انواع پلاستیک مورد استفاده در آشپزخانه

علیرغم موارد زیادی که در مورد پلاستیک می توان گفت ، چیزی که نمی توان آن را انکار این است که چقدر در زندگی روزمره ما مفید است.این بیشتر در خانه آشکار است ، جایی که می توانید محصولات و کالاهای مختلف ساخته شده از پلاستیک را پیدا کنید.

آشپزخانه ، به ویژه ، مکانی است که در آن محصولات پلاستیکی زیادی یافت می شود.اگر لحظه ای وقت بگذارید و ببینید چقدر از پلاستیک استفاده می شود ، تعجب خواهید کرد.ظروف ، ظروف آشپزی ، محصولات ذخیره سازی و بسیاری دیگر ، همه میتوانند از پلاستیک ساخته شوند.انواع مختلف پلاستیک در مرکز پخش پلاستیک در شیراز وجود دارد و هر کدام خواص متفاوتی دارند.

شماره بازیافت یا کد شناسایی رزین

قبل از پرداختن به جزئیات ، ممکن است متوجه شده باشید که محصولات پلاستیکی مورد استفاده شما دارای شماره هستند.این کد شناسایی رزین یا شماره بازیافت آنها است.این عدد به طور دائم با نوع خاصی از پلاستیک در ارتباط است.این به عنوان راهی سریع برای تشخیص نوع پلاستیک در ساخت محصول مورد استفاده شما عمل می کند.

انواع مختلف پلاستیک

انواع مختلف پلاستیک مورد استفاده در آشپزخانه

  • PET یا PETE (پلی اتیلن ترفتالات اتیلن)

پلی اتیلن ترفتالات یک پلاستیک سبک است که به دلیل ساختار نیمه سفت و سخت آن معمولاً برای بسته بندی غذا ، چاشنی و نوشیدنی استفاده می شود.این رایج ترین پلیمر ترموپلاستیک در خانواده پلی استر است و برای تأمین ۳۰ درصد از نیاز جهانی تولید بطری استفاده می شود.گذشته از آن ، PET به طور کلی یک پلاستیک بی خطر و غیر شستشو محسوب می شود که برای تماس با غذا تأیید شده است.درست مانند بیشتر پلاستیک های موجود در این لیست ، قابل بازیافت است.

همانطور که احتمالاً متوجه شده اید ، از پلاستیک به طور گسترده ای برای ظروف غذا و نوشیدنی استفاده می شود.PET نیز از این قاعده مستثنی نیست زیرا برای بطری های نوشابه ، بطری های آب ، محصولات پخت و حتی بسته بندی مواد غذایی منجمد استفاده می شود.

  • HDPE (پلی اتیلن با چگالی بالا)

HDPE پلاستیک دیگری است که به طور گسترده برای تولید بطری استفاده می شود.در برخی موارد ، به دلیل نسبت استحکام به وزن مطلوب ، نسبت به سایر همتایان پلاستیکی ترجیح داده می شود.یک مثال خوب که این را نشان می دهد ظروف شیر است.یک ظرف شیر HDPE می تواند تنها ۲ اونس وزن داشته باشد و هنوز قدرت کافی برای حمل یک گالن شیر را دارد.

HDPE اقتصادی است.این مانع رطوبت خوبی است و نسبتاً در برابر ضربه مقاوم است.همچنین با طیف گسترده ای از محصولات دیگر از جمله محصولات دارای مواد اسیدی سازگار است.

  • پی وی سی (پلی وینیل کلراید)

PVC تنها دارای شناسه رزین شماره ۳ است ، زیرا سومین پلیمر ترموپلاستیک مصنوعی است که بیشترین تولید را در جهان دارد.ویژگی های آن شامل مقاومت بیولوژیکی و شیمیایی و همچنین انعطاف پذیری فیزیکی است.کلر ماده اصلی مورد استفاده در ساخت پلی وینیل کلرید است.بیشتر برای بسته بندی و ظروف استفاده می شود.علاوه بر این ، جعبه های ناهار و سایر ظروف غذا به طور مرتب از نسخه سخت PVC استفاده می کنند.

پخش پلاستیک در شیراز

  • LDPE (پلی اتیلن با چگالی کم)

اگر پلی اتیلن با چگالی بالا وجود دارد ، طبیعی است که نسخه پلی اتیلن با چگالی پایین نیز وجود داشته باشد.LDPE که از روش فشار قوی تولید می شود ، نازک تر از رزین های دیگر است.با این حال ، هنوز هم می تواند انعطاف پذیری بالایی در برابر حرارت داشته باشد.

به دلیل قدرت و انعطاف پذیری آن ، معمولاً در بسته بندی مواد غذایی استفاده می شود.نمونه های خاص شامل درب قوطی قهوه ، کیسه های نان ، جعبه آب میوه و ظروف قابل استفاده مجدد است.همچنین برای ایجاد کیسه های میوه و سبزیجات مورد استفاده در سوپر مارکت ها استفاده می شود.

  • PP (پلی پروپیلن)

پلی پروپیلن به عنوان یکی از پرکاربردترین پلاستیک ها در نظر گرفته می شود ، زیرا تقریباً در هر بخش بازار که از پلاستیک استفاده می کند یافت می شود.

نقطه ذوب بالایی دارد و برای بسیاری از ظروف ایمن در مایکروویو مناسب است.همچنین وقتی در معرض اسیدها ، بازها ، شوینده ها و آب قرار می گیرد به راحتی خراب نمی شود.از نظر استحکام ، می تواند سایش روزانه را به مدت طولانی تحمل کند و همچنین در برابر ترک و استرس مقاوم باشد.همه این ویژگی ها باعث می شود پلاستیکی مناسب و محکم مورد استفاده در آشپزخانه برای محصولاتی مانند ماست ، چاشنی ها و ظروف غذای کودک باشد.

سخن نهایی

همانطور که خواندید ، پلاستیک به محصولات بیشماری که مردم در آشپزخانه استفاده می کنند کمک کرده است.با توجه به این موارد ، دانستن انواع مختلف پلاستیک مورد استفاده بسیار مهم است ، زیرا آنها ویژگی های متفاوتی دارند.همه اینها در نحوه نگهداری ، استفاده ، ذخیره و در نهایت بازیافت محصولات پلاستیکی نقش دارد.

نظر خود را بنویسید

avatar