چند نکته ساده در مورد نگهداری پکیج گرمایشی

چند نکته ساده در مورد نگهداری پکیج گرمایشی

مراقبت و نگهداری سیستم های گرمایشی مثل پکیج و سیستم های سرمایشی مثل کولر گازی کرمان بسیار مهم است ، اما اغلب توسط صاحبان خانه نادیده گرفته می شود.تعمیر و تعویض پکیج ایران رادیاتور در کرمان نه تنها هزینه بر است ، بلکه هنگامی که به طور مؤثر کار نمی کند ، هزینه بیشتری برای شما خواهد داشت و حتی می تواند سلامت خانواده شما را در معرض خطر قرار دهد.

در اینجا چند نکته ساده برای نگهداری پکیج گرمایشی ذکر شده است که هر صاحب خانه باید در نظر داشته باشد.

  • پکیج را هر سال سرویس کنید

برای اینکه پکیج شما در بهترین حالت کار کند ، از خرابی جلوگیری کنید ، طول عمر آن را بیشتر کنید ، قبوض گرمایش را پایین نگه دارید و از گارانتی سازنده محافظت کنید ، باید هر سال به صورت حرفه ای سرویس شود.این باید توسط یک متخصص انجام شود که می تواند مسائل کوچک را قبل از تبدیل شدن به خرابی ناخوشایند و پرهزینه شناسایی کند.

نگهداری پکیج گرمایشی

  • فشار پکیج را بررسی کنید

برای اینکه بتوانید آب گرم را در اطراف لوله ها و رادیاتور گرمایشی کرمان به گردش در آورید ، پکیج باید با فشار مناسب تنظیم شود.باید فشارسنج را بررسی کنید تا مطمئن شوید که مطابق دستورالعمل های کارخانه سازنده در سطح صحیح کار می کند.این معمولاً بین ۱ تا ۲ بار است.اگر فشار بیش از حد کم یا زیاد است می توانید خودتان آن را تنظیم کنید.

  • رادیاتورها را هر سال (حداقل) هواگیری کنید

با گذشت زمان ممکن است هوا در رادیاتورهای شما محبوس شود.این محفظه های هوا از گرم شدن کامل رادیاتور جلوگیری می کند و ممکن است لکه های سردی وجود داشته باشد.با هواگیری رادیاتورها می توانید این هوا را آزاد کنید.

  • رادیاتورها را متعادل کنید

اگر رادیاتورهایی که دورترین فاصله را از پکیج دیواری دارند خنک تر از رادیاتورهای نزدیک دیگ بخار باشند ، ممکن است نیاز به تعادل آنها داشته باشید.تعادل رادیاتورها به اندازه هواگیری از آنها ساده نیست ، اما می تواند به سیستم کمک کند تا به طور یکنواخت در سراسر خانه گرم شود.

  • مشکلات رادیاتور را بررسی کنید

یک مشکل رایج رادیاتور این است که آنها در بالا گرم می شوند اما در پایین سرد می مانند.معمولاً به این دلیل است که زباله و خاک در طول زمان در سیستم جمع شده و در انتهای رادیاتور ته نشین شده است.این امر نه تنها گرم کردن خانه شما را سخت تر می کند ، بلکه می تواند هزینه های گرمایشی شما را نیز گران کند.برای رفع این مشکل بهتر است از متخصصین کمک بگیرید.

  • بررسی کنید که شعله پکیج آبی است

پکیج ها همیشه باید با شعله آبی قوی بسوزند.اگر شعله نارنجی یا زرد است ، باید فوراً با یک متخصص تماس بگیرید،زیرا ممکن است خطر نشت مونوکسید کربن وجود داشته باشد.

  • هرگز سعی نکنید خودتان پکیج را تعمیر کنید

اگر فکر می کنید سیستم گرمایشی شما ممکن است نیاز به تعمیر داشته باشد ، باید از یک متخصص کمک بگیرید.آنها تنها افرادی هستند که از نظر قانونی مجاز به کار با وسایل گازسوز هستند و می توانند به شما اطمینان دهند که سیستم شما به طور مؤثر و کارآمد کار می کند.

لازم است هنگام ورود تعمیرکاران به ملک شما همیشه شناسه ایمنی آنها را بررسی کنید.لوله های گاز و لوازم خانگی اگر به درستی مورد استفاده قرار نگیرند می توانند بسیار خطرناک باشند که می تواند پیامدهای مهلکی از جمله آتش سوزی ، انفجار یا مسمومیت با گاز مونوکسید کربن به همراه داشته باشد.

راهنمای نگهداری پکیج

  • به دنبال نشت از لوله خارجی باشید

لوله خارجی لوله سرریز نامیده می شود و اگر متوجه شوید که آب در حال چکیدن است ، این می تواند نشان دهد که پکیج به درستی کار نمی کند که ممکن است نیاز به تعمیر شیر تخلیه فشار داشته باشید.برای رفع این مشکل از متخصصین کمک بگیرید.

  • از دسترس بودن دودکش اطمینان حاصل کنید

مقررات دودکش در حال حاضر بیان می کند که دودکش ها باید قابل دسترسی و قابل مشاهده باشند تا ترک ها یا مفاصل شل دیده شوند.دودکش ها را مدام بررسی کنید و از باز بودن مجاری اطمینان حاصل نمایید.

نظر خود را بنویسید

avatar