قیر چیست و چرا در پشت بام از آن استفاده می کنیم؟

قیر چیست و چرا در پشت بام از آن استفاده می کنیم؟

قیر بیش از ۵ هزار سال است که برای خاصیت چسبندگی و ضد آب بودن آن مورد استفاده قرار می گیرد و این یکی از قدیمی ترین مواد شناخته شده است که امروزه نیز مورد استفاده قرار می گیرد.این مورد به ویژه در صنعت سقف بسیار محبوب است ، زیرا می تواند یک ساختار ضد آب ایجاد کند.به این ترتیب ، در این مقاله تولیدکنده قیر توضیح می دهد که قیر چیست و چرا این سالها هنوز محبوب باقی مانده است.

قیر چیست؟

قیر ماده ای سیاه ، چسبناک و ضد آب است که معمولاً برای عایق بندی پشت بام ها استفاده می شود.قیر محصول نفت است و از تصفیه نفت خام بدست می آید.تنوع قیر آن را به یکی از مصالح ساختمانی بسیار مورد نیاز در جهان تبدیل کرده است و سالانه بیش از ۱۰۰ میلیارد تن در سراسر جهان استفاده می شود.

قیر آنقدر مملو از کربن است که نمی توان از آن برای احتراق استفاده کرد (برخلاف بنزین ، گازوئیل و سوخت جت).در حقیقت ، قیر دارای مقدار زیادی کربن است که اگر تا دمای حدود ۱۵۰ درجه سانتیگراد نگه داشته نشود ، به مومی سخت تبدیل می شود.

قیر چیست؟

از قیر می توان برای جاده ها استفاده کرد ، زیرا طبیعت چسبناک آن به معنای واقعی کلمه تمام مصالح ساختمانی را به هم می چسباند.علاوه بر این ، ویژگی های ضد آب قیر بی نظیر است ، به این معنی که آب باران به داخل جاده نفوذ نمی کند و به سادگی فرار می کند.مهم است که سطوح جاده ها در برابر نفوذ آب مقاوم باشند تا احتمال ترک ، تغییر شکل و ایجاد چاله ها کاهش یابد.

همانطور که می توانید تصور کنید ، قیر برای انواع دیگر سطوح مانند پیاده روها ، پیست های دوچرخه سواری ، زمین های بازی ، باندها ، اسکله ها ، ایستگاه های اتوبوس ، سکوهای راه آهن و پارکینگ ها نیز استفاده می شود.

چرا در پشت بام استفاده میشود؟

اکثریت قریب به اتفاق قیر جهان – حدود ۸۵ درصد – در کاربردهای جاده ای استفاده می شود.اما خواص قیر همچنین آن را برای استفاده در طیف گسترده ای از برنامه ها ایده آل می کند.امروزه ۱۰ درصد از تولید جهانی قیر به سقف هایی می رود که ضد آب بودن آن بسیار ارزشمند است.در واقع ، پس از جاده ها ، بخشی که بیشترین قیر را در هر سال – حدود ۱۰ درصد – مصرف می کند ، صنعت سقف سازی است.

تقریباً همه خانه های مدرن با استفاده از قیر ضد آب و هوا هستند.قیر روی بام گذاشته می شود تا از نفوذ آب به داخل جلوگیری کرده و اطمینان حاصل شود که همه چیز در داخل خشک است.استفاده از قیر برای مصارف سقف بسیار محبوب است ، زیرا قیر با داشتن ضخامت مناسب ، بسیار ماندگار است.همچنین بسیار بعید است که قیر در اثر عناصر طبیعی مانند اشعه ماوراء بنفش ، گرما ، طوفان یا باد آسیب ببیند.

قیر دارای مزایای فراوانی است که آن را برای سقف بسیار محبوب کرده است:

  • تطبیق پذیری
  • ضد آب
  • چند کاره
  • ساده در نگهداری
  • بادوام
  • مقرون به صرفه

قیرگونی پشت بام

قیرگونی پشت بام

قیرگونی سقف دارای مزایای بیشتری نسبت به دیگر روش های عایق کاری سقف مانند ایزوگام است.استفاده از قیر برای عایق کاری پشت بام ساختمان یا خانه چندین مزیت متفاوت دارد.قیر برخلاف برخی از انواع جدیدتر مواد ، دارای سابقه طولانی و اثبات شده ای است که می توان روی آن حساب کرد.سقف های قیری به راحتی ۲۰ سال یا بیشتر دوام می آورند.

قیرگونی پشت بام به جلوگیری از نشت کمک می کند.انواع دیگر پوشش های سقف با گذشت زمان ضعیف می شوند ، بنابراین این واقعیت که پشت بام قیرگونی شده می تواند در طولانی مدت بدون درز و نشت باشد مزیت بزرگی است.

آیا قیر سازگار با محیط زیست است؟

قیر با وجود محتوای کربن سنگین ، می تواند به طور موجهی ادعا کند که یکی از محصولات نفت خام سازگار با محیط زیست است.قیر نمی سوزد و بنابراین هیچ گونه انتشار CO2 تولید نمی کند.

قیرهم چنین قابل بازیافت است که خبر خوبی برای محیط زیست است.در برخی از کشورها نرخ بازیافت قیر تا ۷۰ درصد است.به سادگی محصول را دوباره گرم کنید ، اجازه دهید ذوب شود ، و سلام ، آماده استفاده مجدد است.

امیدواریم اکنون درک بهتری از قیر و اینکه چرا در صنعت ساخت و ساز محبوب و کاربردی است ، داشته باشید.برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید قیر صادراتی با اصفهان بیتومن تماس بگیرید.

نظر خود را بنویسید

avatar