طراحی آبنما در خانه های کوچک

طراحی آبنما در خانه های کوچک

امروزه با پیدایش زندگی شهری و افزایش جمعیت ، خانه ها کوچکتر و اغلب آپارتمانی شده اند در قدیم  همه خانه ها ویلایی بوده و با حیاط های بزرگ و باغچه هایی پر از گل و گیاه فضای روح افزا و دلنشینی برای خانه ها ایجاد می کردند و باز به دلیل زندگی ساده و بدون دغدغه های امروزی بعضی از اوقات خود را در باغها و فضای طبیعت می گذراندند .ولی امروزه همه چیز عوض شده و به طبع آن سبک زندگی افراد هم تغییر کرده مردم نه تنها در خانه ههای آپارتمانی و با متراژ های تقریا کوچک و بدونن حیاط زندگی می کنند بلکه با توجه به زندگی شهری و ماشینی و با توجه به دغدغه های زیاد ایین سبک از زندگی کمتر وقت می کنند که به طبیعت رفته و روح خود را تازه کنند ، پس باید چاره ای اندیشید. شما فکر می کنید در کجای خانه های امروزی می شود کمی طبیعت را جای داده و آز آن لذت برد؟

بله درست است امروزه به دلیل نداشتنن فضای به عنوان حیاط به سقف خانه ها پناه برده ایم و سعی در سر سبز نمودن آنها می کنیم .

روف گاردن یا بام سبز :

روف گاردن یا بام سبز طرحی بوده که در سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته است . این المان طراحی خارجی ساختمان و علاوه بر ایجاد فضایی زیبا مزایای منحصر به فردی نیز دارد.

روف گاردن یا همان بام باغ یا بام سبز یکی از صنعت های کارآمد ساختمان سازی است که سعی بر پیوند زندگی شهری با طبیعت دارد . در ابتدا برای ایجاد یک روف گاردن باید به زیر سازی و آماده کردن آن برای کاشت انواع گیاهان زینتی سبز و یا حتی محصولات کشاورزی پرداخت ، همچنین در در روف گاردن ازانواع  آبنما ریتمیک و یا موزیکال نیز می توانیم استفاده کنیم تا صدای زیبای آب را در کنار سر سبزی به روح و جان خود هدیه دهیم.

سنگ مورد استفاده در آبنما:

این مبحث مربوط به ساختمان ساز و معمار میباشد که باید سنگ مورد نظر برای آبنما را انتخاب کنند اما بهترین نوع سنگ و پر مصرف ترین سنگ ها ، سنگ مرمریت مشکی و… میباشد.

روف-گاردن-14-min-1200x800

مزایای روف گاردن:

استفاده از روف گاردن در خانه باعث فزایش طول عمر سقف ها هم می شود زیرا پوشش گیاهی باعث می شود که سقف ساختمان در معرض عوامل فرسایش گر محیطی قرار نگیرد و همین امر باعث طول عمر بیشتر سقف و کاهش هزینه های نگه داری سقف ساختمان می شود.

آبنما در روف گاردن:

استفاده از آبنما در فصول گرم سال در روف گاردن بسیار خوب بوده و باعث خنکی و رطوبت هوا هم می شود. آبنمای موزیکال و آبنما آب و آتش از انواع مدل های آبنماهای مدرن شهری هستند که ابتدا در پارک ها و میادین شهر استفاده می شدند ولی با ایده های جدید طراحان دکوراسیون خارجی ساختمان به داخل خانه ها هم آورده شده اند.

البته استفاده از آبنما در خانه های ویلایی و خانه هایی که حیاط دارند نیز بسیار مناسب می باشد . آبنما به عنوان یک المان محوطه سازی زیبایی دوچندانی به فضای ما می بخشد ولی باید این را هم بدانیم که آبنما یک المان پرهزینه و گرانتری نسبت به سایر المان های محوطه سازی می باشد ، پس برای اجرای آبنما در فضای خانه  ویا باغ و یا روفگاردن خود باید به دنبال یک شرکت متخصص و با تجربه در این زمینه باشیم نا بعد از اجرای آن نگران خرابی های احتمالی و هزینه  تعمییرات آن نباشیم و با خیال راحت از زیبایی چشم نواز و صدای گوش نواز آب لذت ببریم.

نظر خود را بنویسید

avatar