بهترین نوع کاغذ در طراحی بسته بندی چیست؟

بهترین نوع کاغذ در طراحی بسته بندی چیست؟

بهترین کاغذ بسته بندی

یکی از نیازهای امروزه ی زندگی افراد در هر حوزه ای استفاده از کاغذ میباشد. کاغذها در انواع و اشکال و کاربردهای مختلف توسط کارخانه کاغذ سازی تولید و در اختیار افراد قرار داده میشود . یکی از این تولیدات ،کاغذهای بسته بندی و به اصطلاح مقوایی می باشد که کاربرد بسزایی دراین خصوص دارد بدین گونه که باعث سهولت در امر جابجایی می شود. مقواهای بسته بندی همانطور که از اسمشان پیداست برای بسته بندی هر شئ و وسیله ای در سایزها و انواع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

نا گفته نماند این مقواها بخاطر نوع کاربردی که دارند باید با شرایط ویژه ای تولید شوند زیرا بیشتر جنبه ی محافظتی دارند.در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی درباره ی جنس و نحوه ی تولید دو نوع از آنها ، کاغذ تست لاینر و کاغذ فلوتینگ در اختیارتان قرار بدهیم پس در ادامه باما همراه شوید.

کاغذ تست لاینر چیست

در ابتدا به معرفی کاغذتست لاینر می پردازیم.

اصطلاح تست لاینر برای اشاره به مقوائی استفاده می‌شود که شبیه کاغذ کرافت است، اما از ۱۰۰% الیاف بازیافتی، با رنگ‌هایی که کیفیت رنگ ثابتی را ارائه می‌دهند، تولید می‌شود. افزودن خمیر پودری نشاسته به افزایش استحکام و در عین حال تقویت سطح کاغذ و بهینه سازی قابلیت چاپ کاغذ کمک می کند. با این حال، به دلیل اینکه حاوی بسیاری از اجزای فیبر بازیافتی است، ظرفیت باربری و همچنین نتایج چاپ روی تست لاینر کمتر از کرافت لاینر است. و البته در عین حال هزینه آن نیز کمتر خواهد بود. سطح صاف لاینر تست، رنگ یکنواخت و سایه دار و ضخامت پایدار این محصول را به یک راه حل عالی برای هر بسته بندی درجه یک تبدیل کرده است. کاغذ تست لاینر از سه لایه تشکیل شده است. برای لایه های داخلی و خارجی جعبه های کارتنی استفاده می شود و به سه درجه کیفیLH، LE، LF تقسیم می شود.

از کاغذ تست لاینر می توان برای تولید موارد زیر استفاده کرد:

بسته بندی های غذایی به دلیل مقاومت در برابر حرارت

بسته بندی برای کالاهای با دوام مصرف کننده

بسته بندی سینی مقوایی

درمطالب بعدی اشاره ای هم به کاغذکرافت لاینر خواهیم داشت.

کاغذ فلوتنیگ چیست

کاغذ فلوتینگ لایه میانی و مواج بین دو لایه کاغذ لاینر  است که می توان از آن به صورت جداگانه به عنوان یک نوع کاغذ بسته بندی محافظ استفاده کرد. فلوتینگ با پر کردن فضاهای خالی در محفظه بیرونی محافظت می‌کند و یک تکیه گاه بالشتکی برای محصول اولیه ایجاد می‌کند.

به عنوان یک جایگزین سازگار با محیط زیست برای مواد بسته بندی سنتی مانند بسته بندی حباب دار و سایر محلول های مبتنی بر پلاستیک می باشد.کاغذ فلوتینگ ۱۰۰٪ قابل بازیافت است و از یک منبع تجدید پذیر ساخته شده است.

کارخانه کاغذسازی بسته به نیازهای خاص افراد در چندین اندازه و وزن مختلف  کاغذ فلوتینگ را تولید می کند.این کاغذ در سه ارتفاع مختلف فلوت ساخته می شود – فلوت ۱٫۶ میلی متر و فلوت ۳٫۲ میلی متر و فلوت ۴٫۸ میلی مترو معمولاً به صورت رول عرضه می شود.

مزایای کاغذ لاینر و فلوتینگ

  •  کاغذ با وزن های مختلف و برای انواع میزان مقاومت قابل تولید میباشد.
  •   ساخته شده از ۱۰۰% کاغذهای  بازیافتی
  • کاهش آسیب های حمل و نقل زیرا محصول در داخل بسته ثابت می ماند
  • سطح محافظت قاب بیرونی کارتن  را افزایش می دهد
  •  جایگزین مقرون به صرفه برای اتصالات طراحی شده سفارشی
  • به بهینه سازی فضای ذخیره سازی افراد از جمله انباری ها کمک می کند
  • به دلیل وزن سبک آن، حمل وجابجایی و  استفاده آسانی دارد    سازگار با محیط زیست – ۱۰۰٪ قابل بازیافت و ساخته شده از یک منبع تجدید پذیر
  • نظم بخشی به چیدمان وسایل در انبارها و مکانهای ذخیره سازی

 

کاغذ کرافت لاینر

همانطور که قبلا درمطالب بالا به کاغذ کرافت لاینر اشاره کردیم بدنیست بدانیم که این کاغذ یکی از انواع کاغذ لاینرمی باشدبا ویزگی های مخصوص به خود که به آن میپردازیم.

کرافت لاینر به عنوان یکی از انواع کاغذ یا مقوای بسته بندی تعریف می شود که محتوای فیبر آن کمتر از ۸۰ درصد الیاف ویرجین حاصل از فرآیندهای شیمیایی سولفات یا سودا دارد.کاغذ کرافت لاینرخود دارای انواع مختلفی می باشدکه هر کدام رابصورت جداگانه توضیح می دهیم از جمله:

کرافت لاینرسفید: کرافت لاینر سفید محصولی ۲ لایه است. لایه رویی از الیاف کرافت چوب سخت خالص سفید شده و لایه پایه از الیاف کرافت چوب نرم سفید نشده تشکیل شده است. با چنین کاغذ سفیدی در یک طرف، کرافت تاپ سفید کیفیت چاپ عالی را برای بسته بندی محصولات ارائه می دهد.

    کرافت لاینر قهوه ای : کرافت لاینر قهوه ای نیز یک محصول ۲ لایه است. لایه رویی الیاف کرافت چوب نرم سفید نشده خالص است، لایه پایه ترکیبی از الیاف کرافت چوب نرم سفید نشده و الیاف چوب بازیافتی با کیفیت بالا است. کرافت لاینر قهوه ای دوام قوی و کیفیت چاپ خوبی دارد.

کرافت لاینر ویرجین:  کاغذ کرافت لاینر ویرجین تنها یک لایه دارد که کاملاً از خمیر چوب خالص ساخته شده است. این کاغذ که به دلیل استحکام بسیار بالا، ظرفیت باربری، استحکام کششی خوب، مقاومت در برابر پارگی و مقاومت در برابر محیط‌های با رطوبت بالا شناخته می‌شود، اغلب به عنوان پوششی برای بالا و پایین کارتن‌هایی که دارای ۱ یا چند لایه موج هستند، استفاده می‌شود.

مزایای لاینر کرافت

ساخته شده از الیاف بکر، به دلیل مقاومت بالا در برابر پارگی، استرس و ضربه مورد توجه قرار گرفته است. این ویژگی‌ها آن را به کاغذی ایده‌آل برای تولید بسته‌بندی با ساختارهای پیچیده و زمانی که سطوح مقاومت بالاتری نیاز است تبدیل می‌کند. همچنین برای محیط های مرطوب بسیار مناسب است.

نتیجه گیری

 تولید کارتن های بسته بندی بسته به نیاز افراد در انواع سایزها و وزن ها انجام گرفته است. میزان مقاومت این کارتن ها بستگی دارد به نوع کاربرد آن در وزن سنگین و سبک . همانطور که قبلا گفتیم یکی از مهمترین مزیت های این کاغذها و مقواها تولید آنها با مواد۱۰۰ درصد بازیافتی می باشد که کمک بزرگی به چرخه ی طبیعت می کند . کارتن های ساخته شده از این کاغذها در صورت پارگی و خرابی گرچه دور ریز میشوند اما دوباره میتوان از طریق فرآیند بازیافت از آنها به همان منظور استفاده کرد.

نظر خود را بنویسید

avatar