انواع کارتن بسته بندی

انواع کارتن بسته بندی

امروزه بسته بندی در بازاریابی، فروش و آگاهی از نام تجاری، نقش مهمی ایفا می کند. یکی از مهم ترین دلایل استفاده از انواع کارتن بسته بندی محافظت از محصولات در حین حمل و نقل است، از طرفی دیگر کارتن های بسته بندی تاثیر زیادی بر روی شناخت محصولات و فروش آنها می گذارد. کارتن سازی نما که در زمینه تولید کارتن آماده فعالیت دارد اطلاعاتی درباره انواع کارتن های بسته بندی در اختیار شما عزیزان قرار می دهد.

انواع کارتن بسته بندی

به طور کلی می توان بسته بندی کارتن را به دو نوع طبقه بندی کرد.

کارتن های تاشو : این نوع کارتن ها از یک تخته ورق ساخته می شوند. همچنین به عنوان کارتن های مقوایی یا جعبه های مقوایی شناخته شده هستند. گاهی اوقات کارتن های تاشو از تخته موج دار یا تخته فیبر نیز ساخته می شود. برای تولید آن ابتدا یک ورق تکی ساخته می شود، سپس آن را تا می کنند تا یک جعبه درست شود. می توان این نوع کارتن را با چاپ و با تکمیل سطوح با لمینت، برجستگی، فویل، چسباندن و سایر ویژگی ها حالت داد. بهترین نمونه های کارتن های تاشو جعبه های غلات و جعبه های پیتزا است.

کارتن های مقاوم : این نوع کارتن ها کاملا با کارتن های تاشو متفاوت است و به عنوان کارتن های تلسکوپی نیز شناخته می شوند. در این کارتن ها، قسمت بالا و پایین آنها می توانند از یکدیگر جدا شوند. این مدل کارتن بیشتر برای محصولاتی استفاده می شوند که سنگین هستند. از این بسته بندی مقوایی می توانید در جعبه های کفش، پوشاک و لوازم الکترونیکی به عنوان مثال، جعبه آیفون و غیره استفاده کنید.

کارتن های بسته بندی

بسته بندی نه تنها بخش عملی و ضروری برای محصول شماست، بلکه فرصتی عالی برای عرضه محصول و برند شما به مشتریان است. هنگامی که بسته بندی محصول به درستی انجام شود، توجه به محصولات شما بیشتر می شود، حتی باعث می شود مصرف کنندگان احساس خاصی نسبت به نام تجاری شما داشته باشند. کارتن بسته بندی اصفهان در این امر تلاش کرده است تا بتواند محصولاتی در هر شکل، اندازه، ماده و رنگ به مشتریان خود عرضه کند.

انواع بسته بندی مقوایی

۱-کارتن مقوایی : یکی از مزیت های استفاده از مقوا در نحوه پیچیدن آن و قابلیت چاپ با رنگ های روغنی است. برای افزایش استحکام و مقاومت در برابر آب، جعبه ها روکش می شوند. از این نوع تخته ها معمولا برای بسته بندی در لوازم آرایشی، بسته بندی الکترونیکی، بسته بندی لوازم تحریر و غیره استفاده می شود. اگر از جوهر فلزی برای ساخت آن ها استفاده نشود می توان به راحتی این مدل کارتن را بازیافت کرد.

۲-جعبه های راه راه : این مدل جعبه ها یکی از پرکاربردترین نوع جعبه های کارتنی است. این محصول به عنوان جعبه های حمل و نقل، تخته های فیبر راه راه و جعبه های ترکیبی نیز شناخته شده هستند. لایه میانی این نوع جعبه (به نام فلوت است)، دارای سطحی موج دار است. این لایه از دو طرف توسط لایه های خارجی صاف که به عنوان آستر معروف است پوشانده می شوند. جعبه های راه راه اگرچه وزن کمی دارند، اما محکم و بادوام هستند. این مدل جعبه ها در تراکم و ضخامت های متفاوت در بازار موجود هستند، شما می توانید بسته به نیاز خود جعبه ها را به صورت دو لایه یا سه لایه سفارش دهید.

۳-کارتن های دولایه و سه لایه : این مدل کارتن بسیار محکم و مقاوم هستند، از آن ها بیشتر برای جابجایی وسایل سنگین مانند یخچال و گاز و غیره استفاده می شوند. این محصول با توجه به تعداد لایه ها و جنس هر لایه با یکدیگر تفاوت دارند.

انواع کارتن بسته بندی

۴-کارتن های آسپتیک : از این مدل کارتن برای ذخیره مواد غذایی مایع مانند سوپ، آب میوه، دسر و غذاهای کودک استفاده می شود. هنگام استفاده از این نوع کارتن برای اقلام غذایی، علاوه بر افزایش ماندگاری، رنگ، بافت، ارزش غذایی محصول را نیز حفظ می کند. با استفاده از گرما و یا چسب می توانید لایه های پلی اتیلن آن را به هم متصل کنید. بازیافت این مدل کارتن به دلیل وجود لایه پلی اتیلن کمی دشوار است. یکی از ویژگی های منحصر به فرد بسته بندی آستیک این است که در برابر درجه حرارت بالا مقاومت می کند و حتی زمانی که حاوی اقلام اسیدی هستند دچار خوردگی نمی شوند.

۵-کارتن لمینتی : برای ساخت کارتن لمینتی یک بخش دیگر روی کارتن چسبانده می شود. این محصول در بازار به صورت دو یا سه یا پنج لایه موجود است.

۶-کارتن بریل : این نوع کارتن برای مشتریانی که بینایی آنها مشکل دارد، ساخته می شود. از کارتن بریل عمدتا در صنعت داروسازی استفاده می شود. بر روی این کارتن ها از حروف بریل استفاده شده است تا مشتریان بتوانند با لمس آن، نوشته را بخوانند.

نظر خود را بنویسید

avatar