حضانت کودکان پس از طلاق

حضانت کودکان پس از طلاق

حضانت کودکان پس از طلاق

طلاق یک پدیده نسبتاً رایج در جامعه مدرن است. این روند به عنوان روشی متمدن برای درصد کمی از خانواده ها پیش می رود. آنها رنج بزرگی را به کودکان تحمیل می کنند ، به ویژه اگر یکی از والدین دیدن والدین را منع کند.

اگر کودک در کنار مادر باقی بماند و او نسبت به وضعیت روحی – روانی او بی تفاوت نباشد ، فارغ از روابط همسر سابق ، باید همه کارها را انجام دهد تا او بتواند با آرامش با پدرش ارتباط برقرار کند.  این امر با حضانت مشترک کودک پس از طلاق امکان پذیر است. یاسین آلبوحمدان بهترین وکیل در اهواز و با دانش ترین وکیل در کیانپارس اهواز شما را با نکاتی راجع به حضانت کودکان آشنا می کند.

حضانت مشترک پس از طلاق

حضانت مشترک پس از طلاق یک وضعیت معمول است.  در رابطه با قطع رابطه زناشویی و جدایی همسر سابق ، توافق در مورد تربیت کودک ضروری می شود. راحت ترین گزینه انعقاد قرارداد کتبی است. در این سند ، طرفین حق دارند الگوریتمی از اقدامات در شرایط معمول ، گذراندن آخر هفته و تعطیلات ، حل و فصل مسائل مربوط به درمان ، آموزش و پشتیبانی مادی ارائه دهند.  طرفین می توانند در قرارداد مقرراتی راجع به تربیت کودک ، که بطور واضح توسط قانون تنظیم نشده اند ، اما نیاز به رضایت اجباری والدین دارند ، در قرارداد قید کنند.  البته حمایت مادی از کودک و زمانی که هر یک از والدین برای تربیت خود اختصاص می دهند مهمترین مقرراتی است که باید در قرارداد حل و فصل شود. بگذارید با جزئیات بیشتر در مورد آنها صحبت کنیم .  اگر یکی از والدین برای اقامت دائم در خارج از کشور نقل مکان کند.  طلاق والدین بسیاری از کودکان را به آسیب روانی زودرس می رساند که می تواند در عوارض شکل گیری شخصیت کودک در آینده بروز کند.  فرزندان از نظر جسمی به حمایت پدر و مادر خود احتیاج دارند.   با این حال ، در عمل ، تمایل پدر و مادر اغلب توسط دام های قانون شکسته می شود. برای جلوگیری از این ، لازم است که روش تأمین حقوق و تعهدات والدین در رابطه با کودک در صورت طلاق را مطالعه کنید.

حضانت کودکان پس از طلاق

در صورت طلاق، والدین می توانند به طور مستقل حقوق و مسئولیت هایی را که در رابطه با نوزاد خود دارند، تعیین کنند. بنابراین می توان از پیامد های منفی برای وضعیت روحی-عاطفی کودک که وقوع آن به دلیل طلاق مادر و پدر است ، جلوگیری کرد.   توجه به این نکته مهم است که در قانون هیچ اصطلاحی تحت عنوان “حضانت مشترک” وجود ندارد.   این تعریف باید به معنای تعیین حقوق مادر و پدر برای مشارکت در زندگی فرزندان باشد.

پس از طلاق ، سرپرست کودک چه کسی خواهد بود؟

هنگامی که یک ازدواج فسخ می شود ، والدین باید تصمیم بگیرند که چه کسی مسئول کودک خواهد بود. با تصمیم همسر سابق یا دادگاه ، سرپرست می تواند تبدیل به پدر مادر؛ هر دو والدین (مشترک) باشد.  با طلاق و توزیع فرزندان ، هر یک از همسر سابق می توانند حق حضانت فرزند خاصی را بدست آورند. اما ممکن است والدین همیشه اجازه دیدن کودک را نداشته باشند.

نظر خود را بنویسید

avatar