فین تک چیست

فین تک چیست

فین تک چیست ؟

فین تک یا فناوری مالی به معنای ارائه خدمات مالی مانند انتقال ، پرداخت و هرگونه خدمات بانکی و مالی از طریق فناوری و ICT (فناوری ارتباطات اینترنتی) است. این موضوعی است که ارتباط تنگاتنگی با بانکداری دیجیتال (بانکداری آنلاین) دارد ، که به کاربران نهایی امکان می دهد خدمات مالی را به روشی ساده تر و سریعتر از قبل با هزینه های بسیار بالاتر و مزایای قابل توجه و پیشنهادات اقتصادی بدست آورند. شرکت کاوش نماینده دستگاه کارتخوان در شیراز و دستگاه کارتخوان در اهواز شما را با فین تک آشنا می کند.

“انقلاب دیجیتال” که به عنوان انتشار گسترده فناوری های دیجیتال شناخته می شود ، تأثیر قابل توجهی در تمام بخشهای تولید داشته و دارد. به طور خاص ، این بخش خدمات مالی را شامل می شود ، موضوع فرایند گسترده و بی سابقه ای از نوآوری در فن آوری ، که باعث ایجاد فناوری مالی یا به اصطلاح فین تک می شود. این شاخه اقتصادی با فناوری پیشرفته که در بخش مالی اعمال می شود ، توسط شرکتهای نوپای مبتکر اداره می شود و هدف آن ارتقا خدمات ارائه شده از طریق نوآوری است.

فین تک چیست

مخفف FinTech از تقاطع بین اصطلاحات Finance (Fin) و Technology (Tech) ناشی می شود. فناوری فین تک را می توان در زمینه های مختلف اعمال کرد: از امنیت IT ، بلاکچین که شامل ارزهای رمزنگاری شده ، روی آوردن به سیستم پرداخت یا به اصطلاح سیستم عامل های بانکی و وام دهی آزاد. همچنین شامل برخی از نوآوری های اصلی بانکی و واسطه گری مالی ، از جمله تأمین مالی جمعی ، سیستم عامل های دیجیتالی که خدمات برنامه ریزی مالی خودکار و الگوریتم محور را ارائه می دهند. بنابراین ، Fintech  قصد دارد انقلابی در بخش خدمات مالی ایجاد کند و همکاری با Apps و هوش مصنوعی واقعاً می تواند کلید موفقیت دیجیتالی سازی آینده در این زمینه باشد. در واقع ، هوش مصنوعی در امور مالی در حال تبدیل کردن نحوه تعامل ما با پول است ، به صنعت مالی کمک می کند تا فرآیندهای مختلف ، از تصمیمات اعتباری ، تجارت و مدیریت ریسک مالی ، را بهینه کند. هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در امور مالی شامل خدمات بی شماری است ، هوش مصنوعی ممکن است بتواند خطاهای انسانی در رویه های بانکی را به حداقل برساند ، به بانک ها اجازه دهد تا به طور موثر خواسته های مشتریان خود را درک کنند و افرادی را که هنوز ورشکسته نشده اند به خدمات مالی جذب کنند. باید بین فین تک و لگالتک تمایز قائل شد  LegalTech به استفاده از فناوری به منظور ارائه خدمات حقوقی به وکلا ، موسسات حقوقی یا مصرف کنندگان اطلاعات حقوقی اشاره دارد. یک محصول لگال تک در اصل یک محصول قانونی در بازار است. در حالی که FinTech  دسته بندی های خاص خود را داراست ، اما تمام فناوری ایجاد شده موسسات مالی یا مصرف کنندگان خدمات مالی را در بر می گیرد.

 FinTech  نمایانگر تلاقی خدمات مالی ، فناوری و قانون است و یک پدیده جهانی است که توسط شرکتهای نوپا  اداره می شود ، که با استفاده از فن آوری های جدید ، نوید تجربه ای در مورد کاربر در استفاده از محصولات مالی را می دهد و خدمات ، با هدف نزدیک کردن آنها به دنیای مالی و در عین حال تأمین نیازهای بازار فزاینده دیجیتال است.

نظر خود را بنویسید

avatar