هر آنچه در مورد تمیز کردن لکه های فرش باید بدانید

هر آنچه در مورد تمیز کردن لکه های فرش باید بدانید

تمیز کردن لکه فرش

این نکات مفید را که توسط قالیشویی اصفهان ارائه شده است ، دنبال کنید تا اطمینان حاصل کنید که فرش شما برای سالهای آینده درخشان است.

لکه های فرش در بهترین حالت از بین رفتنی هستند و انواع مختلفی دارند.خواه لکه ها از شراب ، چای ، ادرار حیوان خانگی یا استفراغ باشد ، تلاش برای فهمیدن نحوه تمیز کردن لکه ها گیج کننده است.روند حذف لکه های فرش در اکثر موارد مشابه است.علت آن هرچه باشد ، می خواهید هر چه زودتر لکه ها و بوها را از بین ببرید تا از ماندگاری آنها جلوگیری کنید.

بیایید این را بپذیریم ، مسلماً این اتفاق برای همه ما در یک زمان رخ خواهد داد.شما برای محافظت از فرش خود هرگونه احتیاط را انجام می دهید به این امید که هرگز تصادف یا لکه ای در فرش رخ ندهد تا ظاهر زیبای آن را به خطر بیندازد و اما در یک لحظه با یک فنجان قهوه ، یک قطره خون یا حیوان خانگی محبوب خود اتفاق ناگوار رخ می دهد.روش های زیادی برای تمیز کردن لکه های فرش وجود دارد ، اما به نفع شما است که برخی از تکنیک ها و روش های امتحان شده را برای از بین بردن لکه ها انجام دهید.در ادامه در این باره بیشتر توضیح داده شده است.

تمیز کردن انواع لکه فرش

ادرار

ادرار سگ و گربه لکه های رایجی است و مقابله با آن می تواند سردرد واقعی باشد.این لکه ها بویی قوی دارند و هرگز نباید از دستگاه پاک کننده بخار برای درمان لکه های ادرار استفاده شود.بهتر است در عوض ابتدا ناحیه را همانند سایر نقاط و نشت ها درمان کنید.بعد از این ، می توانید از یک پاک کننده لکه استفاده کنید که مخصوص حیوانات خانگی طراحی شده است و به عنوان پاک کننده های آنزیمی نیز شناخته می شود.

برای خنثی کردن بو و لکه ، ممکن است لازم باشد چندین تاکتیک مختلف را امتحان کنید.برای انجام این عمل سعی کنید از سرکه سفید استفاده کنید.به سادگی یک چهارم فنجان سرکه را با یک فنجان آب گرم مخلوط کنید و روی محل اسپری کنید.اجازه دهید اسپری سرکه چند دقیقه بماند و سپس پارچه ای مرطوب روی محل بکشید و اجازه دهید تا محل خشک شود.

چای یا قهوه؟

اگر مراقب نباشید ، چای و قهوه می تواند برای فرش شما مشکل ایجاد کند!اگر این اتفاق افتاد ، سعی کنید ۲ قاشق غذاخوری پراکسید هیدروژن را با ۱ قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی مخلوط کنید.طبق معمول ، قبل از استفاده از محلول ، ابتدا نشت را پاک کنید.قبل از اینکه لکه را بشویید ، مهم است که بگذارید محلول چند ثانیه بماند.در آخر لکه را با آب بشویید و سپس پاک کنید و این کار را تکرار کنید تا لکه کاملا پاک شود.در صورت عدم درمان صحیح ، لکه های قهوه می تواند فرش را کثیف جلوه دهد.

پاک کردن لکه چای و قهوه از فرش

استفراغ

از بین بردن استفراغ روی فرش می تواند یکی از بدترین کارها باشد و اگر به اندازه کافی سریع اقدام نکنید به احتمال زیاد فرش شما خراب خواهد شد.قبل از هر چیز باید مواد جامد اضافی را با استفاده از قاشق از بین ببرید.اگر مراقب نباشید ، می توانید آن را بیشتر در الیاف فرش خود فرو کنید.

به دنبال این کار ، می توانید محل را با مقدار زیادی محلول پاک کننده لکه ها درمان کرده و بگذارید ۵ دقیقه قبل از استفاده از پارچه مرطوب یا حوله کاغذی بماند.یک بار دیگر ، آماده تکرار این روش در صورت نیاز باشید.

شکلات

اگر شکلات سفت شده است از چاقو برای از بین بردن شکلات تا حد ممکن استفاده کنید.اگر شکلات هنوز ذوب شده است ، یک کیسه پلاستیکی قابل انعطاف پر از یخ را در بالای قسمت قرار دهید تا بقایای لکه شکلات قبل از پاک شدن سفت شود.

هنگامی که مواد اضافی آن از روی فرش شما برداشته شد ، می توانید جاروبرقی بزنید تا هر نوع پوسته یا تکه شل را بردارد.محلولی متشکل از یک چهارم قاشق چای خوری مایع و آب گرم ، درست کنید و در محل لک شده بمالید و بگذارید ۵ دقیقه بماند و مثل قبل با پارچه ای مرطوب روی محل مالش دهید و سپس خشک کنید.

روی فرش شما رنگ ریخته است؟ وحشت نکنید ، این کار را انجام دهید:

من فکر می کردم افتادن یک برس رنگی روی فرش به معنای جایگزینی فرش است ، تا اینکه بهترین قالیشویی اصفهان این نکته کوچک را به من گفت.مقداری الکل دناتوره شده را روی یک پارچه ریخته و رنگ را از بین ببرید.از پارچه ای استفاده کنید که رنگ آن به فرش نزدیک باشد ، زیرا الکل می تواند مقداری از رنگ پارچه را به فرش منتقل کند.

نظر خود را بنویسید

avatar