جرثقیل بازویی چیست؟

جرثقیل های بازویی

جرثقیل ماشینی است که قادر است اجسام سنگین را با کمک انسان به ارتفاعات بلند برساند. بسته به ماهیت پروژه، جرثقیل ها می توانند ثابت یا متحرک باشند. جرثقیل های ثابت، همانطور که از نام آنها مشخص است، در طول پروژه در محل باقی می ماند و قبل از انتقال به مکان دیگر باید باز شوند. از سوی دیگر، جرثقیل های متحرک معمولا بر روی سکوهای متحرک نصب می شوند که ممکن است به صورت دستی یا با موتور کار کنند، از طرف دیگر ظرفیت باربری آنها کمتر از معادل ثابت آنها است.

جرثقیل بازویی نه تنها دارای ویژگی های چشمگیر است، بلکه در ساخت و ساز کمک شایانی به انسان می کند. جرثقیل بازویی از جمله ابزارهایی است که در انجام بزرگترین پروژه های ساختمانی، به آن نیاز داریم.

ویژگی های جرثقیل بازویی استاندار

امروزه جرثقیل های بازویی به واسطه کاربرد فراوان آن در کارخانه ها، سوله ها، ساختمان سازی ها، سالن های بار بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه به چند مورد از ویژگی های جرثقیل های استاندار اشاره می کنیم.

۱-با کمک آن می توانیم به تمام نواحی کارخانه،  سالن ها دسترسی پیدا کنیم.

۲-تعمیر آن ها هزینه بالایی ندارد، از طرف دیگر طول عمر آن ها بالا است.

۳-نگهداری و مراقبت از جرثقیل های بازویی استاندارد، کم هزینه است.

۴-با استفاده از آن ها می توانید در وقت خود صرفه جویی کنید.

۵-تجهیزات جرثقیل بازویی باید استاندار باشد و توسط کارشناس مربوطه تایید شود.

انواع جرثقیل بازویی

جرثقیل بازویی دارای دو نوع می باشد، تفاوت هر یک از آن ها در نحوه به کارگیری آن ها است.

۱-جرثقیل بازویی ستونی : این مدل جرثقیل بر روی ستون نصب می شود و قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه را دارد.

۲-جرثقیل بازویی دیواری : این مدل جرثقیل بر روی  ستون های سالن نصب می شود و قابلیت چرخش ۱۸۰ درجه را دارد. از آن در محل هایی که دارای محدودیت است استفاده می شود، این نوع جرثقیل به دو صورت دستی و برقی در بازار موجود می باشد.

جرثقیل بازویی ستونی

جرثقیل بازویی ستونی نوعی جرثقیل فشاری است که از بازوی نصب شده برای بلند کردن، جابجایی یا پایین آوردن مواد استفاده می کند. از این مدل جرثقیل بیشتر برای فضاهای باز و مکان هایی که ستون وجود ندارد، استفاده می شود. از جرثقیل بازویی برای محل هایی که دارای باربری ۳۶۰ درجه است، استفاده می شود. این محصول به دو صورت دستی و برقی در بازار موجود می باشد. از آن به طور گسترده در بسیاری از برنامه ها مانند خطوط تولید و مونتاژ، کارخانه، انبار و برنامه های فضای باز مانند قفل کردن اسکله ها و غیره استفاده می شود. برای کاربردهای ماشین کاری و مونتاژ، می توان این نوع جرثقیل را با جرثقیل های دیگر استفاده کرد تا پوشش بیشتری داشته باشد، یا در زیر جرثقیل های سقفی بزرگ برای کارهای جابجایی اشیا از آن می توان استفاده کرد. محدوده جرثقیل های ستون دار می تواند با طول بازو تا ۸ متر و بارهای ایمن تا ۱۰ تن را ارائه دهد.

جرثقیل های بازویی

این نوع جرثقیل های بازویی دارای ویژگی های زیر است.

۱-دارای روکش با کیفیت بالا

۲-امکان استفاده در فضاهای باز

۳-طراحی جمع و جور ، کاملا مناسب برای اتاق های کوچک

۴-امکان چرخش راحت و نرم با استفاده از چرخ دنده برقی

۵-ارتفاع ستون و طول بازو را می توان با توجه به شرایط تنظیم کرد.

۶-طیف گسترده ای از گزینه های چفت و بست برای نصب راحت را فراهم می کند.

جرثقیل بازویی دیواری

این مدل جرثقیل های بازویی نیازهای شما را برای استفاده در محیط داخلی و خارجی کاملا برآورده می کند، زیرا طول بازوی آن را می توان به صورت جداگانه تنظیم کرد. جرثقیل دیواری برای نصب روی دیوار یا ستون طراحی شده است. حداکثر زاویه چرخش معمولی جرثقیل دیواری ۱۸۰ درجه است، اما اگر از تسمه بر روی یک ستون استفاده کنیم تا حدود ۲۷۰ درجه زاویه چزخش آن را می توان افزایش داد. این مدل جرثقیل دارای ۲۵۰ کیلوگرم تا ۲ تن ظرفیت بالابر، طول ۶ تا ۸ متر، و ارتفاع بلند کردن آن ۶ تا ۹ متر است. همچنین دارای طراحی جمع و جور و ارتفاع بلند قابل استفاده برای فضاهای باریک است. از طرف دیگر دارای طول بازوی تثبیت کننده متغیر است، که با نیازهای شما سازگار است. حرکت چرخشی جرثقیل دیواری را می توان به صورت دستی انجام داد یا با موتور الکتریکی یا هوایی تغذیه کرد.

جرثقیل های بازویی

این نوع جرثقیل دارای ویژگی های زیر است.

۱-مقاوم در برابر جرقه

۲-مقاوم در برابر انفجار برای مکان های خطرناک

۳-قابل نصب بر روی دیوار یا ستون

۴-طراحی زیر سازه برای مناطق با سقف کم بسیار مناسب است.

۵-چرخش همه کاره ۱۸۰ درجه، طیف وسیعی از حرکت را ارائه می دهد.

نظر خود را بنویسید

avatar