نحوه ساخت بتن با کیفیت خوب

نحوه ساخت بتن با کیفیت خوب

نحوه ساخت بتن با کیفیت خوب

فاکتورهای زیادی وجود دارد که بر کیفیت بتن تأثیر می گذارد.ما به عنوان یک شرکت تولید کننده مواد شیمیایی ساختمان می خواهیم به شما کمک کنیم تا سطوح بتنی با کیفیت خوب و بدون هیچگونه مسائل زیبایی مانند خلأهای سطحی ، انحراف در بتن به دلیل چسبیدن بتن و لکه های بتن را ایجاد کنید.

وقتی کیفیت بتن بالا باشد ، قابلیت کارکرد و ظاهر بهتر می شود.این از اهمیت بالایی برخوردار است ، زیرا رقابت در تولید بتن زیاد است.تولیدکنندگان بتن باید با ارائه بتن با کیفیت بالا ، خود را از یکدیگر متمایز کنند.

بتن ماده پیچیده ای است که در هنگام تهیه ، مخلوط کردن ، قرار دادن و سخت شدن نیاز به مراقبت دارد تا محصول نهایی از کیفیت قابل قبولی برای ساخت برخوردار باشد.

مواد تشکیل دهنده بتن

مواد تشکیل دهنده بتن

بتن مخلوطی از سیمان ، سنگ دانه ریز (ماسه با قطر کمتر از ۵ میلی متر) و سنگدانه درشت (شن با قطر ۶ – ۲۰ میلی متر) و آب است.اینها وقتی در نسبت های مناسب با هم مخلوط شوند ، ماده متراکمی تولید می کنند.

آب به مخلوط اضافه می شود تا با سیمان واکنش شیمیایی پیدا کند تا سفت شود و جابجایی و قرار دادن مخلوط کامل در صورت لزوم آسان شود.سنگدانه های ریز و درشت بیشتر مقاومت بتن را فراهم می کنند ، سیمان ذرات منفرد را بهم می چسباند.علیرغم سادگی ظاهری بتن ، این ماده پیچیده ای است و برای اینکه محصول نهایی مقاوم ، سخت و با دوام باشد ، نیاز به دقت دارد.

نسبت مواد تشکیل دهنده ، خصوصیات محصول نهایی را تغییر می دهد ، که به مهندس اجازه می دهد بتن متناسب با نیازهای خاص خود را طراحی کند.برای تنظیم مخلوط بتن برای عملکرد خاص ، افزودنی های بتن اصفهان اضافه می شود.

بیشتر مخلوط بتن از سنگدانه های درشت و ریز تشکیل شده است که به افزایش مقاومت بتن فراتر از آنچه سیمان می تواند به تنهایی فراهم کند ، کمک می کند.

آب موجود در مخلوط بتن باید تمیز و عاری از آلودگی باشد.مقدار آب نسبت به مقدار سیمان به راحتی تغییر می کند ، اما بر مقاومت نهایی بتن نیز تأثیر می گذارد.آب بیشتر باعث می شود ، بتن راحت تر جریان داشته باشد ، اما همچنین بتن با مقاومت کمتری در هنگام عمل آوری ایجاد می کند.

** هرچه آب کمتری بتوانید استفاده کنید بهتر است.اگر مخلوط بتن بیش از حد مرطوب شود ، مقاومت بتن را به خطر می اندازید. **

مواد افزودنی

افزودنیهای بتن اهداف مختلفی را به دست می آورند.این می تواند به سادگی افزودن رنگدانه برای رنگ آمیزی بتن باشد.از افزودنیهای دیگر برای زمانهای پخت سریعتر در هوای سرد ، ایجاد بتن با مقاومت بسیار بالا و یا برای افزایش خاصیت روان بودن بتن بدون به خطر انداختن مقاومت استفاده می شود.

یکی از موثرترین روشها برای کاهش هزینه ها ، ساخت بتن در محل است.با استفاده از فناوری امروز ، انجام این کار بسیار آسان است.

مواد افزودنی بتن

مخلوط کردن مواد

در اختلاط بتن استفاده از میکسر برای مخلوط کردن کامل مواد کار بسیار خوبی است و نتیجه خوبی ارائه می دهد.با این وجود همچنین می توان بتن را بدون میکسر با کمی دقت و کمی تلاش با دست مخلوط کرد.

اقدامات ایمنی هنگام ساخت بتن

  • زدن ماسک به شما کمک می کند تا از استنشاق ریزگردهای سیمان هنگام اندازه گیری جلوگیری کنید.
  • استفاده از دستکش برای محافظت از دست ها ضروری است.
  • عینک های ایمنی از ورود گرد و غبار سیمان یا پاشیدن بتن به چشم شما جلوگیری می کنند.
  • چکمه های بلند.هنگام مخلوط کردن ممکن است در انتها در بتن بایستید.چکمه ها از انگشتان پا محافظت می کنند.

نظر خود را بنویسید

avatar