راهنمای انتخاب نهال

راهنمای انتخاب نهال

چگونه سالم ترین نهال را انتخاب کنیم

اگر قصد صرفه جویی در هزینه باغ خود را دارید ، قطعاً پرورش گیاهان از دانه هوشمندترین انتخاب است.تقریباً ۱۰ برابر ارزان تر از نهال است!اما واقعیت این است که ما اغلب مشغول هستیم و همیشه زمان ، دانش یا فضا برای پرورش گیاهان از دانه نداریم.بنابراین خرید و کاشت نهال پسته بهترین و معقول ترین کار است.اما اگر شما نهال می خرید ، چگونه می توانید از هدر دادن پول برای گیاهان جلوگیری کنید؟!اگر قصد خرید نهال را دارید ، این نکات را برای انتخاب بهترین نهال ها بررسی کنید.

انتخاب نهال سالم

بسیاری از باغداران می خواهند گیاهان متعددی را در بهار شروع کنند ، اما اغلب تشخیص یک نهال خوب از یک گیاه بد دشوار است.عجله برای خرید گیاهان برای رشد هرگز بهترین گزینه نیست ، زیرا شما باید بدانید چگونه یک گیاه با کیفیت را تشخیص دهید و از چه گیاهانی باید اجتناب کنید.

اولین چیزی که باید بدانید این است که نهال ها شکننده و بسیار ظریف هستند ، حتی زمانی که در قوی ترین و سالم ترین حالت خود هستند.به همین دلیل مهم است که از آنها بدرستی مراقبت کنید.با این حال ، این بدان معنا نیست که آنها قبل از اینکه به دست شما برسند ، نباید مراقبت شوند ، که اگر به درستی مراقبت نشوند احتمالاً کیفیت پایین تری خواهند داشت.اگر شرایط نامناسب باشد نهال ها به راحتی آسیب می بینند ، بنابراین خرید چنین گیاهی فقط اتلاف وقت و زمان است.

راهنمای انتخاب نهال

  • یک فروشگاه خوب پیدا کنید

اولین چیزی که باید به آن توجه کنید این است که از کجا خرید می کنید.اگر از نهالستان بزرگ با انتخابهای متنوع شروع به کار می کنید ، نشانه خوبی است.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید پرسنل است.افرادی که در نهالستان نهال آرا کار می کنند باید در کار خود آگاه ، مفید و مشتاق باشند.شما به کسی نیاز دارید که بتواند به سوالات شما پاسخ دهد.آنها همچنین باید بسیار متعهد باشند تا همه گیاهان را در شرایط عالی نگه دارند.این بدان معناست که یک فروشگاه باید به کارکنان خود پول بدهد تا گیاهان ، از جمله نهال ها را آبیاری کنند.

این موارد معمولاً به این معنی است که گیاهانی که می توانید در این فروشگاه ها تهیه کنید ، هزینه بیشتری دارند.با این حال ، پرداخت هزینه ای بیشتر برای صرف نهال سالم و قوی ، ارزش دارد.

  • به ریشه ها نگاه کنید

یک سیستم ریشه ای ضعیف ، گیاه ضعیفی تولید می کند ، بنابراین بررسی وضعیت ریشه ها قبل از خرید واجب است.اگر ریشه ها رنگ قهوه ای دارند از خرید آن اجتناب کنید.این اغلب به دلیل کمبود اکسیژن است که می تواند ناشی از آبیاری بیش از حد باشد.کوددهی بیش از حد نیز می تواند شانس زنده ماندن گیاه را کاهش دهد.

  • از خرید نهال های بلند و نازک اجتناب کنید

نهال ها نباید بلند و لاغر باشند.شما باید گیاهان قوی و تنومند را انتخاب کنید:نازک و بلند بهترین نهال نیستند.از خرید گیاهانی که دارای ساقه های واقعا بلند و فقط چند برگ در بالای آن هستند اجتناب کنید.این به این معنی است که نهال زندگی خود را با نور بسیار کم خورشید آغاز کرده و آنطور که باید قوی نیست و وقتی آن را پیوند می زنید ، کمتر می تواند استرس محیط بیرون را تحمل کند.

  • به برگ ها توجه کنید

برگهای شاد – این ساده ترین چیزی است که می توانید تشخیص دهید.شما یک نهال با برگهای زیبا و سبز می خواهید که پژمرده ، خالدار ، لبه ترد یا تغییر رنگ نداشته باشد.برگهای شاد عموماً به معنی یک گیاه سالم است.

نکات مهم در انتخاب نهال خوب

  • توجه به خاک

به خاک نگاه کنید.اگر می بینید که حشرات کوچکی در حال خزیدن هستند یا چیزهای بالدار کوچکی در سطح خاک می چرخند ، از آنها دور شوید.در واقع ، ممکن است بخواهید از کل آن بخش اجتناب کنید ، زیرا وقتی گیاهان به هم نزدیک می شوند ، اشکالات به راحتی پخش می شوند.این حشرات گاهی بی ضرر هستند ، اما اغلب اوقات می توانند یک هجوم ایجاد کنند که نهال خریداری شده را از بین ببرد و سپس به بقیه سرایت کند.

  • فاقد قارچ

قارچ بر پایه خاک می تواند با تشویق پوسیدگی باعث کند شدن یا از بین بردن نهال شود.معمولاً به این دلیل ایجاد می شود که خاک زهکشی کافی نداشته باشد یا به طور مداوم مرطوب نگه داشته شود.خاک گلدان را از نظر وجود رنگ ها بررسی کنید.بدون کپک سفید ، بدون رنگ سبز روشن و غیره.حشرات بالدار (پشه های قارچی) می توانند شاخصی باشند که خاک قارچ را در خود جای داده است.

نتیجه گیری

اینها برخی از مهمترین نکات در مورد نحوه تشخیص نهال خوب و نحوه اطمینان از اینکه پیوند به خوبی پیش می رود هستند.به خاطر داشته باشید که نهال ها یکسان نیستند ، بنابراین باید بدانید چگونه بهترین گیاهان را انتخاب کنید که قوی باشند و در باغ شما به خوبی رشد کنند.

نظر خود را بنویسید

avatar