روش های ساده برای کاهش هدر رفتن کاغذ در دفتر کار

روش های ساده برای کاهش هدر رفتن کاغذ در دفتر کار

صرفه جویی در مصرف کاغذ ادارات

در سالهای اخیر چندین تلاش مداوم برای حفاظت از منابع طبیعی ما انجام شده است.با این وجود ، محصولات یا چیزهای زیادی از این منابع ساخته می شوند که اهمیت خاص خود را دارند.یکی از این محصولات کاغذی است که از چوب درخت ساخته شده است.همه ما از نقش مهم کاغذ و چاپ در یک دفتر آگاه هستیم.

هر ساله ، تعداد زیادی کاغذ وجود دارد که در محل کار در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد.با توجه به این دیدگاه ، بسیاری از دفاتر فعالانه بازیافت را انجام داده اند که ثابت می کند یک گزینه سازگار با محیط زیست و ارزان است.حتی اگر بازیافت یک روش خوب باشد ، اگر روزانه در یک دفتر معمولی مصرف کاغذ کاهش یابد ، می تواند یک استراتژی مقرون به صرفه تر باشد.

در این پست ، ما به عنوان تولیدکننده لوله کاغذی قصد داریم چندین روش ساده را که باعث می شود فرد بتواند چاپ و هدر رفتن کاغذ را در یک دفتر کاهش دهد ، برجسته کنیم.

استفاده مجدد

به طور روزانه مقدار زیادی کاغذ ناخواسته وجود دارد که در نهایت پشت سر گذاشته می شود تا در سطل زباله انداخته شود.با این حال ، به جای پرتاب کاغذ بی فایده ، می توان از چند روش از آنها استفاده کرد.این موارد شامل استفاده از کاغذهای ناخواسته برای بسته بندی محموله ها ، چاپ اسناد غیر مهم و موارد دیگر است.

چاپ در دو طرف کاغذ

دیده شده است که بیشتر مردم فقط از یک طرف کاغذها استفاده می کنند ، مخصوصاً وقتی که از کاغذ برای چاپ استفاده می شود.با این حال ، این روش خوبی نیست ، زیرا با استفاده از دو طرف کاغذ قادر خواهید بود مصرف کاغذ را تقریباً به نصف کاهش دهید.

تمرکز روی بازیافت کاغذ

همه کارمندان شاغل در یک دفتر ، باید از مزایای بازیافت کاغذ و مقوا آگاهی داشته باشند.بهترین راه برای انجام این کار قرار دادن ظرف جمع آوری کاغذ یا جعبه ای است که همه کارمندان می توانند کاغذ ناخواسته را در آن نگهداری کنند.این امر به ذخیره کاغذ در یک مکان ثابت کمک خواهد کرد تا بتوان آن را به راحتی به مراکز بازیافت ارسال کرد.تمام کاغذهای باطله باید حداقل یک بار در ماه به مراکز بازیافت ارسال شوند تا در مقادیر زیادی انباشته نشوند.

صرفه جویی در مصرف کاغذ ادارات

کنترل چاپ

در یک دفتر ، چون تعدادی کارمند مشغول به کار هستند ، گاهی اوقات ردیابی افرادی که واقعاً از چاپ برای کارهای رسمی استفاده می کنند دشوار می شود.با این حال ، با نگه داشتن یک چک لیست در این مورد ، شما می توانید در مقدار زیادی کاغذ صرفه جویی کنید ، زیرا بیشتر اوقات چاپ برای اهداف غیر تولیدی انجام می شود.با این کار در حجم زیادی از کاغذ و جوهر صرفه جویی می شود.

آنلاین شو

از آنجا که همه چیز دیجیتالی شده است ، بهتر است کاملاً از آن استفاده شود.چاپ اسنادی که اساساً برای اهداف اطلاعاتی استفاده می شوند ، فایده ای ندارد.بهترین راه برای این کار این است که از کارمندان بخواهید این اسناد را بصورت آنلاین بخوانند و از آنها چاپ نکنند.نسخه های PDF را ایجاد کنید که منجر به صرفه جویی در مقدار زیادی از کاغذها می شود.کارمندان همچنین باید سعی کنند اسناد خود را در فضای ابری ذخیره کنند تا در هر زمان بتوان آنها را مشاهده کرد و در عین حال در مصرف کاغذ صرفه جویی کرد.

ایجاد آگاهی در بین کارمندان

تا زمانی که کارکنان در یک دفتر ، آگاهی لازم در مورد اهمیت کاهش هدر رفتن کاغذ در محل کار خود نداشته باشند ، هیچ نوع تلاشی نمی تواند تأثیرگذار باشد.باید درباره مزایای مرتبط با پس انداز کاغذ و اینکه چگونه می تواند یک دارایی برای سازمان باشد ، به  کارکنان آموزش داده شود.اولین قدم باید توسط افرادی که به طور روزمره از کاغذ و خدمات چاپ استفاده می کنند برداشته شود.

سخن پایانی

روش های فوق الذکر یکی از ساده ترین راه ها برای استفاده درست از کاغذ و صرفه جویی در مصرف کاغذ در ادارات است.اکثر محل های کار یا دفاتر قبلاً اقدامات جدی در مورد این جنبه انجام داده اند.بنابراین اگر شما جزء افرادی هستید که از کاغذهای زیادی برای چاپ یا اهداف دیگر استفاده می کند ، این پست به شما امکان می دهد تا به درستی عمل کنید.

نظر خود را بنویسید

avatar