ترک در دیوارهای آجری

ترک در دیوارهای آجری

ترک دیوار آجری و تعمیر آن

ساختمانهای آجری وجود سازه های محکم را نشان می دهند.با توجه به اینکه بسیاری از صاحبان خانه از نمای آجری در خانه های خود استقبال می کنند ، مسلماً برخی از مشکلات را تجربه خواهند کرد.ترک های آجری مسئله مشترک دیوارهای آجری است.گرچه این مشکل همیشه آسیب جدی در سازه را نشان نمی دهد ، اما آجر ترک خورده می تواند خانه شما را مستعد آسیب آب و کپک کند.مجموعه آجر بست تولیدکننده انواع آجرنما اصفهان در ادامه توضیحات بیشتری در مورد ترک دیوارهای آجری ارائه خواهد داد.

دو دلیل اصلی برای ایجاد ترک در دیوارهای آجری وجود دارد – یا از طریق یک فاجعه طبیعی مانند زمین لرزه یا با گذشت زمان.

بیشتر اوقات ، شکاف های دیوار آجری شما قابل رفع است ، بنابراین نباید مشکل خاصی ایجاد شود.با این حال ، دست کم گرفتن آن مشکلی دارد ، زیرا ترک ها به سرعت گسترش می یابند و بزرگتر می شوند.

چه عواملی باعث ایجاد ترک در دیوارهای آجری می شوند

  • فرونشست خاک

همه چیز با ساخت خانه شروع می شود.به منظور قرار دادن پایه های یک ساختمان ، حفاری زمین انجام شده است.با گذشت زمان زمین نشست می کند و بنیاد خانه کمی حرکت می کند.این حرکت می تواند باعث ایجاد ترک های عمودی کوچک شود که اغلب مشکلی ایجاد نمی کند.بسته به نوع خاکی که خانه شما روی آن بنا شده است ، ممکن است خانه شما حرکت شدیدتری را تجربه کند که می تواند به خانه آسیب جدی برساند.

بلایای طبیعی مانند زلزله ، سیل و طوفان می تواند به بنیان خانه شما آسیب جدی برساند.

 

  • تغییرات آب و هوایی و فصلی

موادی که خانه های ما از آنها ساخته شده اند به شرایط آب و هوایی و تغییرات فصلی کاملاً پاسخ می دهند.باران و آب می توانند به دیوارها و پایه ها آسیب برسانند.

آبپاش های باغ ، نشتی لوله ها و ناودانهای مسدود شده – در صورت قرار گرفتن دائمی آجر در معرض آب – می توانند باعث ایجاد ترک شوند.

  • کارهای ساختمانی در منطقه شما

اگر در نزدیکی محل کار زندگی می کنید ، این می تواند بر روی دیوارهای آجری تأثیر بگذارد.لرزش ناشی از استفاده منظم از ماشین آلات سنگین ، حفاری و غیره ممکن است باعث ترک خوردن دیوارهای آجری شما شود.

  • خاک های واکنشی در منطقه شما

بعضی از انواع خاک ها مانند خاک رس ، در برابر رطوبت واکنش نشان می دهند ، زیرا در صورت رطوبت منبسط می شوند و در هنگام خشک شدن  کوچک شده و ترک می خورند.اگر خانه شما روی خاک رس بنا شده باشد ، این واکنش ممکن است باعث حرکت اندکی آن شده و باعث ایجاد ترک های کوچک دیوار می شود.

خوشبختانه ، بیشتر موارد این نوع ترک ها مشکلی ایجاد نمی کنند و به راحتی برطرف می شوند.اگر ترک ها از ۳ میلی متر گسترده تر هستند و به مرور زمان رشد می کنند ، باید مشکل را جدی بگیرید و برای بررسی اموال خود با یک متخصص تماس بگیرید.

  • درختان نزدیک به خانه

درختان بزرگ نزدیک خانه شما می توانند در ترک خوردگی دیوارهای آجری نقش داشته باشند.ساختارهای ریشه ای آنها تهاجمی است و می تواند به پایه های خانه شما آسیب برساند.آنها همچنین به آب زیادی احتیاج دارند ، بنابراین می توانند رطوبت خاک را تحت تأثیر قرار دهند.همانطور که در بالا اشاره کردیم ، خاک خشک نیز می تواند باعث ایجاد شکاف در دیوار شود.

 

ترمیم ترک دیوارهای آجری

پس از مشخص شدن علت ترک خوردگی دیوار آجری ، نوبت به تعمیر دیوارهای آسیب دیده می رسد.اندازه ، محل و جهت ترک ها به شما کمک می کند تا مشخص کنید چه زمانی باید اقدامات فوری انجام دهید ، اما گاهی اوقات ترک دیوارهای آجری می تواند کل خانه شما را تحت تأثیر قرار دهد.

همانطور که در بالا اشاره کردیم ، ترک دیوارهای آجری می تواند دلیل ایجاد یک مشکل جدی باشد یا در آینده مشکل ایجاد کند.بنابراین برای جلوگیری از ترک خوردن دیوارهای آجری مطمئن شوید که از دیوارهای خانه خود به درستی مراقبت می کنید.

برای این منظور می توانید از اتصالات انبساطی در دیوارهای آجری استفاده کنید.اتصالات انبساطی در هنگام تغییر دما و قرار گرفتن در معرض رطوبت از ترک خوردن دیوار جلوگیری می کند.

اگر مشکلات ساختاری در ملک شما وجود داشته باشد ، ترمیم ترک های دیوار آجری می تواند بسیار گران باشد.بنابراین مسئله را نادیده نگیرید!رفع ترک های دیوار به محض مشاهده می تواند در هزینه های شما صرفه جویی کند.

گاهی اوقات ترمیم ترک از خارج یک راه حل موقتی برای یک مشکل جدی است.بنابراین حتماً برای بازرسی از وضعیت دارایی خود با یک متخصص حرفه ای تماس بگیرید.

نظر خود را بنویسید

avatar