نقش وکیل و مشاور حقوقی ارز دیجیتال چیست

نقش وکیل و مشاور حقوقی ارز دیجیتال چیست

آیا در مورد ارزهای رمزپایه مانند بیت کوین و اتریوم سردرگم هستید؟ شما تنها نیستید. قبل از استفاده یا سرمایه‌گذاری روی ارز دیجیتال، باید بدانید چه چیزی آن را از پول نقد و سایر روش‌های پرداخت متفاوت می‌کند و چگونه می‌توانید کلاهبرداری‌های ارز دیجیتال را شناسایی کنید یا حساب‌های ارز دیجیتال را که ممکن است به خطر بیفتند شناسایی کنید.

وکلای ارز دیجیتال به مشتریان شرکتی و تجاری و موسسات مالی در مورد مسائل نظارتی و قانونی ارز دیجیتال، از جمله ارزهای مجازی و ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین، مشاوره می دهند. همچنین تجربه مشاوره با مشتریان در مورد رعایت قوانین و مقررات، ارائه پشتیبانی دعاوی و کمک به تراکنش های تجاری مرتبط با ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم دارند. مشتریان این اطمینان را خواهند داشت که بدانند پرونده آنها توسط یک وکیل ارز دیجیتال  با تجربه و آگاه انجام می شود.

همچنین قبل از انجام عملیات‌های اینترنتی، خرید ارز یا حواله نیمایی و … حتی اگر قصد خرید از صرافی اصفهان ارز دارید، یا در هر زمینه‌ی دیگر بهتر است از بهترین وکیل در قم که متخصص در این زمینه است، مشاوره دریافت کنید تا پس از آن خدایی نکرده دچار خسارت نشوید. به شما پیشنهاد می شود قبل از انجام هر گونه اقدامی مقاله زیر را مطالعه نمایید تا با کلیات ارزهای دیجتال، انواع کلاهبرداری ها و …. آشنا شوید.

نقش وکیل و مشاور حقوقی ارز دیجیتال

کلاهبرداری چیست؟

کلاهبرداری اصطلاحی است که برای توصیف هر کسب و کار یا طرحی که پول یا کالاهای دیگر را از یک فرد به صورت غیرقابل شک برانگیز می گیرد، استفاده می شود. با ارتباط بیشتر جهان به لطف اینترنت، کلاهبرداری های آنلاین افزایش یافته است و اغلب به شما بستگی دارد که با احتیاط با اینترنت کار کنید.

کلاهبرداری های کامپیوتری و اینترنتی

امروزه هزاران نوع کلاهبرداری وجود دارد، اما بیشتر آنها به سرقت پول، اموال یا اطلاعات خلاصه می شود. کلاهبرداری اینترنتی شامل استفاده از خدمات و نرم افزارهای آنلاین با دسترسی به اینترنت برای کلاهبرداری یا سوء استفاده از قربانیان است. اصطلاح «کلاهبرداری اینترنتی» عموماً فعالیت‌های جرایم سایبری را که از طریق اینترنت یا ایمیل انجام می‌شود، شامل می‌شود، از جمله جرائمی مانند سرقت هویت، فیشینگ و سایر فعالیت‌های هکری که برای کلاهبرداری از مردم طراحی شده‌اند.

کلاهبرداری اینترنتی را می توان به چندین نوع اصلی از حملات تقسیم کرد، از جمله:

فیشینگ و جعل: استفاده از سرویس‌های ایمیل و پیام‌رسانی آنلاین برای فریب دادن قربانیان به اشتراک‌‌گذاری داده‌های شخصی، اعتبار ورود به سیستم و جزئیات مالی.

نقض داده ها: سرقت داده های محرمانه، محافظت شده یا حساس از یک مکان امن و انتقال آن به یک محیط غیر قابل اعتماد. این شامل داده هایی است که از کاربران و سازمان ها به سرقت رفته است.

خرابکاری سرویس (DoS): قطع دسترسی به ترافیک به یک سرویس آنلاین، سیستم یا شبکه برای ایجاد اهداف مخرب.

بدافزار: استفاده از نرم افزارهای مخرب برای آسیب رساندن یا غیرفعال کردن دستگاه های کاربران یا سرقت اطلاعات شخصی و حساس.

باج‌افزار: نوعی بدافزار است که از دسترسی کاربران به داده‌های حیاتی جلوگیری می‌کند و سپس با وعده بازگرداندن دسترسی، درخواست پرداخت می‌کنند. باج افزار معمولاً از طریق حملات فیشینگ تحویل داده می شود.

سازش ایمیل تجاری (BEC): شکل پیچیده ای از حمله که مشاغلی را هدف قرار می دهد که اغلب پرداخت های اینترنتی انجام می دهند. این حساب‌ها ایمیل قانونی را از طریق تکنیک‌های مهندسی اجتماعی برای ارسال پرداخت‌های غیرمجاز به خطر می‌اندازد.

کلاهبرداری های کامپیوتری و اینترنتی

ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال (همچنین به عنوان ارز آنلاین یا مجازی نیز شناخته می شود) شکل الکترونیکی پول است. عمدتاً تنظیم نشده است و معمولاً توسط توسعه دهندگان آن صادر و کنترل می شود، نه توسط نهادهای مالی ملی مانند بانک های مرکزی. ارز دیجیتال برخی از ویژگی های مشابه پول سنتی را دارد. با توجه به پذیرش فروشندگان، می توان از آن برای خرید آنلاین جاروبرقی جدید یا تبدیل به ارز دولتی دیگر استفاده کرد.

رمز ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین

کریپتوکارنسی نوعی ارز دیجیتال است که از طریق فناوری بلاک چین ایجاد و عموما فقط به صورت الکترونیکی وجود دارد. واحد کریپتوکارنسی یک توکن دیجیتالی است که از کد با استفاده از یک رشته رمزگذاری شده از بلوک های داده ایجاد می شود.

هیچ سکه یا صورت‌حساب فیزیکی وجود ندارد مگر اینکه از سرویسی استفاده کنید که به شما امکان می‌دهد برای یک توکن فیزیکی، ارز دیجیتال را نقد کنید. شما معمولاً بدون استفاده از واسطه ای مانند بانک ها یا صرافی ارز دولتی به صورت آنلاین، با تلفن یا رایانه خود، ارز دیجیتال را با شخصی مبادله می کنید. بیت کوین و اتر ارزهای رمزنگاری شده معروفی هستند، اما برندهای ارزهای دیجیتال متفاوتی وجود دارند و به طور مداوم موارد جدیدی در حال ایجاد هستند. ارزهای دیجیتال را می توان از طریق پلتفرم های مبادله ارز دیجیتال خرید یا فروخت. این ارزها ارزش ذاتی ندارند و ارزش آنها با آنچه مردم حاضرند برای آنها بپردازند تعیین می شود.

ارز دیجیتال چیست

قوانین ارز دیجیتال و رمزگذاری

اما ارزهای دیجیتال همچنین اجازه می دهند که معاملات به صورت آنی در گمنامی و بدون مرز بندی برای مالکیت نقل و انتقال پیدا کند که این عوامل اغلب توسط مجرمان مورد سوء استفاده قرار می گیرند. برخلاف بانک‌ها، بسیاری از پلتفرم‌های ارز دیجیتال برای افتتاح حساب نیازی به تایید هویت ندارند. در این مورد برای مبادلات احتیاجی به یک شخص سوم مانند بانک وجود ندارد و خریدار و فرشونده به صورت مستقیم باهم در ارتباط هستند.

چگونه ارز رمزنگاری شده را دریافت می کنید؟

شما می توانید ارز دیجیتال را از طریق یک پلتفرم صرافی آنلاین خریداری کنید. برخی از افراد از طریق فرآیند پیچیده ای به نام “ماینینگ” که به تجهیزات کامپیوتری پیشرفته برای حل پازل های ریاضی بسیار پیچیده نیاز دارد، ارز دیجیتال به دست می آورند.

بیت کوین

بیت کوین شناخته شده ترین ارز دیجیتال در گردش است. این یک سیستم پرداخت جهانی غیرمتمرکز است که به هیچ دارایی پشتیبانی نمی شود و به هیچ سازمانی مانند بانک مرکزی مرتبط نیست. استخراج‌کنندگان بیت‌کوین می‌توانند از نرم‌افزاری برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها در فرآیند بیت‌کوین استفاده کنند و بیت‌کوین‌های جدید به دست آورند.

بیت کوین

کجا و چگونه ارزهای دیجیتال را ذخیره می کنید؟

ارز دیجیتال در یک کیف پول دیجیتالی ذخیره می‌شود که می‌تواند به صورت آنلاین، روی رایانه شما یا یک هارد دیسک خارجی باشد. اما اگر اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ دهد – پلتفرم مبادلات آنلاین شما از کار بیفتد، ارز دیجیتال را برای شخص اشتباهی ارسال کنید، رمز عبور کیف پول دیجیتال خود را گم کنید، یا کیف پول دیجیتال شما به سرقت رفته یا به خطر بیفتد.

احتمالاً متوجه می شوید که هیچ کس نمی تواند برای بازیابی وجوه به شما کمک کند. و از آنجایی که شما معمولاً ارزهای دیجیتال را مستقیماً بدون واسطه مانند بانک منتقل می کنید، در صورت مواجهه با مشکل اغلب کسی وجود ندارد که به آن مراجعه کنید.

نظر خود را بنویسید

avatar