نکاتی درباره کولر گازی یا اسپلیت

نکاتی درباره کولر گازی یا اسپلیت

کولر های گازی، امروزه بجای کولر های آبی استفاده میشود که میتواند برای زمستان و تابستان استفاده شوند. در زمستان و فصل سرما میتوانند جریان گرم ایجاد کنند و باعث گرمایی بخشیدن به محیط شوند و در فصل گرما هم میتوانند جریان هوای خنک ایجاد کنند و حس خنکی دلچسبی در گرمای تابستان را برای شما به ارمغان می آورد. داکت اسپلیت انرژی میتواند این حس خوشایند و دلچسب را به شما هدیه دهد.

در ادامه بیشتر به این وسیله که در میان بسیاری به شدت محبوب شده است می پردازیم.

اجزای اسپلیت

اجزای اصلی این وسیله که باعث ایجاد جریان هوای گرم و سرد میشود به صورت زیر است:

  1. کمپرسورها در ابتدای کار خود گاز را از اوپراتور میگیرند و به اصطلاح مکش میکند، و در مرحله بعد گاز در این جا فشرده میشود و به کندانسور میرود. کمپرسور ها انواع مختلفی دارند .
  2. کندانسورها که گرمایی که توسط اوپراتور گرفته میشود و گرمایی که در زمان فشرده شدن گاز در کمپرسور ها ایجاد میشود را دفع میکند.
  3. اوپراتورها گرما را از محیط میگیرند و گاز مایعی که در آن است بخار میشود و باعث خنک شدن محیط میشود.
  4. شیر انبساط باعث کم کردن فشار گاز مایع و کاهش دما میشود.

در ادامه به نکاتی درباره کولر گازی یا اسپلیت میپردازیم.

چند نکته درباره اسپلیت

  1. اسپلیت ها از آب استفاده نمیکنند و به همین دلی میتوان برای کاهش مصرف آب از آن ها استفاده کرد.
  2. هنگامی که از گرمایشی اسپلیت ها استفاده شود، مصرف برق هم بیشتر از زمانی که از قسمت سرمایشی آن استفاده میشود، است. علت این است که قسمت کمپرسور در زمان فعال بودن سیستم گرمایشی بیشتر فعالیت میکند اما تعمیرکاران حرفه ای یک نمایندگی با تجربه میتواند کاری انجام دهد که مصرف برق در این وسیله پر فروش را کاهش دهد.
  3. زمانی که از اسپلیت ها برای فصل زمستان و ایجاد گرمای مطلوب در محیط خود استفاده میکنید باید حتما گاز آن را چک کنید تا از میزان استانداردی که برایش در نظر گرفته شده است کمتر و یا بیشتر نباشد و در صورتی که میزان استاندارد بیشتر یا کمتر از استاندارد بود با نمایندگی انرژی اصفهان تماس بگیرید.
  4. برای اینکه مصرف برق زیاد نشود میتوانید درجه اسپلیت برای ایجاد جریان گرم را به درستی تنظیم کنید تا مصرف برق بالا نرود.

نکاتی درباره کولر گازی یا اسپلیت

نکاتی درباره کولر گازی یا اسپلیت

چگونه اسپلیت میتواند جریان گرم ایجاد کند

گاز موجود که برای ایجاد هوای گرم در زمستان استفاده میشود در کمپرسورها  گرم میشود و به اوپراتور میرود. در اسپلیت از لوله ها و صفحه های مسی و آلومینیومی استفاده میشود که گرمای ایجاد شده از کمپرسور به این لوله ها و صفحات انتقال میابد و باعث گرم شدن محیط میشود.

یخ زدن اسپلیت

گاهی اوقات در فصل های گرم و سرد سال مشاهده شده است که اسپلیت ها دچار یخ زدگی میشوند. این یخ زدگی میتواند عوامل متعددی داشته باشد:

  1. کمپرسور ها ممکن است یکسره کار کنند که این خود باعث مشکلاتی از قبیل خرابی خود کمپرسور و یا سنسور های اسپلیت باشد. اگر کار کردن زیاد و یکسره کمپرسور باعث یخ زدن اسپلیت شود میتوان گفت که کولر گازی ما در قسمت داخلی دچار اشکال شده است.
  2. قبلا گفتیم که اگر گاز داخل اسپلیت کم شود باید به نمایندگی و تعمیرکار با تجریه اطلاع داد. حال همین کم شدن گاز درون کولر گازی خودش میتوان یکی از دلایل یخ زدن  اسپلیت باشد.
  3. اگر در فصل زمستان، حالت سرمایشی اسپلیت فعال باشد، کولر گازی شما یخ میزند . زیرا در فصل سرد سال اسپلیت ها هوای سرد را میگیرند و این یخ زدگی در قسمت خارجی اتفاق می­افتد و بهتر است از وسایل خنک کنندگی دیگری مانند پنکه استفاده کنید.
  4. اگر فن داخلی خراب شود میتواند یخ زدگی کولر گازی را به همراه داشته باشد. فن داخلی هوا گرم را میگیرد و اگر ایراد پیدا کرده باشد این هوای گرم به یونیت داخلی میرود و چون با هوای سرد برخورد میکند و گیر می­افتد و نمیتواند بیرون برود و اسپیلت یخ میزند.
  5. یکی دیگر از عواملی که باعث یخ زدن کولر گازی میشود این است که لوله های داخل اسپلیت انسداد پیدا کرده باشند.

نکاتی که درباره کولر های گازی یا اسپلیت ها گفته شد میتواند کمک بسیاری به شما کند و اگر کولر گازی شما دچار این مشکل شد با اسپلیت انرژی تماس حاصل فرمایید.

نظر خود را بنویسید

avatar