طراحی دکوراسیون با شیشه لمینت رنگی

طراحی دکوراسیون با شیشه لمینت رنگی

یکی از کاربردی ترین و پر طرفدارترین ابزار هایی که در طراحی دکوراسیون های داخلی و خارجی در دسترس مان قرار دارد شیشه های رنگی است. از آنجایی که این شیشه ها تنوع رنگی بسیاری دارند به راحتی میتوان آن ها را با محیط و وسایل مورد نظر سازگار کرد.

شیشه های رنگی که از گذشته در بسیاری از بناهای تاریخی و قدیمی برای زیباسازی به کار رفته است، در ساختمان های مدرن امروزی نیز مورد استفاده قرار میگیرد.

شیشه های رنگی در بخش های مختلفی از جمله آشپزخانه، ورودی ساختمان، جدا سازی فضا در اماکن اداری، راه پله، نمای ساختمان، سرویس ها و… به کار میروند. اما زیبا ترین و مهم ترین کاربرد این شیشه، در پنجره ها، به خصوص پنجره های ساختمان های مسکونی است. انعکاس رنگ های متفاوتی که این شیشه ها در اثر عبور نور خورشید از خود، در محیط به وجود می آورند، منظره ی جذاب و زیبایی را برای خانه های شما به ارمغان می آورد.

انواع مختلفی از شیشه های رنگی برای زیبا سازی دکوراسیون، وجود دارد. از جمله شیشه رنگی لابی، دکوراتیو، چاپی، دیوارپوش و… یکی دیگر از انواع شیشه های رنگی، شیشه لمینت رنگی است که علاوه بر زیبایی ظاهری از مزایای ویژه ای برخوردار است که ترجیح این نوع را بر انواع دیگر فراهم میسازد و هم اکنون در مدل ها و رنگ های متنوعی در شرکت شیشه  لمینت لنج گلاس ارائه میشود.

برخی از این مزایا را با هم مرور می کنیم:

  • شیشه های لمینت به جهت چند لایه بودن و حفظ یکپارچگی پس از ضربه و شکستن از ضریب ایمنی بالایی برخوردارند و برای دیوار های جدا کننده ایمن ­تر و مناسب تر هستند.
  • عایق خوبی در برابر صدا هستند و کاربرد آن در پنجره، فضای داخلی کم سر و صدایی را ایجاد می­کند.
  • عایق مناسبی در برابر سرما و گرما به حساب می آید.
  • به دلیل کاهش ۹۹ درصدی اشعه ی UV استفاده از آن آسیب کمتر به وسایلی از جمله فرش و مبلمان و … میزند.

شیشه لمینت رنگی و نمای خارجی ساختمان

استفاده از شیشه های رنگی در معماری مدرن امروز نیز ریشه دوانده و طرافداران بسیاری دارد. زیبایی حاصل از به کار بردن شیشه های رنگی در نمای خارجی ساختمان فقط به بیرون سازه محدود نمیشود بلکه زیبایی بی نظیری که از تابش نور خورشید بر این شیشه ها حاصل میشود، شامل فضای داخلی ساختمان هم خواهد شد.

با گروه شیشه لمینت لنج گلاس همراه باشید تا چند نمونه از معروف ترین این ساختمان ها بررسی کنیم.

خانه ی سیار بروکلین

این سازه روی پلی در پارک بروکلین مینه سوتا قرار دارد که از  هزاران پلکسی رنگی برش خورده با دست ساخته شده است. این بنا در شب با اعمال نورهای مصنوعی منظره ­ی چشم نوازی را ترسیم می­کند.

خانه سیار

مستطیل های رنگین کلیسای سیاتل

سازه ای که در دهه­ی ۱۹۵۰ در سیاتل، شهری در ایالت واشنگتن بنا شده و بعد از بازسازی و مرمت به کلیسایی مدرن و دیدنی تبدیل شده که مهم ترین جاذبه ی آن عبور نور خورشید از شیشه های رنگی مستطیلی آن و ایجاد پرتوهای رنگی چشم نواز است.

کلیسای جامع کلن

این کلیسا که ساخت آن در سال ۲۰۰۷ به پایان رسیده است حاوی پنجره هایی با شیشه های هم اندازه و به فرم موزاییک های رنگی است که علیرغم جایگاه مستقل و رنگ های متفاوت تصویری از همبستگی و تفاهم را القا میکند.

مثل بازی کودک

این پروژه تشکیل شده از شیشه های رنگی و بی رنگ است و توسط دنیل بورن، هنرمند فرانسوی، که به گرایش شدید به شیشه های رنگی در طراحی هایش شهرت دارد، بنا شده است. طراحی این سازه به گونه ای است که با تابش پرتوهای خورشید احساس متحرک بودنش را در ذهن مخاطب القا می­کند. در شب نیز با نورپردازی های داخلی جلوه های بصری زیبایی را ایجاد میکند.

چشم طوفان

یکی دیگر از آثار دنیل بورن است که دیوار و پنجره ای ندارد و توسط شیشه های رنگی ساخته شده است. مرزبندی رنگ ها در هر طبقه با دیگر طبقات متفاوت است. این سازه در موزه ی باکینگهام شهر منهتن در ایالت نیویورک واقع شده است.

خانه ی صدفی

این بنا اثر خاویر سنوزیان و در شهر مکزیکو سیتی ساخته شده است. در دیوار های این سازه از شیشه­ های دایره ای شکل رنگی استفاده شده و زیبایی آن در ایجاد رنگین کمان در فضای داخلی به هنگام غروب است. گفته میشود سنوزیان این خانه را با الهام از کارهای گائدی و فرانک لوید ساخته است.

شما نیز میتوانید با استفاده از شیشه لمینت رنگی و شیشه طرح دار رنگی و انواع دیگر شیشه های لمینت شرکت لنج گلاس خانه و محیط های کاری خود را خاص و بروز کنید.

نظر خود را بنویسید

avatar