چند وقت یکبار باید ماشین خود را بشویید – همه محیط ها

شما پول زیادی صرف این کرده اید که خودروی شما ظاهر و عملکرد فوق العاده ای داشته باشد.اما چند بار آن را می شویید؟و آیا به شخص دیگری برای انجام این کار اعتماد دارید یا خودتان اینکار را انجام می دهید؟

اگرچه ممکن است اجازه دهید ماشین شما هفته ها ، ماه ها یا حتی تمام فصول بدون شستشو بگذرد ، اما قطعاً این چیزی نیست که اکثر کارشناسان توصیه می کنند.در عوض ، شما باید یک برنامه نسبتاً منظم را رعایت کنید تا مطمئن شوید ماشین شما در هر زمان بهترین ظاهر را دارد.ما باید خودروی خود را در برابر همه عوامل اجتناب ناپذیر ناشی از انسان و طبیعت مانند آلودگی جاده ها ، شیره درختان ، فضولات پرندگان و باران اسیدی محافظت کنیم.

به خواندن ادامه دهید تا بدانید چند وقت یکبار باید ماشین خود را به کارواش ببرید و چرا محل زندگی شما در برنامه شستن تفاوت ایجاد می کند.این مطالب توسط متخصصان در کارخانه تولید مواد شوینده کارواش ارائه شده است.

شستشوی دست در مقابل کارواش

در مورد شستشوی وسیله نقلیه ، عموماً دو انتخاب دارید:می توانید خودرو خود را به کارواش ببرید یا می توانید خودتان آن را با دست بشویید.بسیاری از مردم به دلیل راحتی و صرفه جویی در زمان ، اولین گزینه را انتخاب می کنند.اگر برنامه شما بسته است ، به احتمال زیاد به شخص دیگری پول می دهید تا ماشین شما را بشوید!

شستن ماشین

در تابستان چند وقت یکبار باید اتومبیل خود را بشویید؟

فصول مختلف به معنای اتخاذ یک برنامه متفاوت برای شستن ماشین شما است.به عنوان مثال ، در تابستان اشعه ماوراء بنفش قوی ترین است.در آن زمان مهم است که هر دو هفته یکبار خودرو خود را تمیز کنید.

با این حال ، قوانین متفاوتی برای محل زندگی و نحوه نگهداری خودرو وجود دارد.اگر در منطقه ای از کشور که خشک است باشید ، بهتر است هفته ای یکبار خودرو خود را بشویید.با این حال ، اگر محل زندگی شما کمی مرطوب تر است یا اساساً دارای تعداد بیشتری از حشرات است که می توانند به رنگ بچسبند ، می خواهید بیشتر شستشو دهید.

آفتاب داغ به پخت هرگونه آلودگی مانند مدفوع پرندگان که روی وسیله نقلیه شما فرود می آید ، کمک می کند.اگر این به سرعت مراقبت نشود ، می تواند به رنگ خودرو آسیب برساند.و اگر اتومبیل خود را در گاراژ نگه دارید و زیاد رانندگی نکنید، چطور؟خوب ، شما حتی ممکن است لازم نباشد به صورت دو ماهه به کارواش بروید.پارک کردن اتومبیل در زیر یک روکش یا داخل یک راه مطمئن برای جلوگیری از شستشوی مکرر آن است.

در زمستان چند وقت یکبار باید ماشین خود را بشویید؟

در مقابل داشتن یک برنامه جداگانه برای شستشوی اتومبیل در زمستان ، دوباره جایی که شما زندگی می کنید نقش بزرگی دارد.اگر به این موضوع فکر کنید ، احتمالاً بسیار منطقی است.

 به عنوان مثال ، اگر در منطقه ای زندگی می کنید که یخ و برف سنگین وجود دارد ، می خواهید حداقل هفته ای یک بار ماشین خود را بشویید.دلیل این امر نمک جاده ای است که اگر به صورت دوره ای شستشو نشود ، می تواند به رنگ و زیر کابین خودرو آسیب برساند.

در این سناریو ، برنامه اولیه شستشوی وسیله نقلیه در ماه های زمستان حداقل هر ده روز است ، اما در صورت رفت و آمد مکرر یا قرار گرفتن در معرض استثنایی نمک به احتمال زیاد شستن در هر پنج تا هفت روز لازم است.اگر خودروی شما دارای پوشش زیرین قوی است ، می توانید کمی نرم تر رفتار کنید.

و چیزهای بیشتری از آن وجود دارد.فقط زمانی باید ماشین خود را بشویید که دمای روز در فضای باز بالای چهل درجه باشد.هر دمای کمتر از آن می تواند به دلیل یخ زدگی باعث آسیب یخ به رنگ شما شود ، چیزی که شما نمی خواهید با آن کنار بیایید.

چند وقت یکبار باید زیر ماشین را شستشو دهید؟

چند وقت یکبار باید زیر ماشین را شستشو دهید؟

این یکی از آن سؤالاتی است که ممکن است در مورد آن فکر نکرده باشید ، زیرا اکثر مردم تصور نمی کنند که زیر خودرو چیزی است که واقعاً نیاز به تمیز کردن دارد.حقیقت این است که شستشوی زیر خودروی شما به اندازه شستشوی بیرون اهمیت دارد.

به گفته کارشناسان ، زمان ایده آل برای شستن زیر وسیله نقلیه تقریباً یک بار در فصل یا چهار بار در سال است.اگر با اتومبیل خود به خارج از جاده می روید ، یا در منطقه ای گل آلود قرار می گیرید ، می خواهید این برنامه را به شش بار در سال افزایش دهید.به همین ترتیب ، اگر در زمستان در جاده ها با نمک روبرو می شوید ، می خواهید در این زمان از سال به قسمت زیرین خودرو توجه بیشتری داشته باشید.

چند بار باید ماشین خود را بشویید تا از زنگ زدگی جلوگیری شود؟

باز هم ، برنامه ایده آل برای شستن ماشین باید هر دو هفته یکبار باشد.با این حال ، برخی از آب و هواها توجه بیشتر به نمای بیرونی خودرو را ضروری می سازد.اگر در منطقه ای زندگی می کنید که نزدیک آب شور دریا است یا در زمستان از نمک در جاده ها استفاده می کنید ، باید نگران زنگ زدگی باشید.بنابراین ، بهترین زمان برای شستن ماشین در این نوع آب و هوا هر ده روز تا دو هفته است.این کار به حذف نمک خورنده کمک می کند و از لکه های زنگ زدگی یا آسیب به رنگ شما جلوگیری می کند.

هر چند وقت یکبار باید ماشین خود را واکس بزنید؟

علاوه بر شستشوی اتومبیل برای محافظت از رنگ و حذف آلودگی ، باید در مورد تعداد دفعات واکس زدن خودرو نیز نگران باشید.در بیشتر موارد ، این کاری است که باید هر سه ماه یکبار انجام دهید.تعداد زیادی واکس برای استفاده ماهانه ، هفتگی و حتی روزانه وجود دارد.واکس زدن ماشین شما کمی بیشتر از شستن آن طول می کشد ، اما مزایای آن قطعاً از زمانی که برای این کار صرف می کنید بیشتر خواهد بود.شرکت Spvcarwash – تولیدکننده واکس لاستیک – است.

نظر خود را بنویسید

avatar