نکاتی در مورد تعمیر و نگهداری رادیاتور

نکاتی در مورد تعمیر و نگهداری رادیاتور

نکاتی در مورد تعمیر و نگهداری رادیاتور

زمستان زمان مناسبی برای خراب شدن رادیاتور خانه شما نیست ، امام خوب همه میدانید که همه چیز همیشه مطابق با میل و خواسته های انسان نیست و برخی اوقات رادیاتور شما خراب می شود و مشکلاتی را برای شما و اعضای خانواده بوجود می آورد.اما با رعایت برخی از نکات مراقبتی ، میتوان تا حدودی از این خرابی ها جلوگیری کرد.

همانطور که وجود وسایل خنک کننده مثل کولر گازی کرمان برای فصل سرما ضروری است ، وجود تجهیزات گرم کننده نیز در فصل سرما لازم است.رادیاتورهایی که از طریق سیستم گرمایشی مرکزی کار می کنند ، روشی خارق العاده برای گرم نگه داشتن خانه شما در هنگام سردتر شدن هوا و پایین آمدن دما در ماه های زمستان هستند.آنها از نظر عملکرد قابل اعتماد و قابل پیش بینی هستند ، به همین دلیل اکثریت قریب به اتفاق خانوارها به آن وابسته هستند.اما همیشه این احتمال وجود دارد که در هر مرحله با هر سیستم گرمایشی مشکلی پیش بیاید.با کمال خوشبختی ، در اکثر موارد شناسایی عیب ها بسیار آسان و رفع آنها ساده است.

رادیاتور چگونه کار می کند؟

رادیاتور چگونه کار می کند

درک نحوه کار رادیاتور گرمایشی کرمان به شما کمک می کند تا بتوانید چیزها و مشکلات نسبتاً ساده را درک کنید و بدانید و آنها را رفع کنید.آب در سیستم گرمایش مرکزی ، گرم می شود و سپس در لوله هایی که بین واحدهای رادیاتور در اتاق های مختلف جریان می یابد ، پمپ می شود.برای حفظ سرعت جریان آب گرم به داخل واحد ، هر یک از این رادیاتورها دارای دریچه هایی هستند.به دنبال آن ، آب توسط پمپاژ به دیگ بخار بازیافت می شود تا دوباره گرم شود و دوباره استفاده شود.در بیشتر اوقات ، فقط قسمت بسیار کمی از آب در سیستم هدر می رود.

چگونه رادیاتور را هواگیری می کنید؟

اگر احساس می کنید در یکی از رادیاتورهای شما هوا محبوس شده است (شاید از بالا سرد باشد اما از پایین گرم باشد) ، هواگیری دستگاه به نفع شما است.این برای هر نوع واحدی صدق می کند – از مدلهای مدرن گرفته تا رادیاتورهای چدنی و انجام آن در واقع آسانتر از آن است که فکر می کنید و وظیفه ای است که می توانید بدون تماس گرفتن با یک مهندس گرمایشی حرفه ای واجد شرایط ، خود انجام دهید.اگر اجازه دهید حباب های هوا به دام افتاده در رادیاتور بمانند ، با گذشت زمان ممکن است به آن آسیب برساند و قطعاً باعث اتلاف انرژی خواهد شد.

برای هواگیری رادیاتور به شیوه زیر عمل می کنیم:

سیستم گرمایش مرکزی را کاملاً خاموش کرده و سپس منتظر خنک شدن رادیاتورهای خود باشید (مخصوصاً موردی که قرار است روی آن تمرکز کنید).

توجه: هرگز سعی نکنید رادیاتوری را که هنوز گرم است ، هواگیری کنید. اگر این کار را انجام دهید ، یک خطر واقعی وجود دارد که ممکن است خود را به شدت بسوزانید.

باز کردن دریچه هواگیری که در یکی از دو گوشه بالای واحد رادیاتور قرار دارد ، هوای محبوس شده را قادر به فرار می کند.برای باز کردن آن ، بهترین شرط شما این است که از یک کلید رادیاتور استفاده کنید.

هنگام خروج هوای محبوس شده از دریچه و واحد می توانید صدای خش خش را بشنوید.توجه داشته باشید که نه تنها هوا بلکه کمی آب نیز ممکن است ، بیرون بریزد ، بنابراین یک ظرف کوچک یا پارچه ای را زیر آن قرار دهید.در پایان دریچه را مجددا محکم ببندید.

اکنون می توانید کل سیستم گرمایش مرکزی را دوباره روشن کنید.

چگونه رادیاتور را هواگیری می کنید

اگر وسط یا پایین رادیاتور سرد باشد ، چطور؟

اما اگر بالای رادیاتور سرد نیست ، بلکه قسمت پایین یا حتی وسط است که احساس سرما می کند و گرم نمی شود چه؟ خوب ، دلیل آن می تواند این باشد که در داخل ، لجن ساخته شده است ، در حالی که خوردگی نیز ممکن است به محدودیت جریان آب کمک کند.متأسفانه ، برای درمان این مسئله ممکن است نیاز به بیرون آوردن رادیاتور از دیوار باشد.یک مهندس گرمایشی حرفه ای باید شما را در مورد کارهایی که باید انجام شود ، راهنمایی کند.

نظر خود را بنویسید

avatar