ویژگی مواد ایزوگام

ویژگی مواد ایزوگام

برای محافظت از سقف در برابر اثرات مخرب رطوبت و آب های زیرزمینی، از بسیاری از مواد عایق رطوبتی مختلف استفاده می شود. موثرترین و محبوب ترین عایق رطوبتی ایزوگام است که با استفاده از مواد قیری انجام می شود. ساختمان ساز ها پس از ساخت یک سقف قابل اعتماد همیشه با مشکلی به نام عایق رطوبتی سقف مواجه می شوند که پس خرید ایزوگام از نمایندگی ایزوگام در کرمانشاه و اجرای عایق رطوبتی کرمانشاه از سقف در برابر باران و آب محافظت می کنند و این کار را هم در دمای بالا و هم در یخبندان انجام می دهند، حتی اگر در گرمای تابستان باشید.

عایق رطوبتی چیست؟

عایق رطوبتی در واقع ماده ای است که از نفوذ رطوبت به پی و دیوارهای ساختمان جلوگیری می کند. یک لایه عایق متشکل از ترکیب قیر-پلیمر در چندین لایه بر روی سطوح خارجی عمودی پایه خانه اعمال می شود. عایق رطوبتی برای استفاده آسان است، دارای سطح بالایی از مقاومت در برابر آب و هم چنین عمر طولانی است. این فرآیند محافظت از اشیاء و سازه های ساختمان در برابر نفوذ آب یا مایعاتی است که بر یکپارچگی یا ظاهر آن ها تأثیر منفی می گذارد. مواد عایق از انواع زیر هستند.

  • آسفالت
  • مواد معدنی
  • پلاستیک
  • پلیمر

با کمک حفاظت از سقف می توان از محکم بودن سازه اطمینان حاصل کرد، عمر عملیاتی سازه را افزایش داد و از خطر استفاده از سازه های ساختمانی جلوگیری کرد.

ویژگی ایزوگام

ویژگی های عایق رطوبتی سقف به لطف استفاده از مواد تقویت شده،  آسان تر و حتی ارزان تر از ساخت سقف شیروانی استاندارد است.   علاوه بر این، فضای آزادی در یک سقف صاف ظاهر می شود که همیشه می توان از آن استفاده کرد.  قبل از برنامه ریزی عایق رطوبتی روی یک شیب سقف بتنی، چندین ویژگی خاص سقف باید در نظر گرفته شود:

عایق رطوبتی سقف دارای زاویه شیب بسیار کمی است، معمولا مقدار آن ۵-۱۰ درجه است. گاهی اوقات مالکان سقف هایی را تقریباً افقی یا حتی بدتر از آن با شیب های منفی می سازند.  در نتیجه، به جای یک سقف تقریباً ایده آل یک سطح بتنی نا صاف به دست می آید که آب داخل آن عبور می کند، برف و یخ تقریباً از بین نمی روند و برای مدت طولانی پس از باران، آب باران به صورت گودال آب جمع می شود.

بنابراین، اگر  دیوار و سقف به تازگی ساخته شده باشند، بهترین گزینه عایق رطوبتی موقت سقف است زیرا طی چند سال، فرآیندهای محکم سازی سقف به پایان می رسد و می توانید اقدام به گذاشتن یک عایق رطوبتی کامل کنید. برای ساختمان های قدیمی، عایق را می توان بلافاصله پس از ایجاد حداقل شیب انجام داد.  ضخامت ایزوگام، ویژگی های آن و روش نصب به طور مستقیم به طراحی سقف بستگی دارد.

بررسی اجمالی مواد ایزوگام

اکنون در بازار مصالح ساختمانی انتخاب عظیمی از مواد برای چسباندن عایق رطوبتی وجود دارد. قبلاً بیش تر از مواد سقف استفاده می شد ، اما اکنون ، مواد با استحکام بیش تر مورد استفاده قرار می گرفتند. مواد قیری ارزان ترین و پرمصرف ترین مواد برای ایزوگام هستند. شناخته شده ترین ماده حاوی قیر هیدرو ایزوله است. این ماده پوسیده نمی شود و در طول زمان فرو نمی ریزد.

مواد قیر پلیمری بر خلاف مواد ساده حاوی قیر، دارای  افزودنی های پلیمری است که برای بهبود ویژگی های عملیاتی و فنی طراحی شده اند. به عنوان یک قاعده، پلاتو پلیمرها و الاستومرها به قیر برای افزایش مقاومت حرارتی و کشسانی اضافه می شوند.  مواد پلیمری انواع مختلفی از غشاها هستند: ترموپلاستیک، لاستیک ولکانیزه، پلی اتیلن خود چسب و غیره.  بر خلاف سایر مواد عایق رطوبتی، مواد پلیمری بسیار نازک هستند. این مدرن ترین، اما هم چنین گران ترین ماده است. با این حال، استفاده از آن دشوارتر از چسباندن قیر و قیر پلیمری است، زیرا برای جلوگیری از جدا شدن مواد از پایه به دلیل قرار گرفتن در معرض بخار آب، لازم است یک شکاف هوا برای تهویه از قبل تنظیم شود.

مواد ایزوگام

نکات و ترفندهایی درباره ایزوگام

گاهی اوقات صنعتگران سعی می کنند چسباندن پانل ها و مواد را روی یک پایه سقف مسطح ترکیب کنند. در این صورت هزینه مواد و زمان به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. در واقع، این روش فقط برای سقف های با اندازه های کوچک قابل توجیه است.  اگر قرار است یک سقف با مواد ایزوگامی تجهیز شود، بدون تراز کردن پایه بتنی غیرممکن است. برای جلوگیری از جاری شدن آب و ایجاد گودال آب روی عایق رطوبتی، باید به یک طرف سقف شیب دهید.  اساس هر خانه ای همیشه پایه آن بوده و هست. دوام ساختمان بستگی به این دارد که چقدر محکم ساخته شده باشد. آب های زیرزمینی و آب باران به طور مداوم بر روی سقف قرار می گیرند. این باعث افتادگی و تغییر شکل خانه می شود. بتن کاملاً رطوبت را جذب می کند. عایق شدن به موقع،  به نجات ساختمان و جلوگیری از ریزش آن کمک می کند.

نظر خود را بنویسید

avatar