فرآیند تولید قطعات لاستیکی

فرآیند تولید قطعات لاستیکی

شرکت لاستیک سازی سپید صنعت پیشرو در تولید سفارشی محصولات لاستیکی است.ما اجزای لاستیکی با عملکرد بالا را با یک فرآیند تولید دقیق ایجاد می کنیم.فرآیند تولید قطعات لاستیکی ما با استانداردهای عملکرد برنامه شما مطابقت دارد و فراتر می رود.

قطعات لاستیکی صنعتی معمولاً با یکی از روش های زیر تولید می شوند:

  • قالب گیری تزریقی – قالب تزریق لاستیک بیشتر شبیه قالب تزریق پلاستیک است.
  • قالب گیری فشاری – قالب گیری فشاری لاستیک معمولاً برای ساخت واشر لاستیکی ، اتصالات لاستیکی ، درپوش لاستیکی و غیره استفاده می شود.
  • اکستروژن – قالب گیری اکستروژن لاستیکی یکی از روش های ارزان برای تولید لوله لاستیکی و واشر لاستیکی و غیره است.به عنوان مثال ، واشر درب یخچال شما با این فرآیند ساخته می شود.

چند فرآیند برای تولید قطعات لاستیکی وجود دارد.مانند قالب گیری فشاری ، قالب گیری تزریقی ، اکستروژن و غیره.شما باید تولید و فرآیند ساخت مناسب را بر اساس بودجه ، کیفیت و تقاضای خود انتخاب کنید.

مراحل قالب گیری تزریق لاستیک

مراحل قالب گیری تزریق لاستیک

فرآیند قالب گیری تزریقی لاستیک شامل قرار دادن یک ترکیب لاستیکی به داخل حفره قالب تحت فشار زیاد است.تزریق لاستیک به عنوان یکی از کارآمدترین و قابل تکرارترین روش های ایجاد محصولات لاستیکی شناخته می شود.

  • لاستیک از طریق سیستم دونده تزریق می شود و به حفره های قالب وارد می شود.
  • لاستیک در قالب پخت می شود تا فرآیند پخت کامل شود.
  • قطعه خارج می شود و چرخه مجددا شروع می شود.

عمل قالب گیری تزریقی لاستیک در اواسط دهه ۱۹۶۰ آغاز شد و با گرم کردن لاستیک و قرار دادن آن تحت فشار قابل توجه در حفره قالب برای ایجاد یک قسمت لاستیکی کار می کند.

فرایند قالب گیری تزریقی دارای مزایای متمایزی است ، از جمله:

  • کاهش ضایعات مواد
  • فرایند تولید سریعتر که منجر به حجم بیشتر تولید می شود.
  • کاهش هزینه های کار
  • قطعات سازگار و قابل تکرار

تزریق لاستیک چه معایبی دارد؟

در حالی که قالب گیری تزریقی دارای مزایای مناسبی است ، روش های تزریق لاستیک دارای معایبی نیز هستند.این شامل؛

  • هزینه اولیه ابزار به دلیل پیچیدگی و تعداد حفره ها می تواند بسیار بالا باشد.
  • این فرایند به دلیل میزان مواد مورد نیاز و هزینه های اضافی در هزینه ابزارآلات ، تنها برای تولیدات نسبتاً بالا مناسب است.

قالب گیری فشاری

قالب گیری فشاری لاستیک ساده ترین شکل قالب گیری لاستیک است.مواد لاستیکی مستقیماً در حفره قالب قرار می گیرند و هنگامی که قالب بسته می شود و تحت فشار و حرارت قرار می گیرد ، شکل حفره را به خود می گیرد.قالب های فشاری لاستیکی از نظر اندازه و شکل متفاوت هستند و می توانند انواع قطعات را تولید کنند.قالب گیری فشاری اغلب برای ترکیباتی که دارای سختی متوسط ​​هستند انتخاب می شود و برای کاربردهای کم حجم یا در کاربردهایی که نیاز به مواد بسیار گران قیمت یا طرح های پیچیده دارند مناسب است.

نحوه تولید قطعات لاستیکی

فرایند قالب گیری فشاری لاستیک چیست؟لاستیک تصفیه نشده در قالب قرار می گیرد و سپس تحت فشار و حرارت هیدرولیک بسته می شود.با باز شدن قالب ، قطعه برداشته می شود و هرگونه لاستیک اضافی از قسمت بریده می شود تا شکل صحیح ایجاد شود.

مزایای قالب گیری فشاری لاستیک چیست؟قالب گیری فشاری لاستیک برای تولید در حجم های کمتر و یا برای تولید قطعات بزرگ مناسب است.هزینه های پایین ابزار در تکنیک های قالب گیری فشاری به این معنی است که این یک راه حل مقرون به صرفه برای تولید لاستیک است.

قالب گیری فشاری لاستیک چه معایبی دارد؟معایب قالب گیری فشاری لاستیک،واضح و قابل مشاهده است.این موارد شامل هدر رفت بیشتر مواد از سرریز زیاد و زمان پردازش کندتر در هر قسمت می شود.

با یکی از اعضای تیم تخصصی ما صحبت کنید تا بیشتر بدانید که چگونه شرکت لاستیک سازی اصفهان می تواند محصولات لاستیکی با کیفیت عالی و متناسب با نیاز خاص شما ایجاد کند.

نظر خود را بنویسید

avatar