انواع روش های خمکاری لوله

انواع روش های خمکاری لوله

خمکاری لوله اصفهان یکی از مهمترین قسمت ها در ساخت است.محصولات بسیار زیادی وجود دارد که با استفاده از لوله تولید می شوند ، بنابراین فهرست همه آنها تا حدودی غیرممکن است.فرقی نمی کند که لوله های خم شده در کجا استفاده میشوند ، شکل گیری دقیق لوله ها امروزه بخش مهمی از تولید است.

نحوه تشکیل لوله بستگی به عوامل مختلفی مانند نوع مواد ، ضخامت دیوار ، مقدار مورد نیاز و دقت مورد نظر دارد.خم کننده های لوله معمولاً بر اساس این عوامل خریداری می شوند.اما انواع روش های خمکاری لوله چیست؟آنها چگونه کار می کنند و مزایای یک روش خمکاری اصفهان نسبت به دیگری چیست؟در زیر ما اصول اولیه روش های مختلف خمکاری لوله را تجزیه می کنیم و مزایا و معایب هر یک را به شما ارائه می دهیم.

خمکاری فشاری

همانطور که از نامش پیداست ، تکنیک خمش فشاری به منظور ایجاد تغییر شکل دلخواه روی مواد لوله ، بر نیروی هل دادن متکی است.این یکی از ساده ترین اشکال خم لوله است و عموماً در ساخت لوله های الکتریکی که فقط به خم شدن ساده نیاز دارند ، استفاده می شود.خمکاری فشاری یک شکل ساده از خم شدن لوله است.این فرآیند ارزان است.اما دقت خمش ضعیف است و لوله ممکن است در این روش خمکاری براحتی خرد شود.بعلاوه فرآیند خمکاری فشاری بسیار کند است.

روش های خم کاری لوله های فلزی

خمکاری چرخشی

همانطور که قبلاً ذکر شد ، دستگاه خم فشاری واقعاً قادر به دستیابی به خم های پیچیده نیست.در چنین مواردی از دستگاه خم کن چرخشی استفاده می شود.این روش دقت بیشتری را برای قسمت لوله فراهم می کند.خمکاری روتاری تاکنون رایج ترین روش خم لوله است ، زیرا کنترل آن آسان تر ، دقیق تر ، قابل تکرار و یک سیستم خم لوله نسبتاً مقرون به صرفه است.

خمکاری غلتکی

خمکاری غلتکی شامل استفاده از دستگاهی با سه غلتک است.بارزترین ویژگی در مورد دستگاه خم کن غلتکی ، اجزای غلتکی است که به طور مداوم در طول فرآیند حرکت می کنند.دو غلتک پایین دارای موقعیت ثابت هستند.ارتفاع غلتک بالا قابل تنظیم است.به تدریج ، با حرکت رفت و برگشت بین غلتک ها ، لوله خم می شود تا نتیجه مطلوب را بدست آورد.این روش فقط برای لوله ها استفاده نمی شود ، زیرا می تواند برای ورق های فلزی یا ورق های اکسترود شده که شکل مقطعی دارند نیز قابل استفاده باشد.استفاده از این دستگاه ، محدودیت هایی دارد – ممکن است نتواند لوله های دیواره ضخیم تر را پردازش کند.

خمکاری با مندریل

هدف مندریل پشتیبانی از لوله است و اغلب در کنار دستگاه خمش چرخشی و سایر انواع ماشین ها نیز استفاده می شود.در خم شدن لوله های فولادی و آلومینیومی ، یک مندریل برای کارهای دشوارتر ضروری است.خم شدن شعاع کوچک ، لوله های نازک یا مواد سخت تر می تواند منجر به نتیجه نامطلوب شود.در این موارد ، یک مندریل می تواند مفید باشد.هدف مندریل جلوگیری از ریزش لوله است.

افزودن مندریل امکان دستیابی به نتیجه بهتر است.این امر فقط در مشاغل دشوارتر ضروری است ، جایی که تغییر شکل مجاز نیست.به عنوان مثال ، لوله ای با قطر بزرگ و ضخامت دیواره کوچک نیاز به پشتیبانی بیشتری دارد.

خمکاری لوله اصفهان

کلام آخر

خمکاری لوله را می توان به طرق مختلف به دست آورد.عواملی که باید در نظر گرفته شوند شامل اندازه لوله ، ضخامت دیواره ، شعاع مورد نظر و البته مواد است.با تطبیق ماهرانه مواد ، ماشین آلات ، روشها و اپراتورهای با استعداد ، می توان طیف گسترده ای از خمیدگی ها را با دقت و ظاهر عالی به دست آورد.

برای دستیابی به بهترین خروجی های خم لوله به ماشین های مناسب نیاز است.کیفیت ماشین آلات شما به درجه مواد و ضخامت دیواره بستگی دارد.شما باید مشخصات دستگاه خود را بدانید تا بتوانید تعیین کنید که آیا برای نیازهای خم کاری مناسب است یا خیر.برخی از جدیدترین دستگاه ها می توانند فرآیندها را ترکیب کنند.بنابراین ، برخی می توانند هر دو روش خمش غلتکی و چرخشی را انجام دهند.

نظر خود را بنویسید

avatar