اهمیت بهداشت فردی

اهمیت بهداشت فردی

این مقاله در مورد اهمیت بهداشت فردی توسط آزمایشگاه تخصصی در قم ارائه شده است.

حفظ بهداشت شخصی ضروری است.رعایت استاندارد بهداشتی به شما کمک می کند تا از عفونت ها و بیماری ها در امان باشید.اهمیت بهداشت را باید از همان کودکی آموخت تا به پرورش عادت های خوب کمک کند.بهداشت فردی را می توان عملی برای حفظ پاکیزگی و نظافت بدن خارجی تعریف کرد.رعایت بهداشت فردی شامل حمام کردن ، شستن دست ها ، مسواک زدن و پوشیدن لباس های تمیز است.

یکی از ساده ترین راه های محافظت از خود و دیگران در برابر بیماری ، رعایت بهداشت فردی است.بهداشت فردی خوب نه تنها باعث بهبود ظاهر کلی شما می شود ، بلکه مستقیماً با پیشگیری از بیماری ها ، عفونت ها و بوهای نامطبوع ارتباط دارد.

بهداشت فردی به دو دلیل بهداشتی و اجتماعی مهم است.رعایت بهداشت شخصی به سلامتی شما کمک می کند و بر زندگی اطرافیان نیز تأثیر می گذارد.

مزایای اجتماعی مرتبط با عادات شخصی نیز باید در نظر گرفته شود.از آنجا که این کار شامل شستن هر روز بدن و مراقبت از خود است ، احتمال بوی بدن و در نتیجه شرمندگی در محل کار یا مدرسه را کاهش می دهد.

بهداشت فردی چیست

یک روال بهداشت فردی خوب چگونه است؟

ما آگاه هستیم که فرد باید یک برنامه بهداشت فردی روزانه داشته باشد و این مهم است – اما این شامل چه مواردی است؟ ما برخی از مراحل را جمع آوری کرده ایم تا شما بتوانید آنها را دنبال کنید تا خود را تمیز و عاری از میکروب مزاحم نگه دارید.

شستن دست ها

اولین جایی که با روال بهداشت شخصی خود شروع می کنید دستان شما هستند.ما در طول روز به طور مداوم از دستان خود استفاده می کنیم ، سطوح مختلف را لمس می کنیم ، با مردم دست می دهیم ، وعده های غذایی خود را می خوریم ، روی لپ تاپ تایپ می کنیم یا در محل کار از تلفن مشترک استفاده می کنیم یا حتی در مدرسه بازی می کنیم.به طور طبیعی ، دستان ما بزرگترین ناقل میکروب ها هستند.

یکی از سریع ترین و ساده ترین راه ها برای اطمینان از در امان بودن خانواده از بیماری ، رعایت بهداشت دست است.این می تواند بیماری هایی مانند سرماخوردگی ، سرفه ، آنفولانزا و ورم معده و روده را کنترل کند (همه اینها ممکن است از طریق بهداشت نامناسب دست منتقل شوند).با شستن مداوم دست ها با آب و صابون ، می توانید از گسترش میکروب های بیماری زا جلوگیری کنید.شما باید دستان خود را بشویید:

  • قبل از خوردن یا پختن غذا
  • قبل از برداشتن کودک
  • پس از بازدید از توالت
  • بعد از سرفه یا عطسه یا تماس با شخصی که بیمار است
  • پس از تماس با حیوانات

مراقبت از دندان

مراقبت از دندان های خود و رعایت بهداشت دهان و دندان از لثه ، بوی بد دهان ، پوسیدگی دندان و بسیاری از عفونت ها جلوگیری می کند.همیشه به یاد داشته باشید:

  • مطمئن شوید که شما و خانواده تان دو بار در روز مسواک می زنید – بعد از صبحانه و قبل از خواب
  • دندان ها را روزانه نخ دندان بکشید.
  • مسواک خود را در یک مکان تمیز و خشک نگه دارید و مرتباً آن را تعویض کنید.

حمام کردن

بهداشت فردی

هر روز با استفاده از آب گرم و صابون دوش بگیرید.وقتی هوا گرم است می توانید دو بار در روز دوش بگیرید.استحمام روزانه بخشی جدایی ناپذیر از بهداشت فردی است زیرا:

  • استحمام روزانه از بوی بد بدن جلوگیری می کند ، زیرا باعث از بین رفتن باکتری های ایجاد کننده بو می شود.
  • با شستشوی دقیق و خشک شدن روزانه مناطق آسیب دیده می توان عفونت های پوستی را کاهش داد.
  • برای تمیز نگه داشتن پوست سر و جلوگیری از شپش سر حداقل هفته ای یک بار موهای خود را شامپو بزنید.

بهداشت لباس

میکروب ها و خاک همچنین می توانند به لباس های شما بچسبند.لباس هایی را که می پوشید بعد از هر بار استفاده بشویید تا این میکروب ها و ناخالصی ها پاک شود.این مسئله به ویژه اگر در معرض یکی از اعضای خانواده یا دوست بیمار باشید بسیار مهم است.با افزودن مایع ضد عفونی کننده به بار لباسشویی خود ، تمام آثار میکروب ها را از بین ببرید.وقتی لباس بعدی را می پوشید ، از لباس های تمیزتان بوی تازه بیرون می آید.

رعایت بهداشت فردی کار سختی نیست.به محض اینکه یک برنامه بهداشت شخصی در سر داشته باشید ، در کمترین زمان به یک عادت تبدیل می شود.همچنین مهم است که برای فرزندان خود الگویی ایجاد کنید تا آنها نیز بتوانند روال بهداشت فردی خود را دنبال کنند.

نظر خود را بنویسید

avatar