نقش مکمل پمپ در بدنسازی

نقش مکمل پمپ در بدنسازی

ممکن است هنگام انجام تمرینات ورزشی خیلی سریع انرژی خودتان را از دست دهید و به دنبال خرید مکمل برای تامین انرژی از دست رفته باشید. برای حل آن بهتر است از مکمل‌ های استفاده کنید که مناسب بوده و بتوان انرژی را به راحتی بازیافت. امروزه مکمل‌ های بسیار زیادی وجود دارند که افراد درباره آنها نظرات متفاوتی را ارائه می‌دهند که یکی از آنها مکمل پمپ است که در این محتوا قرار است در مورد آن و نقش مکمل پمپ در بدنسازی سخن بگوییم تا آخر مطلب همراه ما باشید.

مکمل پمپ چه نوع مکملی است ؟

به مکمل که قبل از تمرینات ورزشی برای بالا بردن روحیه و انرژی شخص ورزشکار مورد استفاده قرار می‌گیرد، مکمل پمپ می‌گویند. این مکمل حاوی محرک و آمینو اسیدهایی است که موجب بالا بردن انرژی بدن شخص می‌گردد. هنگام خرید مکمل‌ های بدنسازی جهت افزایش انرژی همین مکمل پمپ معرفی و ترجیح داده می‌شود. این مکمل را به نام رگ زا هم می‌شناسند.

مکانیسم مکمل‌ های پمپ

سوالی که ممکن است ذهن تمام مصرف کنندگان مکمل پمپ‌ها را به خود درگیر کرده باشد، این است که مکانیسم و نحوه عملکرد آنها به چه نحوی است؟ در جواب باید گفت ترکیبات این مکمل متعدد می‌باشد. یکی از این ترکیبات آرژنین است که به نیتریک اکساید تبدیل شده و خون رسانی به ماهیچه‌ها را بالاتر می‌برد و همین امر باعث رشد و در واقع افزایش حجم عضلات می‌گردد. با این اوصاف خریداران مکمل پمپ با علم بر مکانیسم عملکردی به راحتی آن را مورد استفاده قرار می‌دهند و در واقع مکانیسم عملکردی آن به گونه ای است که هورمون های بسیار زیادی ترشح می‎شود و مواد سمی بسیار زیادی را هم از طریق عرق کردن یا ادرار دفع خواهد کرد.

نقش مکمل‌ های پمپ

همانند دیگر مکمل‌ها این مکمل هم نقش‌های فراوانی بر عملکرد بدن و ورزش شخص مصرف کننده دارد. در ادامه با انواع نقش آن آشنا می‌شویم.

نقش مکمل پمپ در بدنسازی

ایجاد عضله

منظور از ایجاد عضله یا همان عضله سازی حجیم کردن سایز و اندازه عضله‌ها می‌باشد. این مکمل موجب افزایش خون رسانی به رگ‌ها می‌شود، به همین دلیل رنگ‌ها گشاد خواهند شد. تا رگ‌ها گشاد می‌شوند، خون خیلی بیشتری به دیگر سلول‌ها می‌رسد و باعث ایجاد عضله‌های جدید یا تقویت عضله‌های قبلی می‌گردد.

بالا بردن متابولیسم

به دلیل تامین انرژی بدن ورزشکاران آنها زمان خیلی طولانی را ورزش می‌کنند و موجب بالا بردن متابولیسم و آنها خواهد شد. همین سوخت و ساز بالا موجب از بین رفتن چربی‌های اضافه می‌گردد با مصرف مکمل‌ها به خصوص مکمل پمپ به افزایش سوخت و ساز بدن کمک خیلی شایان می‌شود. در خرید مکمل‌ پمپ این نقش به خوبی توضیح  داده می‌شود.

پایین آورنده فشار خون

بسیاری از افراد با فشار خون بالا دست و پنجه نرم می‌کند. این بیماری خطرات خیلی جدی را به دنبال خواهد داشت به گفته بسیاری از پزشکان میوه و سبزیجات در رژیم غذایی فشار خون را کاهش خواهد داد. علاوه بر این ورزشکارانی که دچار پر فشاری خونی هستند با  مصرف و خرید مکمل‌ های بدنسازی که به کاهش فشار خون کمک می کند می‌تواند راهی برای کاهش آن باشد.

عملکرد مطلوب جسمانی

بسیاری از ورزشکاران باید حین تمرین از جسمی سالم برخوردار باشند. نیتریک اکسید در بهبود عملکرد سلول‌ ها بسیار عالی عمل خواهند کرد. زیرا این ماده موجب گشاد شدن رگ‌ های خونی شده و مواد غذایی را به خوبی به بدن می‌رساند. از همه مهم‌تر اکسیژن را به مغز و قلب رسانده و موجب فعالیت بدنی مطلوبی خواهد شد.

بالا بردن گلوکز خون

مکملی همانند مکمل پمپ دارای مقدار بسیار زیادی آرژنین است که با مصرف آن سطح گلوکز در خون افزایش پیدا می‌کند. وقتی گلوکز خون بالا می‌رود توانایی فرد هم برای ادامه تمرین افزایش پیدا خواهد کرد. قطعاً در خرید مکمل پمپ باید به افزایش گلوکز خون توجه شود.

عوارض استفاده از مکمل های پمپ

خریداران مکمل بدنسازی اصولا به دنبال مکمل‌ هایی هستند که عارضه یا عوارض خیلی کمتری را به همراه داشته باشد. از جمله عوارض آن شامل اسهال، حالت تهوع، بی خوابی و ضخیم شدن دیواره‌ های رگ‌ها است. پس با تمام این اوصاف بهتر است زیر نظر مربی و متخصص با تجربه این مکمل مصرف شود. البته در میان تمام عوارض‌ های ذکر شده کاهش و یا نوسانات شدید فشار خون خیلی شایع‌تر می‌باشد. آریتمی قلبی را هم می‌توان جز دیگر عوارض آن به حساب آورد، زیرا با گشاد کردن رگ‌ها ممکن است تاثیراتی بر روی قلب داشته باشد.

نقش مکمل پمپ در بدنسازی

نقش مکمل پمپ در بدنسازی

جمع بندی نهایی

در این نوشتار با مکمل پمپ فواید و عوارض آن آشنا شدیم مکمل مذکور توضیحات خیلی زیادی دارد که در حوصله این محتوا قابل گنجایش نبود. این مکمل جز مکمل‌ هایی است که قبل از تمرینات سنگین به وسیله بدنسازها برای کمتر کردن خستگی و به وجود آوردن انگیزه استفاده می‌شود.

نظر خود را بنویسید

avatar