میلگرد چیست و چرا در پروژه بعدی به آن نیاز دارم؟

میلگرد چیست و چرا در پروژه بعدی به آن نیاز دارم؟

بتن به عنوان یکی از متداول ترین مصالح ساختمانی در سراسر جهان استفاده می شود.بتن ، بادوام و مقاوم در برابر آتش است و نگهداری و استفاده از آن آسان است.اما بتن دارای یک نقص بالقوه کشنده است.اگر نیروی خاصی روی بتن وارد شود ، به سرعت می شکند.خوشبختانه راهی برای مقابله با این عیب کشنده وجود دارد.با استفاده از تقویت کننده.در این مقاله ، ما قصد داریم همه چیز را در مورد تقویت بتن با استفاده از میلگرد بیاموزیم.لطفا در ادامه همراه ما باشید.

میلگرد چیست

میلگرد (میلگرد تقویت کننده) یک میله تغییر شکل یافته از فولاد آهنی است که برای تقویت و نگهداری بتن استفاده می شود.این معمولاً با سطحی که دارای الگو است (معروف به میله تغییر شکل یافته) شکل می گیرد تا چسبندگی بهتری نسبت به بتن ریخته شده در اطراف آن داشته باشد.

از آنجا که میلگرد بتن را در حالت فشرده نگه می دارد ، به عنوان ماده کششی شناخته می شود.بتن هنگامی که وارد فشرده سازی می شود ، یک ماده بسیار محکم و قوی است ، اما در مورد حمل بارهای کششی تقریباً هیچ استحکامی ندارد.برای غلبه بر این مشکل ، میلگردها استفاده میشوند.

میلگرد چیست

میلگردها دارای برجستگی های هستند که به اتصال مکانیکی آرماتور به بتن کمک می کند.میلگردها در اندازه ها و ضخامت های مختلفی ارائه میشوند و قیمت های متفاوتی هم دارند.می توان آنها را به هم وصل کرد و یک شبکه یا قفس ایجاد کرد ، که مخصوصاً برای پروژه های بزرگ مفید است و همچنین می تواند در سایر مصالح بنایی استفاده شود.در اینجا با انواع میلگرد آشنا خواهید شد:

آشنایی با انواع میلگرد

  • میلگردهای فولادی ضد زنگ – از فولاد ضد زنگ می توان برای ساخت یک نوع میلگرد مقاوم در برابر خوردگی استفاده کرد.این گزینه مناسب برای مناطقی است که مستعد مشکلات خوردگی هستند و همچنین مناسب در مناطقی که انجام تعمیرات دشوار یا پرهزینه است.
  • میلگردهای روکش اپوکسی – این یک میلگرد با هزینه بالاتر است که معمولاً برای مناطقی با شوری بالا یا جایی که خوردگی یک مسئله مهم است ، اختصاص داده می شود.
  • میلگردهای فولادی کربنی – به طور معمول ، فولاد کربن به دلیل قوی بودن مشهور است – هرچه مقدار کربن بیشتر باشد ، فولاد قوی تر است.
  • میلگردهای گالوانیزه – میلگرد گالوانیزه ، مانند هر چیزی که گالوانیزه است ، نسبت به فولاد کربنی مقاومت بیشتری در برابر خوردگی دارد.در واقع این نوع میلگرد ۴۰ برابر مقاومت بیشتری در برابر خوردگی دارد و بنابراین گرانتر است.
  • میلگردهایGFRP

اگر مطمئن نیستید که کدام نوع میلگرد برای پروژه ساختمانی شما مناسب تر است ، پیشنهاد می کنیم قبل از ثبت سفارش با متخصصان ما در عمده فروشی میلگرد در اصفهان مشورت کنید.

انواع میلگرد

از آنجا که میلگرد مستعد زنگ زدگی است – که می تواند باعث انبساط و به نوبه خود ترک شود – باید در عمق مناسب نصب شود.اگر بیش از حد به سطح بتن نزدیک باشد ، ممکن است آب بتواند به آن برسد و باعث خوردگی و زنگ زدگی شود.بتن معمولاً برای جلوگیری از رسیدن رطوبت به میلگرد کافی است ، اما در شرایط خاص – مانند مکانهای نزدیک به آب شور یا روی پلها – استفاده از میلگردی که در برابر زنگ زدگی مقاوم است ضروری است.این نوع میلگردها گرانتر از میلگرد فولادی معمولی هستند ، اما در دراز مدت می توانند در هزینه های تعمیر و بازسازی سازنده صرفه جویی کنند.

امیدواریم این راهنمای مختصر در مورد میلگرد که توسط متخصصان در عمده فروش میلگرد ارائه شده است ، مفید بوده باشد.منتظر پست های بیشتر ما و مطالب مربوط به میلگرد و کاربردهای زیاد آن باشید!

نظر خود را بنویسید

avatar