خصوصیات یک پیراهن مردانه خوب

خصوصیات یک پیراهن مردانه خوب

برای داشتن یک تیپ و استایل مردانه و رسمی، خرید پیراهن مردانه حرف اول را می‌زند. یعنی هرگاه از آقایان سوال بپرسید که نظر شما در مورد یک تیپ مردانه چیست؟ و این تیپ نیاز به چه لباس‌هایی دارد؟ اولین گزینه‌ی آنها وجود یک پیراهن مردانه به همراه کت و شلوار رسمی است. به همین دلیل در فروشگاه‌ کت و شلوار اصفهان پیراهن‌های لوکس و شیک به چشم می‌خورد. اگر قصد خرید بهترین پیراهن مردانه را دارید، به شما پیشنهاد می کنیم این مقاله را مطالعه کنید.

خصوصیات یک پیراهن مردانه خوب

قدمت به وجود آمدن پیراهن مردانه

تا قبل از قرن نوزدهم، پیراهن دکمه دار به این شکل و شمایلی که در بوتیک‌های کت و شلواری اصفهان می‌بینید، وجود نداشت. در آن زمان‌، مردها پیراهن را از سر می‌پوشیدند و به عنوان لباس زیر مورد استفاده قرار می‌دادند. یعنی پیراهن را زیر و یک بلوز یا لباس آستین کوتاه را روی آن به تن می‌کردند. در قرن نوزدهم پیراهن را نماد ادب و شخصیت فرد می‌دانستند و هرچه پیراهن تمیزتر بود شخصیت فرد را بالاتر می‌دیدند.

به دلیل گران بودن پیراهن در آن دوره، خرید آن برای هر مردی دست یافتنی نبود. تا اینکه کم کم از قرن بیستم اکثر مردها قدرت خرید پیراهن را پیدا کردند. به خصوص خرید پیراهن به همراه خرید کت و شلوار  که در اصفهان به یک مد و استایل جدید برای آقایان به حساب می آمد. اما امروزه دیگر وجود و پوشیدن یک پیراهن مردانه خوب به عادت آقایان تبدیل شده است.

خرید بهترین پیراهن مردانه

انتخاب یک پیراهن خوب از دیدگاه افراد متعدد، بسیار متفاوت می‌باشد. از نظر هر شخصی یک پیراهن خوب باید یک سری ویژگی‌های خاص خود را داشته باشد. ما در ادامه به چند مورد از عوامل و ویژگی‌های تاثیرگذار در داشتن یک پیراهن مرغوب و خوب مردانه اشاره می‌کنیم.

  • مرغوبیت جنس پیراهن مردانه

پیراهن‌هایی که در بوتیک یا فروشگاه کت و شلوار اصفهان عرضه می‌شوند، از نظر جنسی به پیراهن‌های نخی، پنبه‌ای، الیاف مصنوعی و ابریشمی تقسیم می‌گردند. هر کدام از این اجناس ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند. به عنوان مثال پیراهن‌هایی با جنس نخی و پنبه‌ای از نظر دوام و شکل پذیری روی بدن بسیار نقش خوبی را ایفا می‌کنند و برای فصل تابستان یک هدایتگر گرما به حساب می‌آیند. اما الیاف مصنوعی هیچ وقت به پای کیفیت جنس نخ و پنبه نمی‌رسد. همچنین از نظر قیمتی، این جنس بسیار کمتر و پایین‌تر از بقیه اجناس می‌باشد. تنها مزیت الیاف مصنوعی، چروک پذیری بسیار پایین آن است.

انواع پیراهن مردانه

  • داشتن رنگی مطلوب با تایپ پوستی شما

امروزه با افزایش تنوع رنگ و مدل در پیراهن‌های مردانه، انتخاب رنگ مورد علاقه را سخت تر شده. اما توصیه ما به شما این است که برای داشتن و خرید پیراهن مردانه خوب حتماً به رنگ مو، پوست صورت و چهره خود دقت کنید. سپس مطابق با آن رنگ پیراهن مورد نظر را انتخاب نمایید. یک پیراهن مردانه خوب باید در کنار کت و شلواری که قرار است به همراه آن بخرید، سنخیت داشته باشد. به همین دلیل هنگام خرید کت و شلوار در اصفهان، فروشنده شما را راهنمایی می‌کند تا سردرگم انتخاب رنگ نباشید.

انتخاب بهترین کت و شلوار

  • سایز و اندازه بودن پیراهن

اگر دقت کرده باشید اکثر آقایان پیراهن‌هایی را به تن می‌کنند که سایزشان نیست. یک پیراهن خوب باید از نظر سایزی در همه‌ی قسمت‌ها به خصوص شکم، سینه، تنه، سرشانه‌ها، آستین و سر دست اندازه باشد. همانطور که می‌دانید پیراهن‌هایی که در مغازه‌های کت و شلواری اصفهان عرضه می‌گردند، دوخت تولیدی‌ها می‌باشند. پس این پیراهن‌ها در اندازه و سایز دقیق شما دوخته نشد‌ه‌اند. به همین دلیل، احتمال اینکه تنگ یا گشاد باشند، وجود دارد. زیرا خیاط ویژه و دست دوزی نبوده که سایز شما را تشخیص دهد. پس با کمی نامیزانی در سایز‌‌، می‌توان به راحتی کنار آمد.

  • داشتن طرح‌های مناسب

اصولا مشتری‌ها هنگام خرید پیراهن، اول به ظاهر آن نگاه می‌کنند. پس همین عامل باعث شده که بدون دقت به جنس، به محض پسندیدن طرح و رنگ پیراهن، آن را خریداری کنند. اما حتماً به این نکته توجه داشته باشید که پیراهن‌های چهارخانه و پیراهن‌های راه ‌راه یکی از رسمی‌ترین طرح پارچه، برای آقایان به حساب می آیند. طرح‌هایی که ترکیبی از چهار خانه و راه راه هستند، یکی از مدل‌های جدید پیراهن‌های امروزی می‌باشند. همین مدرن بودن طرح پارچه، موجب رونق گرفتن فروش در فروشگاه‌های پیراهن و کت و شلوار شده است.

پیراهن مردانه چهارخونه

  • داشتن جیب‌های زیبا

یکی دیگر از خصوصیات و ویژگی‌های یک پیراهن مردانه مطلوب، داشتن جیب‌هایی جذاب در سمت چپ پیراهن است. این جیب‌ها به زیبایی هر چه تمام‌تر پیراهن مردانه می‌افزاید. اما هنگام خرید کت و شلوار از فروشگاه اصفهان به این نکته توجه داشته باشید، که یک پیراهن بدون جیب خریداری نمایید. زیرا با پوشیدن کت، جیب پیراهن در معرض دید نمی‌باشد، پس لزومی به جیب دار بودن آن نیست. اما هرگاه تصمیم به پوشیدن پیراهن بدون کت وشلوار را داشتید، بهتر است از پیراهن جیب دار استفاده کنید.

نظر خود را بنویسید

avatar