بهترین روش نگهداری از قارچ بدون آنکه سیاه شود

بهترین روش نگهداری از قارچ بدون آنکه سیاه شود

قارچ تازه تقریباً مناسب هر وعده غذایی است ، چه آنها را در بازار کشاورزان محلی و چه در فروشگاه های مواد غذایی و یا مرکز پخش قارچ در دزفول خریداری کنید.با این حال ، اگر به درستی ذخیره نشوند ، رطوبت را جذب می کنند و به سرعت خراب می شوند.ما به شما نحوه صحیح نگهداری قارچ در یخچال و فریزر را نشان خواهیم داد.

انواع مختلفی از قارچ ها وجود دارد و هر کدام از آنها طعم ، رنگ و بافت منحصر به فردی دارند.قارچ ها فوق العاده همه کاره هستند و روش های زیادی برای استفاده از آنها وجود دارد.آنها را در سالاد بریزید ، روی پیتزا بپاشید ، آنها را اضافه کنید تا سرخ شوند یا با آنها یک سوپ دلچسب بپزید.اما این قارچ های خوش طعم ماندگاری کمی دارند.با این وجود ، روش های مختلفی برای نگهداری آنها وجود دارد تا هرچه بیشتر تازه بمانند.

قارچ تازه

به دنبال قارچ هایی با ظاهر صاف و تازه باشید و در صورت داشتن بوی بد ، از مصرف آنها خودداری کنید.قارچ های دکمه ای سفید طعم ملایمی دارند ، در آشپزخانه محبوب ترین هستند و یافتن آنها در فروشگاه های مواد غذایی آسان ترین است.قارچ مانند هر محصول دیگری می تواند خراب شود.قارچ هایی را که چروک است ، بوی بد میدهند یا لکه های قهوه ای دارند ، خریداری نکنید و از آنها استفاده نکنید.

بهترین روش نگهداری قارچ

چگونه تشخیص دهیم قارچ بد است

چین و چروک: قارچ با افزایش سن ، چین و چروک می یابد.قارچ های چین خورده احتمالاً باعث بیماری شما نمی شوند اما طعم آنها به خوبی قارچ های تازه نخواهد بود.آنها کاندیداهای خوبی برای ذخیره سازی طولانی مدت نیستند.

لکه های تیره: وقتی لکه های تیره ظاهر می شوند ، این نشانه بد شدن قارچ است.اگر فقط چند لکه تیره وجود دارد ، می توانید آنها را قطع کرده و بلافاصله استفاده کنید.در غیر این صورت ، آنها باید به سطل آشغال بروند.

بو: قارچ ها معمولاً بوی شدیدی ندارند ، بنابراین اگر بوی شدیدی وجود دارد ، بهتر است آنها را دور بریزید.

اگر در مورد قارچ های خود شک دارید ، آنها را دور بریزید.قارچ بد می تواند شما را بیمار کند.همچنین یک قارچ بد باعث می شود بقیه خیلی سریعتر بد شوند!

روش های صحیح نگهداری قارچ

روش های زیادی برای نگهداری قارچ در اهواز وجود دارد.اگر قارچ های تازه به طور صحیح نگهداری شوند ، می توانند بیش از یک هفته در یخچال دوام بیاورند.برای نگهداری طولانی تر ، می توانید آنها را منجمد یا کم آب کنید.حتی می توانید قارچ ها را در روغن حفظ کنید.هر روش دارای مزایایی است.نگهداری قارچ در یخچال سریعترین و ساده ترین روش است ، اما قارچ شما فقط یک یا شاید دو هفته دوام خواهد داشت.

نگهداری قارچ در یخچال

نگهداری قارچ در یخچال و فریزر یک روش ایده آل برای تازه نگه داشتن آنها است ، اگر قصد دارید حدود یک هفته دیگر آنها را بخورید.

کاملاً قابل قبول است که قارچ های تازه را در بسته بندی اصلی خود در یخچال نگهداری کنید.اگر برای بازیابی مقداری قارچ ، بسته را باز کردید ، قسمت باز را با یک ورق پلاستیک یا کیسه پلاستیکی بپیچید.

نگهداری قارچ در یخچال

بهترین روش برای نگهداری قارچ در یخچال

در حالی که نگهداری مواد غذایی در بسته بندی اصلی سریعترین راه برای نگهداری آنها در یخچال است ، اما بهترین روش برای نگهداری قارچ ها انتقال آنها به یک کیسه کاغذی است تا از تجمع رطوبت اضافی جلوگیری کند.

نحوه نگهداری قارچ پس از پخت آنها

پخت یک بسته کامل قارچ راهی عالی برای اطمینان از هدر رفتن آنها است ، اما اگر بلافاصله نمی توانید آنها را بخورید به ذخیره سازی مناسب نیاز دارند.قارچ ها را بعد از پخت در دمای اتاق نگذارید.آنها را در یک ظرف نگه دارید و آنها را به مدت سه تا پنج روز در یخچال قرار دهید.اگر در این مدت نمی توانید آنها را بخورید ، فریز کردن آنها را در نظر بگیرید.قارچ های پخته شده را درون کیسه فریزر قرار داده و تا یک سال در فریزر نگهداری کنید.

نگهداری قارچ در دراز مدت کار سختی نیست و به شرطی که این کار را به درستی انجام دهید ، باید بتوانید از مازاد قارچ خود برای مدت طولانی لذت ببرید.

نظر خود را بنویسید

avatar