بهترین اقامتگاه های اصفهان برای نوروز ۱۴۰۲

بهترین اقامتگاه های اصفهان برای نوروز ۱۴۰۲

اصفهان یکی از زیباترین شهرهای ایران است که همه آن را به نصف جهان می‌شناسند. کمتر کسی است که دلش نخواهد به این شهر سفر کند و هزاران هزار زیبایی این شهر همه چیز تمام را ببیند. اصفهان ترکیبی از، قدمت ؛ تاریخ، طبیعت و زیبایی است و همه ویژگی های یک مقصد خوب برای سفر کردن را دارد. به نظر من  فصل بهار بهترین فصل اصفهان است. چون شکوفه های درختان و هوای پاکی که دارد هر بیننده ای را به وجد می آورد. یکی از بهترین زمان ها برای سفر در بهار می‌تواند تعطیلات نوروز باشد. اگر می خواهید در سال نو به اصفهان سفر کنید و مهمان سی و سه پل و پل خواجو باشید باید برای اقامت در این شهر جایی را برگزینید. من به شما کمک می کنم، پس با من همراه باشید تا در این مقاله به شما بهترین اقامتگاه سنتی اصفهان را معرفی کنم تا تجربه تکرار نشدنی را برای خود رقم بزنید.

اقامتگاه سنتی کریاس اصفهان

این اقامتگاه یک هتل سنتی نسبتاً قدیمی است که تقریباً ۱۵۰ سال پیش ساخته شده اما در سال ۹۷ با بازسازی هایی که روی آن انجام داده اند احیا شده و در حال حاضر یکی از هتل های سنتی اصفهان است. این هتل سنتی یک عمارت دو طبقه است که اتاق‌ های آن به شکل سنتی دور تا دور حیاط اصلی را گرفته اند و از نظر مسافران این هنر و معماری سنتی بسیار چشم نواز است. از لحاظ دسترسی این هتل در نقطه مرکزی شهر قرار دارد و به راحتی و قدم زنان می توانید به میدان نقش جهان یا مسجد جامع اصفهان بروید. سنتی بودن این اقامتگاه مانع از امکانات داشتن این هتل نشده و این هتل دارای اینترنت رایگان ، حمام،  سرویس بهداشتی، تخت خواب و مبلمان است و از جهت راحتی دارای آسانسور هم هست که کسانی که با والدین سالخورده یا کودکان سفر می‌کند هم میتوانند این هتل را برای اقامت انتخاب کنند.

آدرس هتل بوم گردی کریاس: خیابان استانداری_ کوچه شهید عمرانی _ سمت راست پارکینگ پشت مطبخ_ پلاک سی و نه

هتل عباسی اصفهان

اگر به اصفهان سفر کرده باشید حتماً نام هتل عباسی را شنیده‌اید. این هتل یکی از زیباترین هتل های سنتی اصفهان است. این هتل کاروانسرا که از قاجار و دوران صفوی به یادگار مانده یک شاهکار منحصر به فرد است که در سال ۱۳۴۸ به عنوان اقامتگاه تاسیس شد. با اقامت در این هتل می توانید سفری در تاریخ را تجربه کنید؛ چون اسم هر کدام از این اتاق ها مربوط به یک دوره تاریخی است. یک ویژگی‌ خاص این هتل که از معدود امکانات یک هتل سنتی است داشتن سونا و جکوزی است. این هتل  ۵۱۳ نفر ظرفیت دارد و گران ترین اتاق این هتل شاه نشین نام دارد. که به علت معماری تاریخی که دارد جزو منحصر به‌ فرد ترین اتاق های هتل های ایران به شمار می رود. از امکانات این هتل می توان به رستوران و کافی شاپ مجلل و وسایل سرمایشی و گرمایشی و اتاق‌هایی دارای اینترنت اشاره کرد.

آدرس هتل عباسی اصفهان:چهارباغ عباسی_ خیابان آمادگاه_

اقامتگاه سنتی قصرمنشی اصفهان

اقامت قصر منشی یک عمارت ۲۰۰ ساله بسیار زیبا و چشم‌ نواز است که اگر اهل عکاسی و ثبت لحظه ها هستید می تواند زیبا ترین منظره برای عکس های شما باشد. این خانه سنتی با پنجره های ارسی و شیشه های هفت رنگ زیبا چنان دلبری می کند که کل خاطرات خانه مادربزرگ برای شما تداعی می شود. این عمارت یک حیاط با صفای بسیار زیبا دارد که بیست و یک اتاق آن اطرافش را احاطه کرده اند. این عمارت با در و پنجره های چوبی که دارد حس خانه های قدیمی با صفا را به شما منتقل می‌کند. این هتل قاجاری زیبا در قلب شهر قرار دارد و به سی و سه پل، هشت بهشت و پل خواجو نزدیک است. این هتل کافی شاپ و رستوران بسیار زیبایی هم دارد که می‌توانید یک روز در تاریخ را در آن زندگی کنید.

آدرس: خیابان نشاط_ نرسیده به خیابان فرشادی _کوچه قصر منشی_

اقامتگاه آرمنیا اصفهان

این هتل تاریخی در یکی از زیبا ترین محله های اصفهان یعنی جلفا قرار دارد. این محله، محله ‌ی ارامنه نشین اصفهان است و این اقامتگاه هم به سبک ارمنی و ایرانی است و حیاط بسیار باصفایی هم دارد. اگر عاشق کافه های خیابانی و بوی قهوه هستید این هتل بهترین انتخاب برای شماست. چون محله جلفا پر از کافه های زیبا و خوش بو است و کلیسای وانک هم یکی از جاهای گردشگری آن است. این هتل سنتی ۲۰۰ ساله ۲۳ و اتاق دارد که به سبک ارمنی و ایرانی طراحی شده و دارای اینترنت و وسایل بهداشتی مجهز است و تقریباً تنها اقامت دستگاه سنتی در این محله است.

آدرس: خیابان نظر میانی_ کوچه کلیسای وانک _کوچه جلفا _پلاک ۱۶ الا ۹

هتل بوم گردی خان نشین

اقامتگاه سنتی خان نشین جزو زیباترین و پرطرفدارترین بوم گردی های سنتی اصفهان است. ساخت این عمارت زیبا برای دوره صفوی است و ۳۰۰ سال قدمت دارد که شکوه و جلالی که دارد هر مسافری را مجذوب می‌کند. این بنا هم مثل خانه های تاریخی دیگر با بازسازی که روی آن انجام شده از سال ۹۶ به عنوان اقامتگاه افتتاح شده است. سبک این عمارت به شکلی است که درب همه ی  اتاق ها به یک حیاط مشترکه بسیار باصفا باز می شود که این حیاط دارای درختان و تخت های سنتی وحوضی با صفاست  که پر از ماهی های کوچک است که می‌توانید در سایه درختان در هوای خنک بهار بنشینید و از زیبایی آن لذت ببرید. این اقامتگاه هم دسترسی خوبی به اماکن دیدنی چون : آرامگاه خواجه نظام الملک، پل خواجو ، کاخ عالی قاپو و نقش جهان دارد.

آدرس: میدان امام علی _خیابان ولیعصر_ کوچه شماره ۹_بن بست اژی ها_

پایان

در این مطلب تلاش کردیم که شما را با بهترین و زیباترین هتل سنتی اصفهان آشنا کنیم ؛ تا نسبت به علاقه‌ای که دارید بهترینی که لایق خودتان است را برای اقامت در این شهر انتخاب کنید. با اطلاعاتی که در مورد این هتل های زیبا در اختیار شما قرار داریم شما می توانید نسبت به امکاناتی که برای محل اقامت خود در نظر دارید و بودجه ای که برای خود در نظر گرفته‌ اید گزینه ای مناسب انتخاب کنید و از تاریخ کهن سرزمین خود لذت ببرید. امیدواریم با خواندن این مقاله به یک سفر پر بار که حسابی به شما خوش بگذرد ترغیب شده باشید و بخواهید که تعطیلات نوروز خود را به بهترین شکل سپری کنید.

نظر خود را بنویسید

avatar