چرا جوانان مواد مخدر مصرف می کنند

چرا جوانان مواد مخدر مصرف می کنند

دلایل مصرف مواد مخدر

دلایل زیادی برای مصرف مواد مخدر وجود دارد.اگر درک کنید که چرا جوانان از آنها استفاده می کنند ، ممکن است کمک به آنها برای دور ماندن از الکل و سایر مواد مخدر آسان تر باشد.در اینجا متداول ترین دلایلی که جوانان از مواد مخدر استفاده می کنند ، ذکر شده است.

هیچ دو نوجوان یکسان نیستند و چالش هایی که آنها با آن روبرو هستند نیز یکسان نیست.با این حال ، چندین دلیل مشترک وجود دارد که باعث می شود نوجوانان در وهله اول شروع به آزمایش مواد مخدر یا الکل کنند.

کنار آمدن با استرس

جوانان ممکن است از مواد مخدر برای آرامش و کنترل اضطراب استفاده کنند.بسیاری از جوانان هنوز مهارت خوبی در حل مسئله ندارند.برخی از آنها برای مقابله با مشکلات مدرسه ، خانواده و روابط اجتماعی از مواد مخدر استفاده می کنند.

عزت نفس

جوانان و همچنین بزرگسالان اغلب از مواد مخدر استفاده می کنند تا احساس اعتماد به نفس بیشتری نسبت به خود داشته باشند.به نظر می رسد مصرف مواد مخدر باعث می شود ، مصرف کنندگان احساس اهمیت و قدرت بیشتری داشته باشند.

علت گرایش جوانان به مواد مخدر

شورش

از آنجا که بیشتر بزرگسالان مصرف الکل یا مواد مخدر در نوجوانان را تأیید نمی کنند ، افراد جوان ممکن است از مواد مخدر برای عصیان علیه والدین یا معلمان استفاده کنند.

بهبود عملکرد

با فشار بسیار زیاد مربوط به دانشگاهیان و فعالیت های خارج از برنامه ، نوجوانان ممکن است شروع به استفاده از مواد مخدر تقویت کننده عملکرد یا محرک ها کنند تا انتظارات والدین ، ​​معلمان یا مربیان خود را برآورده کنند.

احساس بزرگ شدن

نوجوانان می خواهند احساس بزرگ شدن کنند و جای تعجب نیست که چنین کنند!ایده بزرگسالی ، جدید و مهیج است و همچنین توانایی نوشیدن الکل ، سیگار کشیدن یا استفاده از داروهای غیر مجاز و مضر برای بسیاری از نوجوانان نیز هیجان انگیز است.

روش های پیشگیری

کارهای زیادی وجود دارد که والدین می توانند برای جلوگیری از مصرف مواد مخدر و الکل توسط نوجوان انجام دهند.برخی اقدامات پیشگیرانه عبارتند از:

  • در مورد مصرف مواد مخدر و تأثیرات آنها صحبت کنید.به آنها اطلاع دهید که چگونه مصرف مواد مخدر یا الکل می تواند به سلامتی ، روابط و به طور بالقوه آینده آنها آسیب برساند.
  • درگیر زندگی آنها شوید.وقت را با هم بگذرانید و توجه کامل خود را به فرزند خود بدهید.تلویزیون ، تلفن همراه یا کامپیوتر را خاموش کنید و واقعاً به صحبت های آنها گوش دهید.سعی کنید شام های خانوادگی منظم داشته باشید.نوجوانان وقتی احساس احترام فراوانی می کنند ، خوب پاسخ می دهند.

چرا جوانان به سمت اعتیاد می روند

  • بدانید نوجوان شما کجاست و چه کاری انجام می دهد.پیگیری فرزندان می تواند به شما در محافظت از آنها کمک کند و فرصت کمتری برای مصرف مواد مخدر یا الکل به آنها می دهد.
  • قوانین مشخصی وضع کرده و آنها را منصفانه اجرا کنید.کودکان و به ویژه نوجوانان به قوانین احتیاج دارند.این همان چیزی است که به آنها ساختار می دهد و باعث می شود احساس امنیت و دوست داشته شدن کنند.همچنین به آنها بگویید که چه چیزی ایمن است و چه چیزی می تواند آنها را به دردسر بیندازد.

مواد مخدر ، از جمله الکل ، بخشی از زندگی ما برای هزاران سال بوده است.مردم برای جشن موفقیت ، مدیریت درد ، کنار آمدن با غم و اندوه و راهی برای شروع روز یا آرامش بعد از کار از مواد مخدر استفاده کرده اند.اگر شک دارید نوجوان شما از مواد مخدر یا الکل استفاده می کند ، امروز با مرکز ترک اعتیاد اصفهان تماس بگیرید تا کمک به نوجوان و خانواده خود را شروع کنید.

نظر خود را بنویسید

avatar