رنگ الکترواستاتیک چیست

رنگ الکترواستاتیک چیست

رنگ الکترواستاتیک چیست؟

آیا تاکنون نام رنگ آمیزی الکترواستاتیک را شنیده اید؟ آیا می دانید چیست و چگونه ساخته شده است؟ این روش که به عنوان یک روش نقاشی مقاوم شناخته می شود ، کنجکاوی افراد را برمی انگیزد. به هر حال ، بسیاری از مردم هنوز نمی دانند که این روش چگونه کار می کند و یا حتی آن را نشنیده اند.  اما اگر شما هم جز این گروه هستید ، نگران نباشید. در زیر توضیحاتی در مورد این نوع نقاشی ارائه خواهیم داد.

معرفی رنگ الکترواستاتیک

همانطور که از نام آن پیداست ، روشی است که برای استفاده در سطوح ساخته شده از مواد دارای بار الکتریکی ایجاد شده است. بنابراین این نوع رنگ معمولاً روی سطوح فلزی مانند دروازه های استیل و قاب های آلومینیومی اعمال می شود.

رنگ الکترواستاتیک چگونه کار می کند؟

خط تولید رنگ الکترواستاتیک با توجه به پیچیدگی آن ترجیحاً در یک محیط صنعتی انجام می شود. پلیمرهای موجود در پودر و رنگ مایع با یک بار الکتریکی شارژ می شوند. رنگ با پاشش بر روی سطح رسوب می کند. روش کاربرد شامل پاشش سطحی است که باید با استفاده از یک تفنگ اسپری با رنگ مایع یا رنگ پودری با رنگ اتمی رنگ آمیزی شود.  برخلاف سایر تکنیک ها ، که به آماتورها اجازه می دهد تا نقاشی را شروع کنند ، رنگ الکترواستاتیک در اصفهان توسط متخصص انجام می شود و از جمله ، روشی است که ترجیحاً در یک محیط صنعتی انجام می شود.  این به این دلیل است که به یک روش دیگر ، با یک تپانچه مخصوص که از قبل بارگیری می شود ، نیاز دارد. بنابراین ، هنگامی که سطح رنگ آمیزی می شود ، رنگ یک بار الکتریکی بر خلاف ماده سطح دریافت می کند و باعث ایجاد ثابت شدن بیشتر رنگ روی قطعه می شود. نوع جوهر بیشترین استفاده در این روش بر اساس پودر است و حاوی حلال نیست ، به همین دلیل جوهر اکولوژیکی محسوب می شود.

مزایای رنگ الکترواستاتیک چیست؟

همانطور که قبلاً گفتیم ، یکی از مزایای بزرگ رنگ الکترواستاتیک مقاومت آن است. به دلیل جذابیت بارهای الکتریکی موجود در رنگ و موادی که روی آن اعمال می شود ، رنگ مانند آهنربا می چسبد و نقاشی مقاوم تری را نسبت به بیشتر روش هایی که در آنجا می یابیم ، فراهم می کند. بنابراین ، مقاومت در برابر سایش و خوردگی ، مقاومت در برابر اثرات قرار گرفتن در معرض هوا (اشعه خورشید ، گرما ، سرما ، رطوبت …) و در بعضی موارد حتی مقاومت در برابر ضربه را نیز به همراه دارد. اما مقاومت تنها برتری این نوع رنگ نیست. زیرا ، یکی دیگر از مزایای آن این است که معمولاً لکه ، حباب یا قطره ای ایجاد نمی کند. علاوه بر این ، این نوع رنگ انعطاف پذیر است ، یعنی می تواند مناطقی را که دسترسی به آنها دشوار است ، پوشش دهد. از تنوع زیادی در رنگ برخوردار است ، عملکرد بسیار خوبی دارد ، برای محیط زیست مضر نیست ، اجازه می دهد تغییر رنگ به سرعت انجام شود و کاربردهای متنوعی دارد.

نظر خود را بنویسید

avatar