت و هم چنین مضرات بازی های کامپیوتری و ویدیویی برای کودکان صحبت کنیم. لطفا این مقاله را مطالعه کنید.

حتما در مورد بازی های ویدیویی مانند ps4 در اصفهان می دانید که آنچه واقعا هیجان انگیز است این است که شما فقط با بازی تعامل فیزیکی ندارید و فقط دست خود را روی یک جوی استیک نمی کشید ، بلکه از شما خواسته می شود از نظر روانی و عاطفی با بازی تعامل داشته باشید.شما فقط شخصیت های روی صفحه را مشاهده نمی کنید ، بلکه در حال تبدیل شدن به آن شخصیت ها هستید.

اکنون بیش از یک دهه است که اکثریت قریب به اتفاق کودکان در دوران کودکی به انجام بازی های ویدیویی می پردازند.اکثر کودکان بازی های ویدیویی را به عنوان یک فعالیت اجتماعی در نظر می گیرند و آنها معتقدند بازی های ویدیویی راهی عالی برای گذراندن وقت با همسالان یا حتی پیدا کردن دوستان جدید است.

در حالی که کودکان معمولاً مشکلی با بازی های ویدیویی ندارند و آنها را دوست دارند ، والدین ممکن است نگران تأثیرات منفی احتمالی آنها باشند.بعضی از والدین ممکن است ترجیح دهند فرزندانشان وقت خود را در فعالیتهای دیگر بگذرانند ، زیرا بازی های ویدیویی می توانند خشونت و تنبلی را تشویق کنند که به نوبه خود می تواند منجر به بی توجهی به تعهدات مدرسه و حتی ایجاد اعتیاد شود.

از طرف مقابل ، برخی از روانشناسان معتقدند که بازی های ویدیویی می توانند فواید زیادی داشته باشند ، به ویژه با توجه به اینکه “در دهه گذشته ماهیت این بازی ها به طور چشمگیری تغییر کرده و ماهیت آن به طور فزاینده ای پیچیده ، متنوع ، واقع بینانه و اجتماعی شده است.بنابراین ، برای درک تأثیر بازی های ویدیویی بر رشد کودکان ، باید تأثیرات مثبت و مضرات این بازی ها را بررسی کنیم.در ادامه همراه ما باشید و برای خرید ps4 در اصفهان با ما تماس بگیرید.

مزایای بازی های ویدیویی

مزایای بازی های ویدیویی

  • مهارت حل مسئله و تصمیم گیری

بازی ها معمولاً شامل برخی از معما ها یا موقعیت های مشکل دیگر است که بازیکنان برای رسیدن به سطح بالاتر باید آنها را حل کنند.آنها برای حل معماها و مقابله با مشکلات دیگر باید روشهای مختلف را جستجو ، برنامه ریزی و آزمایش کنند.برخی دانشمندان بر این باورند که می توان از بازی های ویدیویی به عنوان ابزار آموزشی برای تصمیم گیری سریعتر استفاده کرد.

آنها نشان دادند که بازیکنان بازی های ویدیویی نسبت به محیط اطرافشان حساسیت بیشتری دارند و می توانند سریعتر از افرادی که بازی نمی کنند تصمیمات صحیح بگیرند.

  • مهارت های چند وظیفه ای

توانایی جابجایی مؤثر و سریع بین دو یا چند کار ، یک مهارت مهم در زندگی است.گفته شده است که بازیهای ویدیویی ممکن است توانایی شخص را در مدیریت چندین هدف افزایش دهد.

تأثیرات منفی بازی های ویدیویی بر روی کودکان

تأثیرات منفی بازی های ویدیویی بر روی کودکان

  • پرخاشگری در کودکان

این نگرانی گسترده است که بازی های ویدیویی خشن ، باعث پرخاشگری ، کاهش رفتار اجتماعی و تأثیر منفی بر روحیه کودکان می شود.تاکنون ، تحقیقات زیادی انجام شده است که نشان می دهد انجام بازی های ویدیویی خشن ، پرخاشگری را در کودکان افزایش می دهد و منجر به عدم همدلی و رفتار اجتماعی می شود.

از طرف دیگر ، تحقیقات زیادی نیز انجام شده است که شواهدی از بازی های ویدیویی ارائه می دهد که فقط تأثیرات فوری و کوتاه مدت بر پرخاشگری دارند ، یا حتی اینکه آنها نتیجه معکوس دارند.به نظر من این به نوع بازی بستگی دارد.

  • اعتیاد به بازی

شکی نیست که بازی های ویدیویی می توانند بسیار اعتیاد آور باشند ، زیرا می توانند منجر به وابستگی رفتاری شوند که با استفاده بیش از حد مشخص می شوند که این می تواند در زندگی روزمره فرد تداخل ایجاد کند.

مضرات بازی های کامپیوتری و ویدیویی

  • عملکرد تحصیلی ضعیف

این یکی از پیامدهای منفی ارتباط گسترده و بی پروا در بازی های ویدیویی است.اگر کودکان وقت زیادی را به انجام بازی های ویدیویی اختصاص دهند ، عملکرد مدرسه آنها می تواند تحت تأثیر قرار بگیرد ، زیرا وقت کمتری برای انجام وظایف مدرسه دارند.همبستگی آشکاری بین این دو وجود دارد.

  • اثرات سوء بر سلامتی

اگر کودکان بازی های کامپیوتری را به جای فعالیت بدنی انتخاب می کنند ، این تأثیر غیرمستقیم بر سلامتی دارد.کودکانی که بیش از حد درگیر بازی ها شده اند ، می توانند به راحتی وعده های غذایی را کنار بگذارند تا بازی های مورد علاقه خود را انجام دهند.

حکم چیست؟ آیا بازی های کامپیوتری خوب هستند یا بد؟

بازی های کامپیوتری و ویدیویی نه خوب هستند و نه بد.از آنها می توان به عنوان ابزار قدرتمند آموزش و مهارت دهی استفاده کرد ، اما اگر بیش از حد مورد استفاده قرار بگیرند ، می توانند تأثیرات منفی در زندگی کودک داشته باشند.همه اینها به استفاده مناسب و متوسط برمی گردد.

برای ارتباط با نمایندگی ps4 در اصفهان روی لینک کلیک کنید.

نظر خود را بنویسید

avatar