مراقبت از پوست

مراقبت از پوست

مراقبت از پوست

یک پوست آراسته مترادف با سلامتی و زیبایی است! آیا پوست خود را به خوبی می شناسید و می دانید چگونه روزانه از آن مراقبت کنید؟ در این مقاله  ۵ نکته در مورد مراقبت از پوست ارائه می دهیم. پوست انسان برای محافظت در برابر باکتری ها ، قارچ ها ، مواد شیمیایی ، آفتاب و حتی آلودگی به مراقبت روزانه نیاز دارد. بنابراین ، شما باید نوع پوست خود را بشناسید ، یک روال مراقبت را دنبال کنید و یک سبک زندگی سالم داشته باشید! آکادمی حانیه رستمی مرکز آموزش میکروبلیدینگ در اصفهان و بهترین میکروبلیدینگ در اصفهان در زیر ۵ نکته ارزشمند برای مراقبت از پوست خود را برای شما آورده است.

۱ – شناختن پوست

آیا می دانید هر فرد نوع پوست متفاوتی دارد؟ و برای پوست های مختلف درمان های مختلفی لازم است! پوست های طبیعی ، خشک ، چرب و مخلوط وجود دارد. انواع پوست طبیعی صاف و مخملی ، با مقدار متعادل تولید چربی و منافذ کوچکتر است. پوستهای مخلوط دارای مناطق چرب و خشک هستند و نیاز به توجه مضاعف دارند. مواد خشک مات ترند و به مراقبت بیشتری نیاز دارند. سرانجام ، پوست های چرب به دلیل تولید زیاد چربی، درخشندگی و جوش های سرسیاه بیشتری دارند.  شش نوع پوست وجود دارد که از پوست سفیدتر تا پوست سیاه تر وجود دارد و برای هر نوع پوست ، مراقبت ویژه ای لازم است. به همین دلیل مهم است که ابتدا به یک متخصص پوست مراجعه کنید تا نوع پوست خود را قبل از شروع هر نوع روش درمانی به درستی شناسایی کند!

۲ -شست و شوی روزانه

صبح و شب ، باید پوست خود را تمیز کنیم تا از شر همه ناخالصی ها پاک شود. ضد عفونی کننده برای از بین بردن چربی اضافی پوست مهم است. صورت نباید با هیچ صابونی تمیز شود ، زیرا استفاده نادرست از آن می تواند باعث افزایش چربی و تقویت آکنه شود. در بسیاری از موارد ، ممکن است استفاده از آب میسلار (برای انواع پوست) نیز مناسب باشد. لایه برداری می تواند در کسانی که پوست آنها بسیار چرب و جوش های سرسیاه است ، مفید باشد. در آخر ، یک مرطوب کننده مناسب برای نوع پوست خود استفاده کنید.

۳ – آبرسانی

آبرسانی برای حفظ پوست شاداب و سالم ضروری است.  مهم است که به یاد داشته باشید حتی پوست چرب نیز ممکن است به آبرسانی نیاز داشته باشد. شما همچنین باید پوست خود را از داخل به بیرون مرطوب کنید! یعنی هر فرد باید حداقل ۲ لیتر مایعات در روز بنوشد. علاوه بر آب ، از چای و آب میوه های طبیعی نیز برای مرطوب نگه داشتن بدن استفاده کنید.  آنتی اکسیدان ها مانند ویتامین C به جلوگیری از تخریب کلاژن توسط رادیکال های آزاد کمک کرده و تولید الیاف جدید را تحریک می کند ، بنابراین علاوه بر پیشگیری ، یک عمل اصلاحی نیز دارد. بنابراین ، ویتامین C از چین و چروک ، افتادگی پوست و بروز علائم جدید پیری جلوگیری می کند.

۴- محافظت در برابر آفتاب ضروری است

کرم ضد آفتاب از عملکرد UVA ، UVB و نور مرئی بر روی پوست جلوگیری می کند. از پیری زودرس و سرطان پوست جلوگیری می کند. و همچنین از ایجاد لک ، افتادگی و چین و چروک محافظت می کند.  شما باید کرم ضد آفتاب را نه تنها روی صورت ، بلکه در قسمت های بدن در معرض آفتاب ، از جمله دست ها و گوش ها بزنید. این ماده در محافظت در برابر اشعه خورشید ، جلوگیری از سوختگی ، ایجاد لکه ها و پیری پوست مهم است. هنگام بیرون رفتن از منزل ، سعی کنید در سایه بمانید ، خصوصاً بین ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر که تشعشع UVB شدیدتر است. همیشه از ضد آفتاب با ضریب محافظت در برابر آفتاب (SPF) 30 یا بیشتر استفاده کنید. قسمتهای در معرض را با لباس مناسب مانند پیراهن آستین بلند ، شلوار و کلاه لبه باز بپوشانید. عینک های آفتابی همچنین استراتژی های محافظت را تکمیل می کنند.

۵ – هرگز با آرایش نخوابید!

پاک کردن آرایش قبل از خواب ضروری است. بنابراین ، از گرفتگی منافذ ، ایجاد جوش های سرسیاه و جوش ، افزایش چربی ، کاهش طراوت و پیری زودرس پوست خودداری می کنید.

نظر خود را بنویسید

avatar