معرفی معروف ترین برندهای بیل مکانیکی موجود در ایران

معرفی معروف ترین برندهای بیل مکانیکی موجود در ایران

بیل های مکانیکی، جزو ماشین های راهسازی در پروژه های عمرانی و صنعتی برای حفاری کردن ،جابه جایی و حمل مواد معدنی و سنگین می باشند. این وسیله در ابتدا بسیار ساده و ابتدایی بوده، اما امروزه به مرور زمان پیشرفت کرده و دارای تنوع بالایی در بازار می باشد. در ایران برند های متفاوتی برای بیل های مکانیکی وجود دارد ، که هر کدام نسبت به برندی که دارند ، فعالیتشان  متفاوت می باشند. بیل های هیدرولیکی که به بیل های مکانیکی، در بین مردم معروف می باشند، دارای ویژگی ها و قابلیت های زیادی هستند  و در ساخت آن ها از قسمت هایی مانند: رولیک بیل مکانیکی، کابین های گردان ، چرخ های لاستیکی یا زنجیری و بازوهای مفصلی استفاده شده است . در این مقاله قصد دارم  در مورد موضوع جذاب بیل های مکانیکی صحبت کنم ، و شما را با انواع تجهیزات بیل مکانیکی و مشخصات فنی مختصر آن ها موجود در ایران آشنا کنم.

برند بیل های مکانیکی کوماتسو

بیل های مکانیکی با برند کوماتسو در اواخر دهه ی ۶۰ وارد ایران شدند و یک برند ژاپنی می باشد، جزو دومین تولیدکنندگان تجهیزات بیل مکانیکی در ایران بوده، این برند در مدل های مختلف PC200-5 ،PC200-6 و غیره وجود دارند، که هرچه اعداد قرار گرفته در جلوی پی سی، بزرگتر باشند ، نشان دهنده ی کیفیت بالای بیل با توان بیشتر آن است.

برندهای کوماتسو مدل pc400 دارای بیل های مکانیکی با موتور ۶ سیلندر و قدرت ۳۳۰ اسب بخارو وزن ۴۱۴۰۰ می باشند که نسبت به برندهای دیگر کوماتسو این بیل ها جدید تر هستند و دارای صفحه ی مانیتور می باشند که رانندگان بتوانند راحت تر حتی در شب نیز مشکلات راه را مشاهده کنند. همچنین دارای چراغ های بزرگ برای دید بهتر در شب  می باشند.

مارک لیبهر

در حال حاضر شرکت تولیدکننده ی ماشین آلات راه سازی ، مدل لیبهر در کشور آلمان می باشد ، بیل های مکانیکی که از این برند به ایران وارد شده اند، دارای سیستم های بسیار ساده اما پر قدرت می باشند، با این که این بیل های مکانیکی سال‌ های گذشته وارد ایران شده است و قدیمی بوده اما هنوز پرکاربرد می باشند ولی متاسفانه مدل های جدید از این برند دیگر وارد ایران نشده است.

معرفی معروف ترین برندهای بیل مکانیکی موجود در ایران

بیل های مکانیکی مارک هیوندا

 این برند محصول ساخته کشور کره می باشد و دارای با کیفیت ترین و پر قدرت ترین ماشین آلات راهسازی می باش. از انواع آن می توان به مدل های زیر اشاره کرد:

مدلR210-7

مدل هیوندا  سری خط ۷  ،دارای موتور با توان ۱۵۷ اسب بخار و ظرفیت۲۰۳۶۰کیلوگرم  می باشد.

مدل R320-7

این مدل بیل های مکانیکی دارای چرخ های بسیار بزرگ با وزن کلی ، سی دو تن می باشند که به دلیل وزن بالای آن ها برای حفاری کردن در بعضی پروژه ها ، که در مناطق سنگلاخی و با باتلاقی قرار دارند ، مناسب می باشند و از قدرت بالایی نسبت به مدل های دیگر برخوردارند.

مدلR500-7

این مدل بیل مکانیکی هیوندا دارای وزن ۵۰ تن و قدرت موتور ۳۲۰ اسب بخار می باشد که نوع موتور آن از مدل کامینز با شش سیلندر می باشد.

بیل های مکانیکی مدل ولوو

شرکت این برند سوئدی می باشد و بعد از برند کوماتسو در ساخت ماشین آلات راهسازی، کشتی، ماشین های سواری و ماشین های سنگین فعالیت دارد. از مدل های آن می توان به چند مدل زیر اشاره کرد.

مدل ولوو EC210

این مدل از پرکاربرد ترین مدل ها  در ایران می باشد. دارای قدرت موتور ۱۵۹ اسب بخار و شیش سیلندر می باشد و به دلیل کابین  های راحتی که برای راننده دارد، پرطرفدار می باشند.

مدل ولوو EC240

این مدل بیل  های مکانیکی ، دارای قدرت موتور ۱۸۰ اسب بخار می باشند ودارای ظرفیت عمل کرد بالایی نسبت به مدل های دیگر دارند.

مدل ولوو EC360

پیش تر اشاره شد که هر چه اعداد جلوی حروف بالاتر باشند، قدرت و عملکرد بیل مکانیکی نیز بیشتر می باشد. این مدل بیل مکانیکی نسبت به دو مدل قبلی، دارای قدرت موتور بالاتر بوده و قدرت موتور آن ۲۵۰ اسب بخار می باشد.

بیل های مکانیکی از برند دوسان

شرکت سازنده ی برند دوسان کره ای می باشد، این شرکت دو مدل بیل مکانیکی سولار و دی ایکس را تولید کرده است که مدل سولار آن در ایران طرفدار دار زیادی دارد.

مدل سولار ۲۳۰

این مدل از بیل های مکانیکی ولوو دارای وزن ۲۳ تن ، قدرت موتور ۱۶۳ اسب بخار و موتوری ۶ سیلندره می باشد.

بیل های مکانیکی با برند زوم لاین

تولید کننده ی این برند در شهر پکن چین می باشد و به دلیل تولید بیل های مکانیکی با قیمت مناسب در بین برندهای دیگر دارای محبوبیت بیشتری بوده است واستقبال بیشتری از آن در بازار ایران شده است. این شرکت اولین بار در سال ۱۹۹۲ شروع به ساخت ماشین آلات راه سازی کرده است ،و ششمین جایگاه را در بین تولید کنندگان  تجهیزات راهسازی دارد .

زوم لاین مدل E230

قدرت موتور بیل های مکانیکی مدل زوم لاین E230دارای ۱۷۸اسب بخار می باشند، به دلیل ارزان قیمت بودن آن ها، خریداری این محصول در بازار ایران ، بیشتر از مدل های دیگر می باشند. ونوع موتور آن  ،از مدل کامینز می باشد.

معرفی معروف ترین برندهای بیل مکانیکی موجود در ایران

نتیجه گیری

یکی از نکات مهمی که در زمان انتخاب اندازه ی بیل مکانیکی مناسب، باید به آن توجه کنید این است که ، به نوع خاک، محل حفاری، زاویه ی گردش، سطح زمین دقت کنید و سپس متناسب با آن بیل مکانیکی مناسب کارتان را انتخاب کنید.

نظر خود را بنویسید

avatar