تفاوت برق صنعتی و خانگی

تفاوت برق صنعتی و خانگی

رای یک فرد معمولی، برق همان برق است.برق چراغ ها را روشن نگه می دارد، موتورها را روشن می کند و هزاران کار دیگر را در خانه، محل کار و خارج از دنیا انجام می دهد.با این حال، متخصصان برق می‌دانند که داستان کمی بیشتر است و تفاوت‌های قابل توجهی بین تنظیمات الکتریکی در محیط‌های مختلف وجود دارد.

برق خانگی، برق تجاری و صنعتی وجود دارد.کار سیم کشی آنها از نظر تجهیزات مورد استفاده، تقاضای بار و نیاز انرژی بسیار متفاوت خواهد بود.آنها همچنین رویه های مختلفی را دنبال می کنند و از مواد غیر مشابه استفاده می کنند. ر اینجا به برخی از تفاوت های برق صنعتی و مسکونی نگاهی می اندازیم. فروش تجهیزات زیمنس در شرکت سپهر پروژه سپاهان

  • خواهید دید که برق صنعتی چقدر قدرتمند است!

اصلی‌ترین و شاید واضح‌ترین تفاوت بین برق صنعتی و مسکونی این است که دستگاه‌های صنعتی معمولاً بسیار قدرتمندتر از آن‌هایی هستند که به یک خانه متصل می‌شوند.آنها از چیزی که به عنوان “نیروی الکتریکی سه فاز” شناخته می شود استفاده می کنند، که اجازه می دهد مقدار بسیار بیشتری از برق – تا ۶۰۰ ولت – منتقل شود.

برق تک فاز مانند آنچه در خانه می گیرید حداکثر به ۱۲۰ ولت می رسد.ظرفیت اضافی اجازه می دهد تا کارهای بیشتری در یک محیط صنعتی انجام شود، زیرا ماشین های بزرگ به قدرت بسیار بیشتری نسبت به اجاق گاز یا تلویزیون روزمره شما نیاز دارند.

همچنین به این معنی است که دست‌کاران آماتور هرگز نباید با دستگاه‌های برق صنعتی کار کنند.در عوض، آنها باید این نوع کار را به افرادی بسپارند که در زمینه برق آموزش مناسبی دیده اند، هم در نحوه کار با قابلیت های خاص برق صنعتی و هم در پروتکل ایمنی صحیح برای کارهای صنعتی.

  • تجهیزات مورد استفاده

انواع مختلفی از قطعات برای فعال کردن قابلیت های برق صنعتی مورد نیاز است.یکی از نمونه های بارز مدار شکن صنعتی است.بر اساس همان فرض اولیه مانند یک مدار شکن مسکونی عمل می کند، تنظیم شده است که در صورت تشخیص اضافه بار توسط سیستم، جریان برق را قطع کند.

تفاوت اصلی، البته، در سطح ریسکی است که هنگام اشتباه پیش می آید.از آنجایی که راه‌اندازی‌های الکتریکی صنعتی و تجاری دارای جریانی هستند که چندین برابر قوی‌تر از جریان‌هایی که برای خانه‌ها طراحی شده‌اند، بسیار حیاتی است که قطع کننده‌ها بتوانند هم بارهای بسیار قوی‌تری را تحمل کنند و هم بتوانند در قطع جریان‌هایی که تهدید به اضافه بار هستند، بدون نقص کار کنند.

  • سیم کشی

تفاوت دیگر بین تاسیسات برق صنعتی و مسکونی، نوع سیم کشی مورد استفاده برای ساختمان خاص است.در ساختمان‌های تجاری، سیم‌کشی در مجرای لوله مانند برای محافظت قرار می‌گیرد.سیم ها در فضاهای باز قرار می گیرند تا امکان دسترسی را فراهم کنند.از سوی دیگر، در منازل مسکونی، روکش پلاستیکی به دور سیم‌های باریک و نازک پیچیده می‌شود. این روکش برای محافظت از هر کسی در برابر آسیب دیدن مستقیم سیم ضروری است – زیرا این سیم ها ممکن است در فضای خزنده یا اتاق زیر شیروانی قرار داشته باشند.سیم کشی منازل مسکونی معمولاً از مجاری استفاده نمی کند، اگرچه گاهی اوقات می توان از آنها استفاده کرد.

قیمت تجهیزات اتوماسیون صنعتی را از این قسمت مشاهده نمایید.

تفاوت برقکاری صنعتی و برقکاری خانگی

همانطور که از نام آنها پیداست، برقکارهای مسکونی در خانه ها کار می کنند.آنها از منابع تغذیه تک فاز – ۱۲۰ یا ۲۴۰ ولت – و سیم کشی خود را در عایق غلاف قرار می دهند که معمولاً از دید پنهان است.این روش سیم کشی به حداقل رساندن قرار گرفتن در معرض و آسیب به سیم ها کمک می کند و همچنین از صاحبان خانه در برابر شوک الکتریکی محافظت می کند.

برق کاران تجاری در فروشگاه ها و ادارات کار می کنند و معمولاً پریز برق و روشنایی نصب می کنند.سیم کشی آنها معمولاً از یک رویکرد سه فاز پیروی می کند.بسته به نیازهای برق یک کسب و کار که می تواند ۱۲۰ ولت/۲۰۸-۲۴۰ ولت یا ۲۷۷/۴۸۰ ولت باشد. برخلاف سیم‌کشی‌های مسکونی که در تیرها و پشت دیوارها اجرا می‌شوند، کابل‌های تجاری ممکن است در امتداد طرف‌های در معرض سقف و دیوارها اجرا شوند.

به غیر از برقکارهای مسکونی و تجاری، در صورت نیاز به متخصص برای انجام کارهای پیچیده تر و حساس تر برق در کارخانجات و تاسیسات تولیدی، می توانید به برقکاران صنعتی نیز اعتماد کنید.

برق کاران صنعتی اساساً برق کاران تجاری هستند که عمدتاً در کارخانه ها، کارخانه های شیمیایی و معادن و غیره کار می کنند. با این حال، به جای استفاده از کابل MTC یا MC، آنها بیشتر با کانال RMC کار می کنند که موتورها و ابزار دقیق یا مدارهای کنترل را تغذیه می کند.

برق کاران صنعتی روی سیم کشی های وسیع تری در صنایع مختلف مانند داروسازی، فرآوری مواد غذایی، شیمیایی، معدن و حتی خودروسازی کار می کنند.وظایف آنها عبارتند از:

  • نصب، نگهداری و تعمیر سیستم ها و قطعات الکتریکی برای تجهیزات فرآیندی صنعت تولید
  • عیب یابی کنترل و الکترونیک در محیط های صنعتی
  • بازرسی ماشین آلات و تجهیزات، حصول اطمینان از رعایت زمین مناسب
  • نصب صحیح هادی های برق برای جلوگیری از هرگونه تداخل

چه در حال انجام سیم کشی صنعتی یا سیم کشی مسکونی برای برق باشید، کار پیچیده ای در پیش دارید. نیازی به گفتن نیست که سیم کشی صنعتی اساساً شکل بسیار پیچیده تری از سیم کشی مسکونی است. سیم کشی صنعتی مبتنی بر برق سه فاز است.برق ۳ فاز اجازه می دهد تا حجم کار کمتری روی هر سیم درگیر قرار گیرد و در عین حال به آنها اجازه می دهد تا با هم کار کنند تا حداکثر نتیجه را به شما ارائه دهند.

نیازهای بار، نیازهای انرژی و تنظیم تجهیزات برای کارهای برقی مسکونی قطعاً مانند کارهای الکتریکی تجاری نیست.بنابراین مطمئن شوید که از خدمات برقی مناسب برای پروژه خاص خود استفاده می کنید.

نظر خود را بنویسید

avatar