تاثیر شیرینی جات بر سلامت دهان و دندان

تاثیر شیرینی جات بر سلامت دهان و دندان

تاثیر شیرینی جات بر سلامت دهان و دندان

سلامت مناسب دندان به خوبی به سلامت روحی ، جسمی و اجتماعی شما کمک می کند و به شما امکان می دهد تا از زندگی لذت ببرید.انجمن دندانپزشکی کانادا می گوید ، دندان سالم ، به شما امکان می دهد ، بدون ناراحتی ، درد و خجالت ، غذا بخورید ، صحبت کنید و معاشرت کنید.

برای حفظ سلامت دهان و دندان ، شما باید بر روی مقدار ، نوع و تعداد دفعات مصرف برخی از مواد غذایی تمرکز کنید.مصرف برخی از انواع مواد غذایی مانند شکر و شیرینی می تواند دهان ، لثه و دندان شما را تحت تأثیر قرار دهد.

قند ماده اصلی سازنده برخی از غذاهای مورد علاقه شما است ، مانند کلوچه ، شیرینی خامه ای و انواع دیگر شیرینی که در شیرینی فروشی قم موجود است.اما آیا می دانید قند همچنین در مکان های نامشخص مانند سس گوجه فرنگی ، ماست با طعم میوه ، سس اسپاگتی و غیره پنهان است؟برای ما آسان است که مصرف شیرینی ، دسرها و آب نبات ها ، را محدود کنیم ، اما وقتی قند در غذاهای به ظاهر سالم پنهان شود ، برنامه ریزی میان وعده ها و وعده های غذایی ممکن است مشکل باشد.

شیرینی ها چگونه روی دندان های من تأثیر می گذارند؟

شیرینی ها چگونه روی دندان های من تأثیر می گذارند؟

شیرینی ها حاوی مقدار زیادی شکر هستند ، زیرا ۹۰٪ آنها از شکر تشکیل شده است.قند شیرینی نه تنها برای سلامتی شما مضر است – چون از بین نمی رود و به چربی تبدیل می شود – بلکه برای دندان ها نیز بسیار مضر است ، به این دلیل که باعث پوسیدگی دندان می شود و سپس منجر به ایجاد حفره می شود.اکثر مردم فکر می کنند غذاهای ناخواسته مانند شیرینی و نوشیدنی های گازدار تنها دلایل پوسیدگی دندان هستند ، با این حال این اشتباه است ، حتی غذاها و نوشیدنی های سالم مانند آب میوه و میوه های خشک نیز به همان اندازه یا حتی گاهی اوقات بیشتر از شیرینی ها قند دارند.

خطرات قند و شیرینی برای دندان های شما

دهان شما پر از باکتری است – بسیاری از آنها مفید هستند ، در حالی که برخی مضر هستند.باکتری های مضر از شیرینی و قندی که مصرف می کنید تغذیه می کنند و اسیدهایی ایجاد می کنند که به مینای دندان و لایه محافظ دندان های شما حمله کرده و به آن آسیب می رسانند.

این اسیدها یک عفونت باکتریایی ایجاد می کنند که می تواند منجر به ایجاد حفره و ایجاد سوراخ در دندان های شما شود.اگر این حفره ها درمان نشوند ، می توانند مینای دندان شما را به لایه های عمیق دندان برسانند و منجر به از دست دادن و درد احتمالی دندان شوند.

با قطع قند و شیرینی ، می توانید این روند را متوقف کنید ، از ایجاد حفره جلوگیری کرده و مینای محافظ را تا آنجا که ممکن است در اطراف دندان خود نگه دارید.البته قطع کامل قند کار بزرگی است.حتی اگر فقط بتوانید مصرف قند خود را محدود کنید ، این امر به درد دندانهای شما می خورد.

تاثیر شیرینی جات بر سلامت دندان ها

برای جلوگیری از اثرات مضر قند بر روی دندان های خود چه کاری می توانید انجام دهید؟

  1. سعی کنید از خوردن شیرینی اجتناب کنید ، یا خودتان را فقط به روزی یکبار محدود کنید.همچنین سعی کنید از خوردن شیرینی هایی که برای مدت طولانی مجبور به مکیدن آنها هستید و یا شیرینی هایی که به دندان های شما می چسبند – مانند تافی – خودداری کنید.
  2. مطمئن شوید که دندان های خود را روزی دو بار مسواک می زنید و نخ دندان می کشید و از دهان شویه استفاده می کنید.بهداشت مناسب دهان و دندان با مسواک زدن ، برای محافظت از دندان های شما ضروری است.
  3. مرتباً به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا آنها بتوانند دندان های شما را به طور حرفه ای تمیز کنند و بررسی کنید که آیا دندان های خود را به درستی تمیز می کنید یا خیر.بعلاوه فقط یک دندانپزشک قادر به مشاهده مشکلات و حفره های جدی مینای دندان است.علاوه بر پرهیز از قند ، رفع فوری حفره هایی که در اثر قند ایجاد شده اند یکی دیگر از موارد اساسی در مراقبت بهینه از بهداشت دهان و دندان شما است.
  4. پنیر و محصولات لبنی بیشتر بخورید.محصولات لبنی حاوی فسفات و کلسیم هستند که می توانند به تقویت دندان ها و بهبود دوام مینای دندان کمک کنند.ماست ، پنیر ، شیر و سایر محصولات لبنی همه حاوی این فسفات های مهم و کلسیم هستند.

سخن پایانی

این مقاله توسط قنادی در قم ارائه شده است.همه ما می دانیم که مصرف بیش از حد قند و شیرینی برای دندان ها مضر است.حقیقت این است که قند به خودی خود علت مستقیم پوسیدگی دندان نیست.در واقع ، این حوادثی است که پس از خوردن شکر اتفاق می افتد و باعث آسیب واقعی می شود.کاهش مصرف قند و شیرینی ، استفاده از نخ دندان ، مسواک زدن مکرر و مراجعه منظم به دندانپزشک کارهایی است که برای جلوگیری از پوسیدگی دندان می توانید انجام دهید.

نظر خود را بنویسید

avatar