مزایای دیزل ژنراتور چیست

مزایای دیزل ژنراتور چیست

مزایای دیزل ژنراتور چیست

دیزل ژنراتور وسیله مهمی است که انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند. مدلهای مختلفی از دستگاهها با انواع سطح قدرت وجود دارد. با این کار می توانید همزمان با اتصال یک یا چند دستگاه از این ایستگاه در داخل و خارج استفاده کنید. صرف نظر از نوع و مدل ژنراتور ، سرویس دهی به موقع و با کیفیت و همچنین استفاده از سوخت با کیفیت بسیار مهم است. مدت زمان عملکرد و بهره وری نصب به این بستگی دارد. دیزل ژنراتورها یک عنصر مهم برای تنظیم منبع تغذیه پشتیبان یا منبع تغذیه مستقل برای بنگاه های صنعتی ، مراکز ساختمانی ، مراکز خرید و سایر تأسیسات هستند. از جمله ویژگی های اصلی دستگاه ها ، شایان ذکر است که اندازه جمع و جور ، طراحی قابل اعتماد و ایمن و همچنین سطح صدای پایین آنها است.  شرکت آژند توان آذر عرضه کننده انواع ژنراتور بیت کوین و ژنراتور گازسوز شما را با مزایای دیزل ژنراتور آشنا می کند.

یک دستگاه استاندارد با سوزاندن سوخت و انبساط موادی که در ترکیب سوخت به صورت گازی هستند ، انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند. این دستگاه طبق اصل زیر کار می کند، یک گشتاور بدست می آید که به روتور ژنراتور منتقل می شود. این کل فرایند منجر به تشکیل یک میدان الکترومغناطیسی در این سیستم می شود. این امر باعث تولید انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی هنگام چرخش می شود. نتیجه یک جریان متناوب است. اگر تمام مکانیسم ها و اجزای موجود در دیزل ژنراتور عملیاتی شود ، کل این روند موفقیت آمیز خواهد بود.

                                                                                                                              مزایای دیزل ژنراتور چیست

ساز و کار مهم در هر مجموعه دیزل ژنراتور ، موتور احتراق داخلی است که از یک موتور دیزل نیرو می گیرد. سوخت این موتور به دلیل فشرده شدن سوخت ، مشتعل می شود. ویژگی های متمایز ژنراتورهای دیزلی عبارتند از: نیاز به دورهای بسیار سریع با سرعت بالا به دلیل طولانی شدن فرآیند احتراق سوخت،  انبوه تجهیزات ، که اجازه نمی دهد در مواردی که به دستگاههایی با ابعاد جمع و جور نیاز دارند ، از آنها استفاده شود،  هنگام تجهیز نیروگاه های برق مستقل ، آنها نیروگاه های مولد دیزل با قدرت بیشتری را با سیستم خنک کننده مایع خریداری می کنند. واحدهای قابل حمل دارای سیستم خنک کننده هوا هستند ، گاهی اوقات از مکانیسم های ساختاری میانی به عنوان عناصر اضافی برای کاهش دمای هوا استفاده می شود.

با توجه به هدف مورد نظر خود ، دیزل ژنراتورها می توانند از نوع خانگی و صنعتی باشند. مدلهای قابل حمل و ساکن این تجهیزات نیز وجود دارد. از ژنراتورها هم به عنوان منبع دائمی برق ، به عنوان مثال ، در منطقه ای دور از شبکه های اصلی و هم برای اطمینان از تأمین برق بدون وقفه در صورت بروز حوادث ، قطع ناگهانی برق و یا افت ولتاژ استفاده می شود. هنگام استفاده از دیزل ژنراتور برای تأمین انرژی پشتیبان ، باید در نظر داشت که آنها از این نظر نسبت به ژنراتورهای بنزینی که برای تعداد بیشتری چرخه روشن و خاموش طراحی شده اند ، پایین ترند. در عین حال ، موتورهای دیزلی از قدرت بالاتری برخوردار هستند ، بنابراین استفاده از آنها به عنوان منبع اضطراری برق در مواردی که بیش از ۱۵ کیلووات مورد نیاز است ، توصیه می شود. علاوه بر این ، تجهیزات دیزلی ، در مقایسه با آنالوگ بنزین ، برای یک دوره طولانی تر از کار بدون وقفه و حداقل مشارکت پرسنل نگهداری طراحی شده است.

مزایای دیزل ژنراتور

مزایای ژنراتورهای دیزلی شامل پارامترهای زیر است: راندمان بالا و کارایی تجهیزات،  سوخت دیزل نسبت به مولدهای بنزین برای تولید همان مقدار برق به سوخت نیاز دارد،  قدرت تجهیزات بالا برای برخی از مدل ها ، این رقم در مگاوات محاسبه می شود، موتورهای دیزل ژنراتور پرسرعت به طور متوسط ​​۴ برابر قدرت بیشتری نسبت به دستگاه های مشابه با بنزین دارند،  مدت زمان طولانی کار مداوم یک دیزل ژنراتور ، که به آنها اجازه می دهد به عنوان منبع دائمی برق استفاده شوند، مراقبت و نگهداری آسان از ژنراتور، درجه بالایی از ایمنی در برابر آتش سوزی در حین کار و ذخیره سازی،  سوخت دیزل حاوی ترکیبات قابل اشتعال فرار نیست ، فقط به دلیل فشرده سازی مخلوط احتراق آن امکان پذیر است،  مزیت مهم چنین مولدهایی پایین بودن قیمت سوخت دیزل در مقایسه با بنزین است.

نظر خود را بنویسید

avatar