تولید برق از انرژی خورشیدی

تولید برق از انرژی خورشیدی

تولید برق از انرژی خورشیدی

انرژی خورشیدی منبع تجدید پذیر تولید برق است.انرژی خورشیدی مسلماً تمیزترین و قابل اطمینان ترین شکل انرژی تجدیدپذیر موجود است و می تواند به چندین شکل برای کمک به تأمین انرژی خانه یا محل کار شما مورد استفاده قرار گیرد.

پنل های فتوولتاییک خورشیدی (PV) ، پرتوهای خورشید را به برق تبدیل می کنند.سپس می توان از این برق برای تأمین انرژی خانه یا محل کار خود استفاده کرد.پنل های خورشیدی (PV) ، برق مستقیم یا (DC) تولید می کنند که برای دریافت برق DC پنل خورشیدی و تبدیل آن به برق متناوب یا (AC) از اینورتر خورشیدی استفاده می کنیم.

تبدیل انرژی خورشیدی به برق

نور خورشید از ذرات نامرئی به نام فوتون تشکیل شده است.اینها دارای انرژی هستند. وقتی فوتون ها با ذرات دیگر برخورد می کنند ، بسته به نوع اتم هایی که لمس می کنند ، انرژی آنها به اشکال دیگر تبدیل می شود. بیشتر برخوردها فقط گرما ایجاد می کنند.پنل های خورشیدی فوتون ها را جذب می کنند و آنها را به جریان الکتریکی تبدیل می کنند.

صفحات خورشیدی جریان مستقیم برق تولید می کنند.سپس این مورد از طریق یک اینورتر خورشیدی کارسیا عبور داده می شود تا آن را به یک جریان متناوب تبدیل کند.

تبدیل انرژی خورشیدی به برق

سیستم سقف

در بیشتر سیستم های خورشیدی ، پنل خورشیدی بر روی سقف قرار می گیرد. صفحات خورشیدی که به آنها ماژول نیز گفته می شود ، حاوی سلول های خورشیدی است که نور خورشید ورودی را به جای گرما به برق تبدیل می کند.

نصب رو به جنوب معمولاً پتانسیل بهینه سیستم شما را فراهم می کند. درختان یا سایر عواملی که باعث سایه زدن در طول روز می شوند ، باعث کاهش قابل توجه تولید برق می شوند.

مزایا سیستم های خورشیدی

این سیستم ها با کاهش قبض های آب و برق یک ساختمان ، نه تنها هزینه خود را با گذشت زمان پرداخت می کنند ، بلکه به کاهش آلودگی هوا کمک می کنند.این راهی عالی برای کاهش آلودگی و سایر مشکلات تولید شده توسط برق حاصل از سوخت های فسیلی است.سیستم های تولید برق با انرژی خورشیدی به شما کمک می کنند تا تأثیر خود را بر روی محیط کاهش دهید و همزمان صرفه جویی کنید!

انرژی خورشیدی بی حد و مرز : انرژی خورشید ، برخلاف سوخت های فسیلی ، به این زودی ها تمام نمی شود.تنها محدودیت انرژی خورشیدی ، به عنوان یک منبع انرژی تجدید پذیر ، توانایی ما در تبدیل آن به برق به روش کارآمد و مقرون به صرفه است.

انرژی خورشیدی – یک منبع تمیز : وقتی از پنل های خورشیدی برای ایجاد برق استفاده می کنید ، هیچگونه انتشار گازهای گلخانه ای در جو آزاد نمی شود و از آنجا که خورشید انرژی بیشتری از آنچه که ما همیشه نیاز داریم تأمین می کند ، انرژی خورشیدی یک منبع انرژی بسیار مهم در حرکت به سمت تولید انرژی پاک است.

مزایا سیستم های خورشیدی
انواع اینورتر

بدون سوخت برای سوختن : پس از نصب پنل های خورشیدی PV ، هزینه های عملیاتی در مقایسه با سایر اشکال تولید برق بسیار کم است.سوخت مورد نیاز نیست و این بدان معنی است که انرژی خورشیدی می تواند ، بدون هزینه تأمین سوخت ، مقدار زیادی برق ایجاد کند. آیا این خوب نیست!

انرژی خورشیدی و محیط زیست

اثرات انرژی خورشیدی ، به عنوان یک منبع انرژی تجدید پذیر بدون CO2 ، به طور قابل توجهی کمتر از سایر روش های تولید برق است.این تأثیر عمدتا مربوط به تولید و تهیه مواد و فلزات ویژه ای است که برای تولید صفحات خورشیدی مورد نیاز است.

البته تولید برق با انرژی خورشیدی علاوه بر مزایای که دارد ، مشکلاتی نیز به همراه دارد که در دیگر مقالات این سایت در مورد آن صحبت خواهیم کرد. پس لطفا همراه ما باشید.

نظر خود را بنویسید

avatar