مراقبت و نظافت جاروبرقی

مراقبت و نظافت جاروبرقی

مراقبت و نظافت جاروبرقی

جاروبرقی یک وسیله مدرن با تکنولوژی پیشرفته است که به منظور حمایت از زندگی و کمک به فرد در حفظ نظافت روزانه در خانه ، آپارتمان یا دفتر خود طراحی شده است. علی رغم این واقعیت که جارو برقی “اتوماتیک” به عنوان یک دستگاه مستقل برای نظافت منزل اختراع شده است ، همانند سایر لوازم خانگی ، به مراقبت و نگهداری سیستماتیک نیاز دارد. هرگونه فعالیت برای مراقبت از عناصر مختلف جارو برقی کاملاً دشوار نیست و زمان زیادی لازم ندارد ، با این حال ، تأثیر زیادی بر عملکرد کلی جاروبرقی و عمر مفید آن خواهد داشت. شما باید بدانید که برای مراقبت از دستگاه به هیچ وجه لازم نیست مهارت خاصی داشته باشید ، کاملا هر خانم خانه داری می تواند این کار را انجام دهد. برای این کار ، باید کمی وقت آزاد اختصاص دهید. در این مقاله ، ساینا الکتریک تولیدکننده جاروبرقی و پخش جاروبرقی به سوالات متداول پاسخ خواهد داد.

تمیز کردن ظرف گرد و غبار

ابتدا ، بیایید به نحوه تمیز کردن آلوده ترین و مهمترین عنصر در جاروبرقی سطل آشغال و فیلتر بپردازیم. به عنوان یک قاعده ، تقریباً تمام جاروبرقی ها دارای یک ظرف جمع آوری زباله از نوع سیکلون هستند. کیف ندارد و به یک یا دو فیلتر مجهز است تا هوای خروجی را تمیز کند. برای مدل های کمیابی که از کیسه های زباله استفاده می کنند ، همه چیز ساده است. آنها به سادگی با موارد جدید جایگزین می شوند. همچنین قابلیت شستشوی ظرف زباله و فیلتر در زیر آب به تولید کننده و مارک جاروبرقی بستگی خواهد داشت.  این مورد در مورد فیلترها نیز صدق می کند. مدل هایی وجود دارد که فیلتر قابل شستشو یک گزینه استاندارد است.  هر سازنده توصیه می کند ظرف گرد و غبار را پس از هر بار تمیز کردن تمیز کنید ، اما اگر حجم ظرف زیاد باشد ، سرویس دهی آن هر چند بار مجاز است. مسئله اصلی نظارت بر پر شدن ظرف است ، در غیر این صورت یک ظرف پر شده بر قدرت مکش و کارایی کلی جارو برقی تأثیر منفی خواهد گذاشت. لطفا فراموش نکنید که هر فیلتر عمر مفید محدودی دارد. اگر هر روز از جارو برقی استفاده می کنید ، توصیه می شود هر ۲-۴ ماه یکبار فیلتر را تعویض کنید. و اگر این عمل فقط چند بار در هفته انجام شود ، فیلتر می تواند هر شش تا هشت ماه تعویض شود.

تمیز کردن چرخ

به عنوان یک قاعده ، هر جارو برقی دارای سه چرخ است ، دو چرخ از آنها درایو (پیشرو) و یکی کوچکتر هستند. چرخ های محرک در بدنه جاروبرقی پنهان هستند و بر خلاف چرخ جلو که هدایت می کنند ، عملاً به تعمیر و نگهداری نیاز ندارند. هر سازنده به کاربر اجازه می دهد تا این چرخ را برداشته و تمیز کردن دوره ای را توصیه می کند. چرخ جلو به محض کثیف شدن تمیز می شود. برای راهنمایی در مورد حذف و نصب چرخ ، به دستورالعمل های دستگاه مراجعه کنید.

پاک کردن حسگرها

پس از انجام اقدامات اصلی برای تمیز کردن جاروبرقی ، فراموش نکنید که سنسورهای آن را بررسی کنید ، که به مرور زمان با گرد و غبار پوشانده و کثیف می شوند.

نظر خود را بنویسید

avatar