آشنایی با الیاف پلی استر

آشنایی با الیاف پلی استر

با توسعه صنایع شیمیایی، پلیمرها به زندگی ما سرازیر شده اند. آن ها در اطراف ما هستند مانند بطری های پلاستیکی و بسته بندی مواد غذایی، پوسترهای تبلیغاتی در خیابان و خودکار، سطل و لوازم خانگی هستند. و در حال حاضر، پارچه های پلی استر حتی بیش تر مورد استفاده قرار می گیرند. الیاف پلی استر در همه جا استفاده می شود. به لطف خواص آن ها،  قبلاً بخش قابل توجهی از بازار لباس بافتنی را به دست آورده اند. پلی استر، میکروفیبر، اکریلیک و ابریشم پلی استر همگی پارچه های مدرن با کیفیتی هستند که همه جا را احاطه کرده اند، به همین دلیل باید الیاف پلی استر را از بهترین تولید کننده الیاف پلی استر که بهترین خریدار ضایعات الیاف پلی استر نیز می باشد، خریداری کنید.

مزایای الیاف پلی استر

الیاف پلی استر دارای چندین مزیت با معایب نسبتا کمی هستند. مزایای کلیدی کلی عبارتند از:

  • حساسیت کم
  • ویژگی های محافظ حرارت بالا
  • شستشوی آسان و خشک کردن سریع پرکننده
  • این ماده رطوبت و بوهای خارجی را جذب نمی کند.
  • مواد الیاف پلی استر یکی از ایمن ترین مواد در نظر گرفته می شود: حتی محصولاتی برای نوزادان نیز از آن ساخته می شود. در نتیجه، بالش هایی با چنین پرکننده مصنوعی برای کودک مناسب هستند.

روش های تولید پلی استر

تا به امروز، سه راه اصلی برای به دست آوردن الیاف نبافته پلی استر وجود دارد:

روش حرارتی

با عملیات حرارتی، مواد خام در معرض شرایط دمای بالا قرار می گیرند. در نتیجه، بخشی از عناصر الیاف با ذوب شدن شروع به چسبیدن به هم می کنند و یک سیستم واحد از الیاف بسیار قوی را تشکیل می دهند. توجه داشته باشید که در این روش یک هالوفایبر قوی با درجه مقاومت در برابر سایش بالا و حداقل تغییر شکل ایجاد می شود.

آشنایی با الیاف پلی استر

روش چسب

این روش از این جهت جالب است که خروجی محصولی بدون هیچ گونه خاصیت متمایز هالوفایبر غیر بافته است، زیرا ویژگی های کیفی آن به میزان قابل توجهی پایین تر است. شایان ذکر است که مخلوط مبتنی بر چسب در ترکیب با سایر اجزای غیر ضروری به مرور زمان شسته می شود، اما داده های خارجی اصلی محصول نیز ناپدید می شوند.

روش سوزن پانچ

ساختار الیاف تولید شده به این روش با افزایش استحکام مشخص می شود. با کمک دستگاهی متشکل از یک سری سوزن، اتصال الیاف شیمیایی حاصل می شود که دارای قیمت نسبتا پایین و خواص عایق حرارتی عالی است. اگر دما کم تر از ۱۰ درجه باشد، نمی توان از محصول استفاده کرد.

مزایای پارچه پلی استر

مقاومت در برابر سایش: هیچ گونه چین و چروک روی محصولات پلی استر وجود ندارد. هنگام پوشیدن، چیز چروک نمی شود و ظاهر اصلی خود را برای مدت طولانی از دست نمی دهد.

 رنگ های روشن: این الیاف به خوبی به رنگ آمیزی با انواع رنگ های شناخته شده کمک می کند، که به شما امکان می دهد تقریباً هر سایه ای داشته باشید.

  سهولت نگهداری: قابل شستشو در ماشین لباسشویی سریع خشک می شود.

ضد حساسیت: پلی استر ساخته شده از مواد اولیه با کیفیت بالا، واکنش های آلرژیک ایجاد نمی کند.

ایرادات پارچه پلی استر

پارچه مصنوعی پلی استر هنوز دارای معایبی است که مانع استفاده گسترده از آن می شود:

  • جذب رطوبت کم: از یک طرف این یک مزیت است، اما از طرف دیگر پوشیدن لباس هایی با پارچه پلی استر در گرما بسیار ناراحت کننده است.
  • باعث واکنش های منفی پوستی می شود. پلی استر بی ضرر است، اما این واقعیت که پوست تنفس نمی کند منجر به افزایش حساسیت می شود. افراد مستعد آلرژی باید به این نکته توجه کنند.
  • برای لباس کودکان مناسب نیست. خرید چنین چیزهایی برای کودکان خردسال نامطلوب است.

ترکیب الیاف پلی استر با مواد دیگر

امروزه پارچه های نبافته نساجی ساخته شده از الیاف اصلی بسیار محبوب هستند. قابل توجه است که در صورت مخلوط شدن مواد اولیه مصنوعی با اجزای طبیعی است که محصول با کیفیت بالا، استفاده طولانی مدت و حفظ حرارت عالی در حین استفاده مشخص می شود. این محصول نیازی به اتو کردن منظم و دقیق و مراقبت ویژه ندارد زیرا شکل اصلی خود را دائما حفظ می کند. برخی از الیاف پلی استر ضد آب بوده و توانایی مقاومت در برابر نفوذ گرد و غبار و کثیفی را دارند. چنین موادی بیش ترین محبوبیت را در تولید لباس های ورزشی یا محصولات لازم برای گردشگران دارند.

این نوع الیاف در تولید پوشاک برای دسته‌های خاصی از افراد، به عنوان مثال، پزشکان، نظامیان یا رستوران‌ها نیز محبوب است. از مزایای این محصول می توان به توانایی مقاومت در برابر نفوذ مایع و گرد و غبار، محافظت در برابر باد و سرما، حفظ منظم دمای بدن راحت اشاره کرد. این ماده به عنوان ۱۰۰٪ سازگار با محیط زیست و بی ضرر برای بدن انسان و محیط زیست شناخته می شود.

ویژگی های الیاف پلی استر

  • کشش بالا با حفظ استحکام به طوری که محصول پاره نشود و امکان استفاده طولانی مدت را داشته باشد.
  • مقاومت در برابر انواع مختلف تغییر شکل، محصول تقریباً بلافاصله به شکل اولیه خود باز می گردد.
  • سهولت استفاده، شستشو و مراقبت
  • عدم جذب جوندگان و حشرات
  • کاملاً سازگار با محیط زیست است و باعث واکنش های آلرژیک بدن نمی شود.
  • هزینه نسبتاً کم برای کالا
  • دفع آب

نتیجه گیری

استفاده از جدیدترین فناوری ها و تجهیزات تخصصی در تولید محصولات باعث ایجاد محصولات خواب نرم و سبکی شده که خوابیدن روی آن ها راحت است. قیمت مقرون به صرفه الیاف پلی استر و سازگاری با محیط زیست نشانگر تقاضای بالا در بین مصرف کنندگان کالا است.

نظر خود را بنویسید

avatar