کک و مک چیست

کک و مک چیست

کک و مک چیست

کک و مک لکه های قهوه ای کوچکی است که معمولاً روی پوست صورت ظاهر می شود ، اما می تواند در هر قسمت دیگری از پوست که اغلب در معرض آفتاب است مانند بازوها  یا دست ها ظاهر شود. این موارد بیشتر در افرادی با پوست روشن و مو قرمز دیده می شود که تحت تأثیر ارث خانوادگی هستند. علت آنها افزایش ملانین است که همان رنگدانه ای است که به پوست رنگ می بخشد و در طول تابستان بیشتر تیره می شود. کک و مک ها اگرچه خوش خیم هستند و هیچ مشکلی در سلامتی ایجاد نمی کنند ، اما به طور کلی کسانی که کک و مک زیادی دارند می خواهند آنها را به دلایل زیبایی از بین ببرند و این کار با جلوگیری از قرار گرفتن در معرض آفتاب بیش از حد بسیار ساده انجام می شود. با این حال ، اگر فقط این کار نمی کند ، می توانید با یک متخصص پوست مشورت کنید تا درمان را برای ازبین بردن لکه ها آغاز کنید. کلینیک پوست زیبا بهترین راه درمان جوش، درمان لک، آموزش اسیدتراپی و.. شما را با کک و مک آشنا می کند.

چگونه می توان کک و مک را از صورت خود خارج کرد

بهترین روش برای از بین بردن یا روشن شدن کک و مک صورت ، یا هر قسمت دیگر از پوست ، مشاوره با یک متخصص پوست است ، زیرا ، اگرچه انواع مختلفی از درمان وجود دارد ، اما لازم است متناسب با نوع پوست باشد. بنابراین ، متخصص پوست می تواند یکی از روش های درمانی زیر را نشان دهد:

کرمهای سفیدکننده ، همراه با هیدروکینون یا اسید کوجیک: اجازه می دهد تا پوست در طی چندین ماه استفاده از آن سبک شود و حتی بدون نسخه نیز می توان آن را در داروخانه ها خریداری کرد.

کرم های رتینوئید ، همراه با ترتینوئین یا تازاروتن: اغلب همراه با کرم های سفید کننده برای کاهش رنگ کک و مک استفاده می شود.

جراحی: نیتروژن مایع در مطب، برای یخ زدگی و از بین بردن سلولهای پوست تیره که باعث ایجاد کک و مک می شود استفاده می شود

لیزر: از نور  برای روشن شدن لکه های کک و مک استفاده می کند ، که می تواند در مطب متخصص پوست انجام شود.

لایه برداری شیمیایی: این نوع لایه برداری است که فقط توسط یک متخصص انجام می شود و لایه های آسیب دیده پوست را از بین می برد و کک و مک را سفید می کند. نوع درمانی که انتخاب شود مهم نیست ، مهم این است که همیشه از کرم ضد آفتاب با SPF 50 استفاده کنید و از قرار گرفتن در معرض آفتاب زیاد خودداری کنید ، زیرا اشعه ماورا بنفش می تواند به پوست آسیب برساند و علاوه بر این کک و مک بیشتر تیره شود ، می تواند مشکلات جدی از جمله سرطان ایجاد کند . دریابید که کدام لکه ها ممکن است سرطان پوست را نشان دهند.همچنین دستورالعمل برخی از داروهای خانگی را برای سبک شدن کک و مک در خانه بررسی کنید.

چگونه کک و مک داشته باشیم

کک و مک یک ویژگی ژنتیکی است و بنابراین ، کسانی که کک و مک ندارند ، معمولاً نمی توانند آنها را ایجاد کنند ، زیرا پوست به طور مساوی برنز می شود. با این حال ، افرادی که دارای کک و مک بسیار خفیف هستند ، می توانند با قرار گرفتن در معرض آفتاب ، آنها را تیره کنند. با این حال ، انجام این کار با خیال راحت ، استفاده از ضد آفتاب با حداقل ضریب محافظت ۱۵ مهم است ، زیرا اشعه خورشید می تواند خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش دهد.

نظر خود را بنویسید

avatar