چگونه عمر لپ تاپ خود را افزایش دهیم

چگونه عمر لپ تاپ خود را افزایش دهیم

چگونه عمر لپ تاپ خود را افزایش دهیم

یک لپ تاپ یک دستیار عالی در تجارت برای هر شخص است  از دانش آموزان تا کسب و کار زیرا دسترسی به منابع اینترنتی و پرونده ها و اسناد شخصی را در هر کجای دنیا فراهم می کند. علاوه بر این ، مدل های مدرن لپ تاپ قادر به کار در حالت مستقل برای مدت طولانی بدون نیاز به شارژ باتری اضافی هستند. یک لپ تاپ مانند هر وسیله ای باید به درستی و با دقت استفاده شود ، در غیر این صورت دیر یا زود ممکن است غیر قابل استفاده شود. فقط کنترل دقیق می تواند عملکرد رایانه شما را طولانی کند. برای هر صاحب لپ تاپ ، موارد زیادی وجود دارد که وی برای اطمینان از ایمنی و محافظت از رایانه و استفاده حداکثر باید یا نباید هرگز انجام دهد. پس با کرمان رایانه فروشگاه کامپیوتر کرمان که به فروش لپ تاپ استوک کرمان می پردازد همراه باشید.

  1. دما را رعایت کنید

گرما برای هر وسیله الکترونیکی از جمله لپ تاپ دشمن وحشتناکی است. گرمای بیش از حد یک مشکل ثابت در رایانه های همراه است و یک عامل اضافی مانند گرمای هوا وضعیت را بدتر می کند. این امر منجر به کاهش قابل توجهی در دوام باتری ، آسیب به صفحه نمایش ، خشک شدن و از دست رفتن ظرفیت خازن های الکترولیتی و همچنین بسیاری از عواقب منفی دیگر می شود. رایانه های رومیزی به دلیل محفظه بزرگتر آنقدرها در برابر گرما حساس نیستند ، اما به تعمیر و نگهداری منظم نیز احتیاج دارند. در تابستان ، باید از کار در زیر نور مستقیم آفتاب خودداری کنید ، درجه حرارت بالا برای دستگاه و باتری آن مضر است. لپ تاپ را روی کاناپه نگه ندارید ، زیرا این امر باعث جلوگیری از ورود دریچه ها می شود. اگر دوست ندارید پشت میز کار کنید ، یک پایه خنک کننده اختصاصی برای لپ تاپ خود تهیه کنید. همچنین دستگاه نباید بیش از حد سرد شود. لپ تاپ پس از سردی شدید نمی تواند بلافاصله روشن شود ؛ لازم است حداقل نیم ساعت بایستد تا دمای اتاق گرم شود. با این کار از ایجاد تراکم در داخل مادربردهای لپ تاپ جلوگیری می شود که در عرض چند دقیقه پس از روشن شدن منجر به عواقب ناخوشایندی می شود. در هر صورت ، دمای خیلی زیاد یا خیلی پایین برای لپ تاپ ها و رایانه ها مضر است.

چگونه عمر لپ تاپ خود را افزایش دهیم

  1. با لپ تاپ خود غذا نخورید

مایع و لپ تاپ چیزهای ناسازگار هستند. هرگز جلوی لپ تاپ باز نوشیدنی و غذا نخورید. مایع ریخته شده بلافاصله به صفحه کلید دستگاه نفوذ می کند و خرده مواد غذایی بین کلیدها می افتد. در نتیجه ، تایپ کردن روی صفحه کلید مشکل ساز خواهد شد.اگر چای یا قهوه را روی صفحه کلید می ریزید ، بلافاصله دستگاه را از برق جدا کنید ، باتری را جدا کرده و لپ تاپ را به یک مرکز خدمات ببرید. از این نظر ، رایانه رومیزی از امنیت بیشتری برخوردار است ، زیرا فقط صفحه کلید می تواند آسیب ببیند و کاربر می تواند به تنهایی آن را خریداری و تعویض کند.

  1. لپ تاپ خود را مرتبا تمیز کنید

صفحه لپ تاپ همیشه جلوی چشمان شماست نیز می تواند با خاک پوشیده شود. و حتی در نمایشگر  تصویر کم رنگ می شود و دیگر مانند گذشته خوشایند نخواهد بود.بهترین راه برای مقابله با این مسئله خرید یک پارچه مخصوص میکروفیبر است. صفحه را می توان با دستمال های مخصوص پاک کرد و هرگز از دستمال کاغذی یا مایعات حاوی الکل استفاده نکنید. بسیار مهم است که حداقل دو تا سه بار در هفته با استفاده روزانه از صفحه کلید گردگیری کنید. گرد و غبار صفحه کلید به داخل لپ تاپ وارد می شود و باعث آلودگی قسمت داخلی رایانه همراه می شود که برای کار مهم است  و این به طور حتم منجر به آسیب به دستگاه می شود.

نظر خود را بنویسید

avatar