مودم و روتر چیست

مودم و روتر چیست

آیا تفاوت مودم اینترنتی و روتر را می دانید؟ آیا می دانید کدام برای شما بهتر است؟ یا آیا لازم است هر دو را تهیه کنید؟ باستان انفورماتیک بهترین فروشگاه تجهیزات شبکه در اصفهان که به فروش تجهیزات شبکه اصفهان می پردازد در این مقاله  همه چیزهایی که باید در مورد مودم و روتر بدانید را بررسی می کند. تفاوت بین آنها را ببینید و بخوانید.

مودم چیست؟

کلمه مودم از تعدیل کننده با demodulator گرفته شده است. اما این به چه معناست؟ عملکرد مودم تعدیل سیگنال دیجیتالی منتقل شده توسط موج خط تلفن آنالوگ است ، در حالی که باید سیگنال آنالوگ را تغییر شکل داده و آن را به فرمت دیجیتال اصلی تبدیل کند. به عبارت دیگر ، مودم یک نوع مبدل سیگنال است که داده هایی را که از طریق سیم به خانه شما حرکت می کند را به فیلم ، متن و تصویر تبدیل می کند.

مودم و روتر

بسته به برنامه اینترنت اپراتورها ، مودم ها سیگنال را از طریق کابل کواکسیال ، فیبر نوری یا GSM دریافت می کنند. با این حال ، هنگام فعال کردن دسترسی به اینترنت در خانه شما ، تکنسین باید دسترسی کافی را ارائه دهد. بنابراین ، اینترنت Wi-Fi یک مورد تقریباً ضروری بوده است. اما برای داشتن این ویژگی ، باید مودم و روتر داشته باشیم!

روتر چیست؟

روتر دستگاهی است که از نظر فیزیکی بسیار شبیه به مودم است ، اما وظیفه دریافت اینترنت پهن باند و انتقال آن را به عهده دارد تا سایر دستگاه ها از طریق کابل یا بی سیم (بدون کابل) به یکدیگر متصل شوند. هنگامی که یک مودم و روتر به اینترنت دسترسی پیدا می کند ، روتر متصل به آن ، آن را شناسایی کرده و به آن آدرس IP می دهد و به آن امکان اتصال به شبکه های داخلی و خارجی را می دهد. مزیت بزرگ داشتن روتر در خانه ، حتی اگر قصد دارید از طریق رایانه رومیزی به اینترنت دسترسی داشته باشید ، این است که بهترین مسیرها را برای ارسال و دریافت داده جستجو می کند و سیگنال سریع تری را ارائه می دهد.

تفاوت مودم و روتر

هم مودم و هم روتر سیگنال را تبدیل کرده و اجازه دسترسی به اینترنت را می دهند ، تفاوت این است که مودم فقط اتصال را به دستگاهی که از نظر فیزیکی به آن متصل است منتقل می کند در حالی که روتر سیگنال را از طریق هوا بدون نیاز به اتصال مستقیم به کامپیوتر یا تلفن همراه ارائه می دهد. علاوه بر این ، امکان استفاده از اتصال روتر در بیش از یک دستگاه وجود دارد. بنابراین ، بین مودم و روتر ، دومی کامل تر است و هر نوع نیاز را برآورده می کند. مودم محدودتر است ، اما هنوز برای کسانی که از اینترنت کم و در یک دستگاه واحد استفاده می کنند مفید است.

آیا برای دریافت Wi-Fi به کامپیوتر نیاز دارم؟

در حال حاضر ، چندین مدل از روترها وجود دارد که دارای آنتن های بسیار قدرتمندی برای ارسال و دریافت داده ها هستند و می توانند مستقیماً به مودم و یا حتی دستگاه هایی که محل اتصال مودم و روتر هستند متصل شوند و نیازی به رایانه برای داشتن Wi-Fi را ندارند.

نظر خود را بنویسید

avatar