نحوه نگهداری کتاب

نحوه نگهداری کتاب

نحوه نگهداری کتاب

 آیا دوست دارید از کتاب های خود مراقبت کنید؟ بنابراین کتابفروشی فدک بهترین کتابفروشی قم و کتابفروشی مذهبی قم شما را با نحوه مراقبت از کتاب هایتان آشنا می کند.

نحوه نگهداری کتاب

یک کتابخانه خوب داشته باشید

داشتن کتابخانه برای نظم بخشیدن به کتاب ها مناسب است.همچنین با این کارکتاب های مورد علاقه خود را ساده تر پیدا خواهید کرد. می توان کتاب ها را به ترتیب حروف الفبا یا به ترتیب اهمیت در کتابخانه قرار دهید!

کتاب را به حالت ایستاده نگه دارید

اگر قبلاً اولین نکته را دنبال کرده اید و قفسه کتاب خود را خریده اید ، اکنون کتاب های خود را با عشق روی آن قرار دهید. شما در سفر با داستان های نویسندگان مورد علاقه خود لحظات زیادی از آرامش را تجربه کرده اید. پس با کتاب ها مهربان باشید و به فضای کتابهای خود احترام بگذارید. همیشه خوب است که آنها را به حالت ایستاده نگه دارید ، بدون اینکه آن ها را انباشته کنید. کتابها هم باید نفس بکشند.فشار و کمبود جا می تواند به صفحات آسیب برساند.

هر زمان ممکن تمیز کنید

گرد و غبار روی کتاب را می گیرد. هر وقت نظافت خانه را انجام دادید ، فراموش نکنید که کتاب ها را از قفسه برداشته و یکی یکی تمیز کنید. در صورت امکان ، گرد و غبار داخلی را از بین ببرید. فقط باید مراقب پارچه های مرطوب باشید ، خیس شدن کتاب ممکن است خوب نباشد.

بگذارید کتاب ها نفس بکشند

همانطور که قبلاً گفتم ، کتابها باید نفس بکشند ، بنابراین حتی با وجود فضای کافی در قفسه و قرار گرفتن در فضای مطبوع ، خوب است که آنها را گاه به گاه از کتابخانه خارج کنید. فقط آن را از قفسه برداشته ، باز کرده و مدتی بگذارید تا کنه ها از بین بروند.

از بوک مارک استفاده کنید

اگر شما کتاب بودید ، شرط می بندم که دوست نداشتید صفحات خود را تا کنید ، درست است؟ و می توانید از یک بوک مارک برای علامت گذاری صفحه استفاده کنید  بوک مارک ها می توانند از مواد مختلف ساخته شوند که کتاب را خراب نکنند و همچنان تجربه مطالعه شما را تسهیل کنند. شما می توانید یک بوک مارک با استفاده از کاغذ ، مقوا ، پلاستیک ، درست کنید. شما می توانید این کار را با  در خانه انجام دهید.

آفتاب زیاد خوب نیست!

دوباره سعی کنید خود را جای کتاب خود قرار دهید: مایل نیستید تمام روز را با آفتاب روی صورت خود سپری کنید؟ آنها هم چنین نمی کنند. سپس ببینید آیا مکانی که قفسه شما قرار دارد آفتاب زیادی دریافت می کند یا خیر. قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب رنگ کتاب را از بین می برد.

با احتیاط کتابهای خود را بردارید

بازکردن کامل کتاب هنگام مطالعه می تواند به ساختار صحافی آسیب برساند و باعث شل شدن ورق ها با گذشت زمان شود. اگر کتاب هایتان را دوست دارید ، آنها را با دقت باز کنید.

 قبل از خواندن دستان خود را بشویید

عرق یا کثیفی در تماس با کاغذ می تواند باعث خراب شدن سریعتر آن شود. بنابراین قبل از خواندن دستان خود را کاملا بشویید و هنگام خواندن غذا و نوشیدنی نخورید!!

کتاب ها را بخشی از دکوراسیون خود قرار دهید

این واقعاً نکته ای برای نگهداری کتاب نیست ، اما باعث زیبایی خانه شما می شود. اگر کتاب ها را دوست دارید ، چرا آنها را به عنصر تزئینی تبدیل نمی کنید!

نظر خود را بنویسید

avatar