برخی از خطرات جرثقیل سقفی و راه های جلوگیری از آن ها

برخی از خطرات جرثقیل سقفی و راه های جلوگیری از آن ها

نصب جرثقیل سقفی برای بیشتر صنایع ضروری است.آنها می توانند بارهای سنگین را بلند کنند و بکشند انگار که هیچ نیستند.جرثقیل های سقفی در صنعت تولید بسیار مهم هستند. این مقاله برخی از رایج ترین خطرات جرثقیل سقفی را به همراه نکاتی برای جلوگیری از آنها توضیح می دهد.ایمنی جرثقیل برای یک محیط کار و محیط امن بسیار مهم است.برای آگاهی از خطرات جرثقیل سقفی به ادامه مطلب بروید.

سایت های ساختمانی می توانند خطرناک باشند – به ویژه هنگامی که از جرثقیل سقفی استفاده می کنید.بارها می توانند جابجا شوند و سقوط کنند و جرثقیل می تواند با خط برق سربار تماس برقرار کند.این حوادث فقط به اموال و تجهیزات آسیب نمی رساند – آنها کارگران را در معرض ناتوانی و مرگ قرار می دهند.

  • اضافه بار جرثقیل

هنگامی که یک جرثقیل بیش از ظرفیت عملیاتی خود عمل کند ، می تواند همان چیزی باشد که باعث ایجاد حدود ۸۰ درصد از حوادث و خرابی سازه ها نیز می شود.بارگذاری بیش از حد ظرفیت عملیاتی جرثقیل باعث نوسان یا افتادن ناگهانی هر گونه بار می شود.

بسیاری از این اشتباهات نتیجه خطای انسانی است.اپراتورها باید از برخی نکات کلیدی آگاهی کافی داشته باشند.اپراتور باید به نمودار بار جرثقیل و ظرفیت بالابر توجه کند.اپراتورها نباید فقط به غریزه یا تجربه متکی باشند تا تصمیم بگیرند که آیا وزن مناسب است یا خیر.

  • هرگونه سقوط مواد

تمام هدف نصب جرثقیل سقفی اصفهان جابجایی بارهای بسیار سنگین است ، بنابراین تصور کنید که وقتی بار از جرثقیل خارج می شود و به زمین برخورد می کند ، چه اتفاقی می افتد.آنچه باید به وضوح بیان شود این است که کارگران باید هنگام کار در محل کار خود همیشه از محافظ سر ، پا ، دست و چشم مناسب استفاده کنند.آنها همچنین باید دائماً از آنچه در محیط اطرافشان می گذرد آگاه باشند.هنگامی که در محل کار هستید ، کارگران هرگز نباید زیر بالابر قدم بزنند و اپراتور شما هرگز نباید یک بار بدون نظارت را در هوا رها کند.

  • خطرات الکتریکی

تخمین زده می شود که خطرات الکتریکی تقریباً ۵۰ درصد از تصادفات جرثقیل سقفی را ایجاد می کند.هر زمان که مواد را در نزدیکی خط انتقال برق منتقل می کنید ، خود را در معرض خطر قرار می دهید.خوشبختانه ، خطرات الکتریکی یکی از ساده ترین خطرات هستند و می توان با برنامه ریزی قبلی از آنها جلوگیری کرد.

  • خرابی تجهیزات

یکی از خطرات نهایی که شایان ذکر است خرابی تجهیزات است.در حالی که جرثقیل ها به گونه ای ساخته شده اند که از مقاومت بالایی در برابر عملیات خود برخوردارند ، هنوز از بسیاری از اجزای مستعد ساییدگی استفاده می کنند.اگر این اجزا آسیب ببینند ، ممکن است تمامیت جرثقیل به خطر بیفتد.

راه حل

متأسفانه ، در یک سایت ساختمانی مدرن ، سرعت ضروری است – همه سعی می کنند کارها را به سرعت انجام دهند.هنگامی که افراد بیش از حد سریع حرکت می کنند ، به دنبال آن باید ایمنی را هم در نظر بگیرند و این در هنگام کار با جرثقیل سقفی بیشتر اهمیت دارد.

خبر خوب ، همه این سناریوها قابل پیشگیری هستند.در صورت رعایت نکات مناسب می توان از اکثر تصادفات جرثقیل سقفی جلوگیری کرد.همه افراد در محل باید از محافظ سر ، پا و چشم مناسب استفاده کنند و اپراتورهای جرثقیل شما باید بر جلوگیری از حوادث قبل از وقوع آنها تمرکز کنند.

اطمینان حاصل کنید که پرسنل آموزش دیده و با خطرات آشنایی دارند.با آگاهی از خطرات می توان از تعداد زیادی از صدمات و حوادث جلوگیری کرد.

اجزای آسیب دیده را می توان قبل از وقوع حادثه پیدا و تعمیر کرد.فقط به این دلیل که جرثقیل دیروز خوب کار کرد ، ضمانت نمی کند که خراب نیست و امروز خوب کار می کند.یک راه حل وجود دارد که می توان با اطمینان از سالم بودن جرثقیل و اجزای آن مطلع شد – قبل از هر بار استفاده ، آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید که برای استفاده ایمن است.

نظر خود را بنویسید

avatar